نوشته شده توسط : ali
تا کمتر از یک ماه دیگر، کنفرانس سامسونگ برای رونمایی از محصولات جدید خانواده گلکسی برگزار خواهد شد

تا کمتر از یک ماه دیگر، کنفرانس سامسونگ برای رونمایی از محصولات جدید  خانواده گلکسی برگزار خواهد شد. امروز شایعه شده که کره‌ای‌ها قصد دارد قیمت بالاتر از آیفون ۶ را برای گلکسی اس‌ها در نظر بگیرند.

کنفرانس سامسونگ در MWC در حالی برگزار خواهد شد که تا به امروز، با اطلاعات بی‌شماری که از این دو محصول به بیرون درز پیدا کرده است. حداقل از موارد اصلی آن با خبر شده‌ایم. ولی قیمت این محصولات هنوز مسئله مبهمی است که به نظر می‌رسد این موضوع نیز  بار دیگر با کمک یک منبