نوشته شده توسط : ali
بازیهایی مثل Angry Birds تا Candy Crush Saga برنامه‌هایی هستند که ممکن است هرکدام از ما زمانی از ‌آنها استفاده کردیم و یا با قرار دادنشان روی صفحه اصلی تلفن به آن‌ها اعتیاد پیدا کرده‌ باشیم.

بازیهایی مثل Angry Birds تا Candy Crush Saga برنامه‌هایی هستند که ممکن است هرکدام از ما زمانی از ‌آنها استفاده کردیم و یا با قرار دادنشان روی صفحه اصلی تلفن به آن‌ها اعتیاد پیدا کرده‌ باشیم. اما زمانی که باتری تلفن همراه رو به اتمام است بهترین راه برای جلوگیری از هدر رفتن باتری باقی مانده خروج کامل و متوقف کردن این بازی‌هاست.
بازی‌های موبایل از ابتدای تولد این تکنولوژی، دارندگان تلفن‌های همراه را برای ساعت‌های بی‌پایان سرگرم کرده‌اند و از پرطرفدارترین راه حل‌ها برای گذران وقت بوده‌اند. اما با پیشرفت این اپلیکیشن‌های سرگرم‌کننده، گرافیک بالاتر، جلوه‌های ویژه و غیره، بازی‌های موبایلی می‌توانند به سرعت عمر باتری تلفن را کوتاه کرده و حجم زیادی را از حافظه موبایل را به خود اختصاص دهند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، بازیهایی مثل Angry Birds تا Candy Crush Saga برنامه‌هایی هستند که ممکن است هرکدام از ما زمانی از ‌آنها استفاده کردیم و یا با قرار دادنشان روی صفحه اصلی تلفن به آن‌ها اعتیاد پیدا کرده‌ باشیم. اما زمانی که باتری تلفن همراه رو به اتمام است بهترین راه برای جلوگیری از هدر رفتن باتری باقی مانده خروج کامل و متوقف کردن این بازی‌هاست.

سایت ماشیبل لیستی از بازی‌های پرطرفداری را تهیه کرده است که نه تنها می‌توانند در عرض چند ساعت باتری موبایلتان را به تنهایی به طور کامل تمام کنند بلکه در درازمدت نیز عمر باتری تلفن همراه را کاهش خواهند داد.

 

1. Clash of Clans

این بازی استراتژیک به عنوان یکی از بیشترین مصرف‌کنندگان باتری در بین اپلیکیشن‌های موبایل شناخته می‌شود. با میزان مصرف باتری حدود 209 مگاوات مسئله عجیبی نیست که بازی کنندگان Clash of Clans از این بازی شاکی باشند.

بازی کنندگان Clash of Clans تنها در صورتی از ورود به این بازی و جنگیدن با رقبای اینترنتی خود در دهکده‌شان راضی خواهند بود که یک شارژر در دسترسشان باشد. دانلود این بازی رایگان و برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS نیز قابل اجراست.

 
2. Hay Day

این بازی که به بازی‌کنندگان اجازه می‌دهد باغچه خودشان را درست کرده و در آن گیاهانشان را پرورش دهند دومین بازی اندرویدی است که بیشترین مصرف باتری یعنی 216 مگابایت را دارد.

این بازی برای سیستم عامل iOS نیز طراحی شده است و به گفته یکی از طرفدارانش استفاده از بازی Hay Day به تنهایی باتری آی‌پدش را در 15 دقیقه از 75 درصد به 65 درصد کاهش داده است.

دانلود Hay Day نیز برای دارندگان سیستم عامل اندروید و iOS رایگان است.

 
3. Angry Birds

چه کسی فکرش را می‌کند پرندگان خشمگینی که از این سمت صفحه به آن سمت پرتاب می‌شوند بتوانند همزمان حجم زیادی از باتری موبایل را مصرف کنند؟

Angry Birds که در طول تاریخ بازی‌های موبایلی یکی از پرطرفدارترین‌ها بوده که توانسته با ارائه نسخه‌های جدید بازی‌کنندگانش را تا به حال راضی نگه دارد، چهارمین بازی اندرویدی مصرف‌کننده باتری است که مصرف آن در کمترین حالت 185 مگاوات است.

اما باتری‌های موبایل‌های اندرویدی تنها باتری‌هایی نیستند که از نصب Angry Birds رنج می‌برند بلکه این بازی می‌تواند باتری یک دستگاه iOS را در هر نیم ساعت 10 درصد کاهش دهد.

این بازی نیز مانند دیگر قاتلان عمر باتری موبایل برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS رایگان است.


4. Candy Crush

Candy Crush Saga، بازی پرطرفداری که به عنوان «ریسکی‌ترین برنامه اندرویدی» شناخته می‌شود،‌ در صورتیکه روی یک موبایل باز شود بدون اینکه تلفن همره لمس شود می‌تواند مصرف باتری را تا 3.2 برابر افزایش دهد.

دانلود این بازی توانسته جایگاه دهم را برنامه اندرویدی خورنده باتری به خودش اختصاص دهد برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS رایگان است.


5. Fruit Ninja

بزرگترین بازی «میوه‌خوردکنی» دنیا بازی دیگری است که می‌تواند باتری موبایلهای اندروید و iOS را نابود کند. این بازی نیز در رتبه بندی KS برای بیشترین مصرف‌کنندگان باتری موبایل رتبه نهم را دارد و به صورت رایگان برای تمام کسانی که برای گذراندن وقت ترجیح می‌دهند با بالاترین سرعت میوه‌های را قطعه قطعه کنند قابل دانلود است.

6. Jewels Star

با یک گرافیک سه بعدی خیره کننده تعجبی ندارد که Jewels Star بین بیشترین مصرف‌کنندگان باتری باشد و در مقایسه با بازی‌های پرطرفدار اندرویدی دیگر به عنوان بیشترین مصرف کننده باتری شناخته شود.

این بازی در کمترین حالت 344 مگاوات انرژی مصرف می‌کند و دانلود آن نیز برای سیستم عامل اندروید و iOS رایگان است.


7. Temple Run 2

اگرچه دانلود نسخه دوم بازی پرطرفدار Temple Run برای اندروید و iOS رایگان است اما بازی‌کنندگان آن باید زیر بار هزینه تعویض باتری موبایل‌هایشان بروند.

با داشتن جلوه‌های ویژه ظریف و موانعی که بر سر راه دونده این بازی قرار داده شده است این بازی سرعتی جایگاه ششم بازی‌های اندرویدی بیشترین مصرف کننده باتری را از آن خود کرده است.


8. Bejeweled Blitz

معتادان بازی پازلی Bejeweled باید حواسشان را به این نکته که این بازی می‌تواند به سرعت باتری تلفن همراهشان را ببلعد جمع کنند.

این بازی نیز درست مانند Candy Crush Saga از جمله بازی‌هایی است که به عنوان «ریسکی‌ترین برنامه اندرویدی» شناحته می‌شود. کافی است این بازی را روی تلفن همراهتان باز رها کنید تا باتری موبایل دو و نیم برابر زودتر تمام شود.

علاوه برای آن Bejeweled در هر ماه 75 مگکابایت از حجم داده‌های بازی‌کننده را نیز برای خود مصرف می‌کند. این بازی نیز برای دارندگان اندروید یا iOS رایگان دانلود می‌شود.

 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
پس از معرفی گلکسی‌نوت ۴ توسط سامسونگ، این کمپانی نسل جدید فبلت خود را در سرزمین مادری و شماری از کشورها از جمله چین راهی بازار کرد.

پس از معرفی گلکسی‌نوت ۴ توسط سامسونگ، این کمپانی نسل جدید فبلت خود را در سرزمین مادری و شماری از کشورها از جمله چین راهی بازار کرد. دیروز گزارشی منتشر شد که به استناد آن سامسونگ موفق به فروش ۴.۵ میلیون دستگاه از فبلت خود شده که این میزان در مقایسه با نسل پیشین، یعنی گلکسی‌نوت ۳ نسبتا کمتر است.

براساس گزارشی که توسط News1 منتشر شده، سامسونگ در مدت زمان عرضه‌ی گلکسی‌نوت ۴ به بازار، موفق به فروش ۴.۵ میلیون دستگاه گلکسی‌نوت ۴ شده است. هر چند دستیابی به چنین فروشی رکورد خوبی محسوب می‌شود، اما با مقایسه‌ی آمار فروش گلکسی‌نوت ۴ با نسل پیشین، شاهد کاهش فروش به میزان ۵۰۰٫۰۰۰ دستگاه هستیم. براساس آمار منتشر شده، گلکسی‌نوت ۳ در همین بازه‌ی زمانی در سال گذشته موفق به فروش ۵ میلیون دستگاه شده بود.

اما چرا آمار فروش گلکسی‌نوت ۴ نسبت به نسل قبلی کاهش یافته است؟ این محصول تقریبا در حدود یک ماه است که به بازار کره عرضه شده، اما سامسونگ آن را برای برخی بازار‌ها چون بازار بریتانیا با تاخیر عرضه کرده است. همچنین این کمپانی هنوز محصول خود را بصورت تمام و کمال روانه‌ی بازار جهانی نکرده و از این‌رو پس از پایان عرضه‌ی جهانی می‌توان انتظار افزایش آمار فروش این محصول را داشت.

البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که شاید باز هم میزان فروش فبلت جدید سامسونگ نسبت به گلکسی نوت 3 کمتر باشد، چرا که سامسونگ در ابتدای سال جاری میلادی پرچمدار خود، گلکسی S5 را همراه با ویژگی‌های جدیدی روانه‌ی بازار کرد. سیاست عرضه‌ی دو پرچمدار در هر سال مشکل کاهش فروش را نیز با خود به‌ همراه دارد! سیاست عرضه‌‌ی دو پرچمدار در هر سال دقیقا در نقطه مقابل سیاستی است که اپل همواره در پیش می‌گرفت، اما به نظر می‌رسد کاپرتینویی‌ها هم مجبور شده‌اند پرچمدار جدید خود را در ۲ نسخه با ابعاد متفاوت عرضه کنند، هر چند که فروش هر یک از آنها بر دیگری تاثیر منفی می‌گذارد.
 

برچسب ها: اخبار روز فناوری ، اخبار روز ای تی ، موبایل ، تبلت ، فبلت ، نوت بوک ، اولترا بوک ، گجت ، Smart Phones



:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
گلکسی اس ۵ از جمله موبایل هایی محسوب می شود که از باتری قدرتمندی برخوردار هستند و می توانند مدت زمان زیادی، شارژ را در اختیار کاربر قرار دهند.

 

سامسونگ در آخرین ویدیو تبلیغاتی ساخته شده برای این پرچمدار، بر روی همین نکته تاکید کرده و جالب اینکه مشخصا کاربران آیفون را هدف حملات خود قرار داده.

در این ویدیو کاربران آیفون همگی کنار پریز برق جمع شده اند و با تکیه دادن به دیوار منتظر شارژ شدن موبایل خود هستند. در سوی دیگر کاربران سامسونگ با استفاده از قابلیت Ultra Power Saving Mode و یا امکان تعویض باتری، از زندگی شیرین، لذت می برند.

در پایان این ویدیو، به آیفون داران توصیه می شود که بی خیال بغل کردن دیوار و پریز های برق شوند و با انتخاب محصولی بهتر، زندگی آسان تری را دنبال کنند.

جدید ترین تبلیغ گلکسی اس ۵ را در ادامه می توانید مشاهده کنید.

 
 

برچسب ها: تبلیغات ، ویدیو ، پرچمدار ، ایفون ، برق ، خبرنو ، خبر نو ،



:: بازدید از این مطلب : 395
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
همانطور که انتظار مي رود، اپليکيشن هاي شبکه هاي اجتماعي، بيشترين آمار استفاده را داشته اند و هر سال اين مقدار رو به افزيش است.

يبشتر از يک ميليارد اسمارت فون در سراسر جهان وجود دارد و انسان ها از اين وسايل هوشمند تقريبا هر استفاده اي که فکرش را بکنيد دارند. از نيازهاي ابتدايي همچون پيام دادن و تلفن زدن گرفته تا نيازهاي پيشرفته تري چون تماشا کردن ويديو و انجام بازي. اگر دقت کنيد، اسمارت فون ها هيچگاه از دستان مان خارج نمي شوند و اين نشان از اهميت بالاي آن ها در زندگي روزمره ما دارد.

پس از گذشت چند ماه از عمر يک اسمارت فون، معمولا انبار بزرگي از اپليکيشن هاي مختلف را روي آن نصب داريم اما سوالي که پيش مي آيد اين است که از چه تعداد آن ها واقعا استفاده مي کنيم و مدت زمان استفاده چقدر است؟
در ادامه مطلب با ديجياتو همراه باشيد تا بيشتر در اين مورد صحبت کنيم.

بنابر جداول ارائه شده توسط Statista، که منبع آن اطلاعاتي از ربع چهارم سال ۲۰۱۳ کمپاني تحقيقاتي نيلسن بوده، کاربران جوان تر از اپليکيشن هاي بيشتر و براي مدت زمان بيشتري استفاده مي کنند. به طور ميانگين، ۲۶٫۹ اپليکيشن در طول يک ماه مورد استفاده قرار مي گيرد. گروه سني ۱۸ تا ۲۴ سال از ۲۸ اپ و افراد بالاي ۵۵ سال، از ۲۲ برنامه کاربردي استفاده مي کنند.
گروه هاي سني ۲۵ تا ۳۴ و ۳۵ تا ۴۴، هر کدام به ترتيب از ۲۹٫۵ و ۲۹٫۳ برنامه در طول يک ماه استفاده مي کنند در حالي که افراد ۴۵ تا ۵۴ سال تمام نيازهاي شان در ۲۵٫۸ برنامه خلاصه مي شود.

متعجب شديد که چرا محدوده سني ۱۸ تا ۲۴ سال از تعداد اپليکيشن هاي کمتري نسبت به گروه هاي ديگر استفاده مي کنند؟ اينجا همه چيز در مورد ميانگين است. افراد ۱۸ تا ۲۴ سال با ثبت ۳۷ ساعت در يک ماه رکورددار بيشترين زمان استفاده از برنامه هاي کاربري هستند.
هر چه بالاتر مي رويم مدت زماني که يک شخص از برنامه هاي تلفن همراهش استفاده مي کند کمتر مي شود. طبيعي است، چرا که هر چه بيشتر پا به سن مي گذاريد مسئوليت هاي بيشتري مي پذيريد و سرتان شلوغ تر مي شود. افراد ۲۵ تا ۳۴ و ۳۵ تا ۴۴ سال، زمان تقريبي ۳۳ الي ۳۵ ساعت را با گجت هاي شان سپري مي کنند. در حالي که ۴۵ تا ۵۴ ساله ها نهايتا ۲۵٫۸ ساعت سرگرم اين برنامه ها هستند، افراد بالاي ۵۵ سال تنها ۲۲ ساعت در طول يک ماه براي اپليکيشن ها وقت مي گذارند.

همانطور که انتظار مي رود، اپليکيشن هاي شبکه هاي اجتماعي، بيشترين آمار استفاده را داشته اند و هر سال اين مقدار رو به افزيش است. به ربع چهارم سال مالي ۲۰۱۲ که باز ميگرديم، ما تقريبا ۸٫۵ ساعت از برنامه هاي جستجو و شبکه هاي اجتماعي استفاده مي کرديم در حالي که اين رقم در ربع چهارم سال ۲۰۱۳ به ۱۰ ساعت و ۵۶ دقيقه (تقريبا ۱۱ ساعت) رسيده، يعني ۳۱ درصد افزايش داشته است. بخش سرگرمي هم با ۱۰ ساعت و ۳۴ دقيقه، دومين بلوک بزرگ را در اختيار دارد.
دوربين تلفن هاي همراه در چند سال گذشته پيشرفت هاي قابل توجهي به خود ديده اند، در همين حين تعداد تصاوير گرفته شده هم هر سال نسبت به گذشته بيشتر شده اند. پس بايد در نظر داشت که برنامه هاي مربوط به عکاسي هم اهميت بسيار بالايي پيدا کرده اند. در سال ۲۰۱۲ هر شخص تقريبا ۲۶ دقيقه در ماه با اين ابزارها مشغول بوده در حالي که يک سال بعد، اين رقم به بيش از يک ساعت مي رسد؛ افزايش فوق العاده ۱۳۱ درصدي.
در مجموع، ما در ۳ ماه انتهايي سال ۲۰۱۳ و نسبت به سال گذشته، تقريبا ۳۱% بيشتر از اسمارت فون هاي مان استفاده کرده ايم. جامعه آماري اين تحقيقات ۵ هزار نفر بوده و نيلسن از اپليکيشن Mobile Netview 3.0 براي به دست آوردن اين اعداد بهره برده.
 
 

برچسب ها: اسمارت فون ، پیام دادن ، تلفن زدن ، زندگی ، روزمره ، خبرنو ، خبر نو ، khabareno ، khabare no ،



:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
هشدار نیوز آی تی - امکانات Wireless به شما کمک می کند تا تمامی کارهای خود را در حال حرکت به سادگی به روز رسانی کنید.

به گزارش فرهنگ نیوز ، این روزها دو واژه Wi-Fi و Wireless زیاد مورد استفاده قرار می گیرند و بسیاری از کاربران هنگام خرید موبایل و مودم ADSL با آنها مواجه می شوند.
 
اتصال به اینترنت به دو صورت با سیم و بی سیم انجام می‌شود که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.
 
 اتصال باسیم
انواع اتصال با سیم، ADSL، کابل، و فیبر نوری می‌باشد. این نوع اتصال به اینترنت هم ارزان است و هم پرسرعت و غالبا در مکانهایی که امکان اتصال تجهیزات به وسیله‌ سیم به سرویس دهنده‌ اینترنت وجود دارد مانند خانه ها و ... مورد استفاده قرار می گیرد.
 
اتصال بدون سیم
این نوع اتصال در مکان های دور افتاده که امکان اتصال باسیم وجود ندارد استفاده می شود که در آن سرعت کمتر و محدودیت هایی نسبت به اتصال باسیم وجود دارد ولی در جایی که امکان اتصال باسیم نیست ممکن است بهترین راه همین باشد.
 
اینترنت بی سیم از سیگنال های تلفن همراه برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کند و در دستگاه های قابل حمل استفاده می‌شود،همچنین فناوری های مختلفی در این نوع اتصال استفاده می شود که با نام های ۳G و ۴G یا اینترنت نسل سوم و چهارم شناخته می شوند. این نوع اتصال به اینترنت نسبت به اتصال با سیم، کندتر و گران‌تر است.
 
 وای-فای (Wi-Fi)
 وای- فای، مخفف عبارت Wireless Fidelity است و کارکرد آن مانند Bluetooth  است یا به عبارت بهتر یکی از استانداردهای Bluetooth به شمار می آید.
 
گفتنی است این نوع ارتباط  برای کاربران جذابیت بیشتری دارد چرا که بر پایه اینترنت بی سیم کار می کند و موجب می شود تا کاربران بتوانند در هر مکانی از طریق Laptop به اینترنت متصل شوند.
 
به عبارت دیگر  Wi-Fi  فناوری شبکه بیسیم است که برای اتصال رایانه ها و دستگاه های دیجیتالی از آن استفاده می‌شود.
 
در قدیم تنها راه اتصال رایانه ها به یکدیگر استفاده از کابل شبکه بود که علاوه بر زحمات زیاد، محدودیت های فیزیکی زیادی برای کاربران ایجاد می کرد اما به وسیله‌ فناوری Wi-Fi می توان رایانه ها و دیگر دستگاه های دیجیتالی، مثل تلفن همراه، تبلت، دوربین دیجیتال، تلویزیون، چاپگر، و … را بدون سیم به یکدیگر متصل کرد و یک شبکه بی سیم ایجاد کرد.
 
برای ایجاد یک شبکه Wi-Fi غالبا از دستگاهی به نام Router استفاده می شود.اگر Router به اینترنت متصل شود می تواند اتصال اینترنت را در شبکه ای که خود ایجاد کرده به اشتراک بگذارد و دیگر دستگاه ها را نیز به اینترنت متصل کند.
 
اما نکته ای که در این قسمت قابل توجه است این است که مدیریت شبکه ای که توسط Router ایجاد می‌شود در دست صاحب دستگاه است و او می تواند برای اتصال به شبکه رمز تعیین کند و یا تنها به دستگاه های خاصی اجازه دسترسی به شبکه‌ را بدهد.
 
Wireless
 Wireless تکنولوژی ارتباطی است که در آن از امواج رادیویی، مادون قرمز، به جای سیم و کابل، برای انتقال سیگنال بین دو دستگاه استفاده می شود.
 
از جمله این دستگاه ها می توان پیغامگیرها، تلفن های همراه، کامپیوتر های قابل حمل، شبکه های کامپیوتری، دستگاه های مکان یاب، سیستم های ماهواره ای و PDA ها را نام برد.
 
تکنولوژی Wireless به کاربر این امکان را می دهد تا با استفاده از دستگاه های متفاوت، بدون نیاز به سیم یا کابل و حتی در حال حرکت از امکانات مختلف استفاده کند.
 
شما می توانید ایمیل های خود را بررسی کنید، اجناس مورد نیاز را خریداری کنید و یا حتی برنامه تلویزیون مورد علاقه خود را تماشا کنید. حتی بسیاری از کارها از جمله مراقبت های پزشکی به تجهیزات Wireless نیاز دارند.
 
امکانات Wireless به شما کمک می کند تا تمامی کارهای خود را در حال حرکت به سادگی به روز رسانی کنید. تکنولوژیWireless هر روزه در حال گسترش است تا بتواند علاوه بر کاهش هزینه ها، به شما امکان کار راحت تر در هنگام حرکت را نیز بدهد.
 
در مقایسه با شبکه های سیمی، هزینه نگهداری شبکه های Wireless  کمتر است. شما می توانید از شبکه های Wireless برای انتقال اطلاعات از روی دریاها، کوه ها و... استفاده کنید و این در حالی است که برای انجام کار مشابه توسط شبکه های سیمی، کاری مشکلی خواهد بود.
 
امروزه بیشتر اسمارت فون ها قابلیتی دارند که علاوه بر اینکه به اینترنت بی سیم از طریق شبکه موبایل متصل می‌شوند،می توانند تبدیل به Router شوند و اینترنت را توسط شبکه Wi-Fi با دستگاه‌های دیگر به اشتراک گذارند. این قابلیت را می‌توانید با نام های Wi-Fi Tethering یا Wi-Fi Hotspot در تلفن همراه خود تنظیم کنید.
 
 

برچسب ها: وای فای ، وایرلس ،



:: بازدید از این مطلب : 336
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
بسیاری از ما هر شب گوشی‌های هوشمند خود را شارژ می‌کنیم چرا که هنوز طول عمر باتری تلفن‌های هوشمند به اندازه‌ای نیست که با یک بار شارژ نیازهای چند روز ما را برآورده کند

بسیاری از ما هر شب گوشی‌های هوشمند خود را شارژ می‌کنیم چرا که هنوز طول عمر باتری تلفن‌های هوشمند به اندازه‌ای نیست که با یک بار شارژ نیازهای چند روز ما را برآورده کند. از طرفی شارژ گوشی و استفاده همزمان از آن در رخت‌خواب کار سختی است که به لطف Night Cable این موضوع هم حل شده است. با زومیت همراه باشید.

 بسیاری از کاربران هر شب، تبلت‌های خود را شارژ می‌کنند تا اگر شب‌هنگام در رخت‌خواب خود قصد وبگردی یا مطالعه یک فایل پی‌دی‌اف را داشتند، دچار مشکل نشوند. اما احتمالا برای شما هم پیش آمده است که استفاده از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها زمانی که در حال شارژ شدن هستند کار سخت و اعصاب‌ خردکنی است؛ چرا که کابل شارژرها معمولا کوتاه است و کاربر برای استفاده از گوشی هوشمند در حال شارژ خود باید حتما کنار پریز برق باشد.

همین دلیل ساده کافی است که شرکت Native Union دست به تولید Night Cable بزند. این شارژر دارای کابل 3 متری است که باعث می‌شود به راحتی بتوانید گوشی‌هوشمند خود را زمانی که در رخت‌خواب هستید شارژ کنید و همزمان از آن استفاده نمایید. همچنین Night Cable دارای یک گره در سیم خود است که به شما کمک می‌کند تا روی هر سطح صافی مانند میز کنار تخت‌خوابتان آن را قرار دهید.

این کابل در دو نسخه یکی  همراه با کانکتور لایتنینگ برای iOS و نسخه دیگر به همراه میکرو USB برای محصولات ویندوزی و اندرویدی عرضه می‌شود. هر دو نسخه با قیمت 39 دلار به فروش خواهند رسید. کابل‌های مخصوص آیفون در 3 رنگ و کابل مخصوص اندروید در یک رنگ روانه بازار خواهد شد. البته قیمت این شارژر کمی زیاد به نظر می‌رسد، اینطور نیست؟

 

برچسب ها: اخبار روز فناوری ، اخبار روز ای تی ، موبایل ، تبلت ، فبلت ، نوت بوک ، اولترا بوک ، گجت ، Smart Phones



:: بازدید از این مطلب : 349
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
تیم کوک در ژانویه ۲۰۱۲



زادهٔ:۱نوامبر ۱۹۶۰ ‏(۵۴ ساله)
آلاباما، Flag of the United States.svg ایالات متحده آمریکا
ملّیت:ایالات متحده آمریکا
حوزه فعالیت:مدیرعامل شرکت اپل
عضو هیئت مدیره شرکت اپل
عضو هیئت مدیره نایک

 تیموتی دی "تیم” کوک (Timothy D. "Tim” Cook)  مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت اپل است. کوک در مارس ۱۹۹۸ به اپل پیوست و در ۲۴ اوت ۲۰۱۱، بعد از استعفاء استیو جابز رسماً مدیر عامل جدید شرکت اپل شد. نخستین مسئولیت وی مدیریت عملیات «روزانه» به عنوان نایب رییس، در این شرکت بوده‌است. در سال ۲۰۱۲، یک میلیون سهام اپل به او اهدا شد. تیم کوک یکی از مدیران با بالاترین دستمزد در دنیا است. کوک پیش از پیوستن به اپل، نایب رییس بخش مواد شرکت، در کامپک بود و به مدت ۱۲ سال در شرکت اینتلفعالیت می‌کرد. کوک پیش از آن در شرکت اینتلیجنت الکترونیکس به عنوان مدیر ارشد عملیاتی در بخش فروش فعالیت می‌کرد.

در آوریل ۲۰۱۲، تایم، تیم کوک را به عنوان یکی از ۱۰۰ انسان تاثیرگذار در دنیا معرفی کرد.

از تیم کوک به عنوان نابغه پشت استیو جابز یاد می‌شود.
تحصیلات

کوک دارای مدرک ام‌بی‌ای از دانشگاه دوک و مهندسی صنایع از دانشگاه آوبرن است.
محبوبیت

طبق نظرسنجی انجام شده توسط گلس‌دور، تیم کوک با کسب امتیاز ۹۷%، محبوب‌ترین مدیر جهان در سال ۲۰۱۲ معرفی شد. کوک در این نظرسنجی بالاتر از افرادی چون لری پیج، اریک اشمیت و لری الیسون قرار گرفت.
زندگی شخصی

تیم کوک به ورزش‌هایی چون کوهنوردی، دوچرخه سواری و ژیمناستیک علاقه دارد. او فعالیت‌هایش را هر روز از ساعت ۴:۳۰ شروع می‌کند.




 
 

برچسب ها: تیم ، کوک ، مدیر ، عامل ، هیئت ، خبرنو ، خبر نو ،



:: بازدید از این مطلب : 326
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
شرکت مایکروسافت با عرضه هشت وصله (Patch) امنیتی ده‌ها آسیب‌پذیری امنیتی برنامه‌ها و نرم‌افزارهایش را برطرف کرده است که یکی از آنها برای اجرای حمله سایبری sandworm به کار رفته بود.....

حمله مذکور از سوی هکرهای روس ترتیب داده شده بود و آنها از این طریق رایانه‌های ناتو و برخی شرکت‌ها و نهادهای دولتی را هدف قرار داده بودند.

وصله‌های مذکور در قالب مجموعه وصله‌های ماه اکتبر شرکت مایکروسافت عرضه شده و اشکالات نرم افزارهایی همچون مرورگر IE، آفیس، .Net framework و سیستم عامل ویندوز را برطرف می‌کند. از مجموعه این بولتن‌ها سه مورد درجه بندی بسیار مهم دریافت کرده‌اند.

مایکروسافت همچنین هشدار داده که کاربران وصله‌های بسیار مهم را هر چه سریع تر نصب کنند تا هکرها نتوانند از راه دور به رایانه های آنها نفوذ کنند. برخی از آسیب‌پذیری‌های رفع شده در این مجموعه قبلا برای حمله به رایانه‌های برخی شرکت‌های تجاری مورد سوءاستفاده قرار گرفته بودند. به عنوان مثال می‌توان به وصله‌های عرضه شده برای ویندوز سرور ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ اشاره کرد.

مایکروسافت به عنوان یکی از مشهورترین شرکت های نرم افزاری دنیا در دومین سه شنبه هر ماه میلادی وصله‌های امنیتی و به روزرسان خود را برای حل مشکلات برنامه‌های مختلفش عرضه می‌کند.

 
 

برچسب ها: هکر ، روس ، رایانامه ، ناتو ، مایکروسافت ، نفوذ ، خبرنو ، خبر نو



:: بازدید از این مطلب : 412
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
امسال هر دو پلتفرم پرطرفدار دنیای موبایل یعنی اندروید آبنبات چوبی و iOS 8 از الگوی مشابهی برای انتشار پیروی کردند

امسال هر دو پلتفرم پرطرفدار دنیای موبایل یعنی اندروید آبنبات چوبی و iOS 8 از الگوی مشابهی برای انتشار پیروی کردند، بطوریکه اپل و گوگل به‌ترتیب در جریان برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان خود از نسخه‌ی بتای iOS 8 و اندروید آبنبات چوبی که در آن زمان اندروید L نام گرفته بود، پرده برداشتند. نسخه‌ی جدید هر دو سیستم‌عامل همراه با ویژگی‌ها و قابلیت‌های کاربردی فراوانی همراه هستند. در ادامه به بررسی ۵ قابلیت اندروید آبنبات چوبی خواهیم پرداخت که iOS فاقد آن‌ها است.

 هر دو سیستم‌عامل اندروید آبنبات چوبی و iOS در حال حاضر تثبیت شده‌اند، از این‌رو توسعه دهندگان دو کمپانی اپل و گوگل تمام نیروی خود را برای تقویت هرچه بیشتر و ارائه‌ی خدمات بهتری در مقایسه با رقبا مترکز کرده‌اند. نمی‌توان از نظر کاربردی تفاوت عمده‌ای را بین این دوسیستم‌عامل یافت و هر دو سیستم‌عامل امکانات و قابلیت‌های خوب و کاربردی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، هرچند بازهم می‌توان قابلیت‌هایی را یافت که یکی از پلتفرم‌ها فاقد آن است. گوگل با انتشار اندروید کیت‌کت نشان داد که درصدد ایجاد تغییرات بنیادی در سیستم‌عامل اندروید است که معرفی طراحی متریال مهر تاییدی بر شایعات مطرح شده بود. علاوه بر تغییرات ظاهری، نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل گوگل با بهینه‌سازی‌های نیز در مصرف باتری و همچنین تقویت قابلیت‌های امنیتی همراه شده است.

در ادامه به بررسی ۸ ویژگی کاربردی موجود در اندروید آبنبات چوبی خواهیم پرداخت که iOS 8 فاقد آن است. البته باید به این نکته اشاره کرد که اپل نیز بیکار ننشسته و قابلیت‌های خوبی را در سیستم‌عامل iOS 8 گنجانده است.
۱. امکان تعریف حساب‌های کاربری مهمان

اپل تلفن‌های‌هوشمند و تبلت‌ها را از جمله‌ی ابزار‌های شخصی هر کاربری عنوان می‌کند، اما به‌واقع در مورد تبلت‌ها نمی‌توان چنین ادعایی داشت و گاها شاهد استفاده از تبلت‌ها به‌عنوان یک گجت عمومی هستیم که توسط تمام اعضای خانواده مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. با توجه به اهمیت حریم خصوصی و همچنین جلوگیری از اختلال اطلاعات، گوگل در اندروید آبنبات چوبی امکان تعریف حساب‌های کاربری مختلف را امکان‌پذیر ساخته است. با توجه به اینکه امروزه کودکان نیز به کار با گجت‌ها علاقمند شده‌اند، پاک شدن اطلاعات و از بین رفتن داده‌های حساس نیز از جمله‌ی مواردی است که اهمیت فراوانی دارد.

اما در مقابل iOS اپل فاقد این قابلیت است. iOS حتی قابلیت فعال کردن حالت Guest Mode را نیز ندارد، اما به‌نظر می‌رسد در آینده شاهد اضافه شدن این ویژگی به iOS ‌خواهیم بود. البته باید به قابلیت اشتراک‌گذاری کتاب‌ها، موزیک و داده‌های دیگر حداکثر بین ۶ نفر در iOS 8 اشاره کرد.
۲. قابلیت فعال کردن حالت ذخیره‌ی باتری

گوگل در اندروید آبنبات چوبی قابلیت ذخیره‌ی انرژی باتری را فعال کرده که می‌توان با استفاده از آن زمان باتری‌دهی را حداکثر تا ۹۰ دقیقه افزایش داد که این امر از طریق غیرفعال کردن برخی از قابلیت‌های گوشی چون قطع ارتباط گوشی با شبکه‌های بی‌سیم و دیتا، کاهش قدرت پردازشی، غیرفعال کردن ویژگی‌هایی چون ویبره و برخی از کارها که می‌تواند انرژی بیشتری را ذخیره کند، ممکن می‌شود. به لطف توسعه‌ی پروژه‌ی Volta و بهره‌گیری از دستاوردهای آن، گوگل در اندروید ۵ توانسته تا استفاده‌ی سیستم‌عامل و سایر سخت‌افزار‌ها را بسیار کاهش دهد، بطوریکه نسخه‌ی نهایی پیش‌نمایش اندروید آبنبات چوبی روی نکسوس ۵ گوگل توانسته تا عمرباتری در این محصول را تا ۷۵ دقیقه افزایش دهد.
۳. قفل هوشمند برای بالابردن امنیت

در حال حاضر اندروید تنها سیستم‌عاملی است که امکان کنترل امنیت تلفن‌هوشمند یا تبلت را با استفاده از جفت‌شدن با سایر گجت‌ها چون تلفن‌های‌هوشمند، تبلت‌ها، گجت‌های پوشیدنی و حتی خودروهای مجهز به سیستم‌عامل ممکن می‌کند. کاربران اندروید می‌توانند از پنج مکانیزم مختلف برای باز کردن قفل ابزار اندرویی خود استفاده کنند که از جمله‌ی آن می‌توان به باز کردن قفل از طریق Face Unlock و همچنین الگوی‌های محبوب اندروید اشاره کرد.

iOS امکان باز کردن قفل از طریق جفت شدن با سایر ابزار‌ها را نداشته و همچنین تنوع انتخاب روش قفل‌گذاری نیز تنها محدود به سه حالت بازکردن قفل از طریق اثر انگشت، وارد کردن کد چهاررقمی و همچنین کشیدن نشانگر به سمت راست محدود شده است.
۴. دسترسی به حافظه‌ی گوشی از طریق اتصال USB

هفت سال از زمان معرفی اولین نسل از آیفون می‌گذرد و علی‌رغم انتقادات فراوان کاربران مبنی بر عدم دسترسی به حافظه‌ی داخلی گوشی در زمان اتصال به کامپیوتر ویندوزی، همچنان شاهد آن هستیم که فقط می‌توان به تصاویر ثبت شده با دوربین دسترسی پیدا کرد. در حالی که ابزار‌های اندروید با اتصال به یک کامپیوتر ویندوزی همچون یک حافظه‌ی جانبی عمل می‌کنند که می‌توان انواع فایل‌ها را به موبایل انتقال داد. شاید برخی امنیت پایین این روش را یک نکته‌ی منفی عنوان کنند، اما در مقابل انتقال تمامی فایل‌ها از طریق آیتیونز نیز تا حدودی ایجاد زحمت می‌کند. همچنین قابلیت افزایش حافظه‌ی جانبی را نیز باید به‌عنوان یک نکته‌ی مثبت برای اندروید در نظر گرفت، امری که در iOS ممکن نیست.
۵. مدیریت اپلیکیشن‌ها

تمامی کارهایی که می‌توان در یک ابزار مبتنی بر iOS انجام داد، در نصب و حذف اپلیکیشن خلاصه شده است و سهولت کاربری در آن لحاظ شده است، اما در اندروید در کنار امکان حذف و نصب اپلیکیشن‌ها، تنها با یک بار لمس می‌توان اپلیکیشن را بصورت کامل حذف کرد. همچنین امکان حذف آخرین بروزرسانی‌های نصب شده روی سیستم نیز وجود دارد. همچنین اندروید امکان تبدیل هر اپلیکیشنی را به اپلیکیشن پیش‌فرض در اختیار کاربر قرار می‌دهد که این موضوع شامل اپلیکیشن ایمیل، پیام‌کوتاه، مرورگر، ویرایش‌گر تصاویر، پخش‌کننده ویدئو و موزیک و هر جنبه از اجرای انواع فایل‌ها و دریافت سرویس‌ها است. اما در iOS کاملا برعکس است و برای مثال نمی‌توان یک مرورگر دیگر را به‌جای سافاری به‌صورت پیش‌فرض مورد استفاده قرار داد.

همچنین اندروید امکان مخفی کردن اپلیکیشن‌ها را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
۶. پشتیبانی از انواع کاربرد NFC

تلفن‌های‌هوشمند ویندوزفون، بلک‌بری و اندروید از چندین سال پیش از فناوری NFC پشتیبانی می‌کنند، در حالی که این موضوع در مورد آیفون‌های اپل صادق نیست و این کمپانی پس از ایجاد بستر لازم برای بهره‌برداری اقتصادی از این قابلیت، آن را در تلفن‌هوشمند خود گنجاند. برخلاف اندروید که می‌توان از NFC در کاربردهای مختلفی استفاده کرد، این امکان در آیفون و به‌بیان بهتر iOS تنها به امکان خرید از طریق سیستم Apple pay محدود شده است؛ یعنی نمی‌توان از قابلیت ارتباطی NFC برای تبادل فایل‌ها، خواندن اطلاعات تگ‌ها و کاربردهای دیگر استفاده کرد. پیش از اپل نیز سیستم‌های پرداخت دیگری مبتنی بر NFC روانه‌ی بازار شدند، اما بنا به دلایلی که پیش‌تر در زومیت به آن‌ها پرداختیم، این سیستم‌ها موفقیت چندانی به دست نیاودند. حال باید به انتظار سیستم پرداخت Apple Pay باشیم.
۷. امکان نصب اپلیکیشن‌ها از منابع مختلف

در سیستم‌عامل اندروید می‌توان اپلیکیشن‌ها را از منابع بیشمار موجود در فضای بی‌کران اینترنت نصب کرد، در حالی که این موضوع در مورد iOS صادق نیست و در صورتی که آیفون و آیپد مورد نظر جیلبریک نشده باشد، نمی‌توان اپلیکیشن‌ها را از منابع دیگری نصب کرد.
۸. پشتیبانی از فرمت RAW DNG در اندروید آبنبات چوبی

 در زومیت خواندید که گوگل در اندروید آبنبات چوبی امکان ثبت تصاویر بصورت RAW DNG را پیش‌بینی کرده است. مزیت استفاده از این نوع تصاویر قابلیت ویرایش تصویر پس از ثبت آن است. همچنین باید به در اختیار گرفتن کنترل بیشتر روی فاکتورهای اصلی دوربین همچون حساسیت سنسور و سرعت شاتر نیز اشاره کرد که در اینصورت دوربین‌ تلفن‌های‌هوشمند مبتنی بر اندروید آبنبات چوبی بسیار پیشرفته‌تر از رقبا عمل خواهند کرد. مضاف بر این باید به امکانات پیش‌فرض موجود برای کنترل و ثبت ویدئوها با رزولوشن 4K نیز اشاره کرد.
 

برچسب ها: اخبار روز فناوری ، اخبار روز ای تی ، موبایل ، تبلت ، فبلت ، نوت بوک ، اولترا بوک ، گجت ، Smart Phones



:: بازدید از این مطلب : 329
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
پس از معرفی و عرضه‌ی گلکسی‌نوت 4 سامسونگ، حال نوبت به پرچمدار بعدی سامسونگ رسیده که گلکسی S6 است.

پس از معرفی و عرضه‌ی گلکسی‌نوت 4 سامسونگ، حال نوبت به پرچمدار بعدی سامسونگ رسیده که گلکسی S6 است. براساس اطلاعات رسیده از کره‌ی جنوبی، سامسونگ اقدامات لازم برای آغاز تولید نسل جدید تلفن‌هوشمند را آغاز کرده است.

معمولا سامسونگ نسل جدید تلفن‌های‌هوشمند سری S خود را در میانه‌های سال میلادی یعنی مصادف با برگزاری کنفرانس موبایل بارسلون معرفی می‌کند، اما شایعات مطرح شده احتمال معرفی این تلفن‌هوشمند زودتر از موعد مقرر را مطرح کرده‌اند. به‌نظر می‌رسد سامسونگ نیز با الگوبرداری از سونی در نظر دارد تا فاصله‌ی عرضه‌ی تلفن‌هوشمند پرچمدار خود را از بازه‌ی یک ساله کاهش دهد.

 براساس شایعات موجود گلکسی S6 از مشخصات فنی چون صفحه‌ی نمایش ۵.۳ اینچی از نوع سوپرAMOLED با رزولوشن 4K یا ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل، پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای اسنپ‌دراگون ۸۱۰ با قابلیت پردازش ۶۴ بیتی  و ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره خواهد برد. همچنین باید به دوربین ۲۰ مگاپیکسلی در کنار سنسور Iris اشاره کرد که این محصول را به یک تلفن‌هوشمند با مشخصات فنی بالا تبدیل می‌کند.

با توجه به تغییر سیاست سامسونگ در حوزه‌ی طراحی انتظار می‌رود تا گلکسی S6 همراه با ظاهری جدید و بهره‌گیری از مواد غیرپلاستیکی روانه‌ی بازار شود، چراکه سامسونگ امسال نیز با عرضه‌ی گلکسی آلفا تجربه‌ی توسعه‌ی تلفن‌هوشمند با استفاده از فلز را آموخته است.
 

برچسب ها: اخبار روز فناوری ، اخبار روز ای تی ، موبایل ، تبلت ، فبلت ، نوت بوک ، اولترا بوک ، گجت ، Smart Phones



:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()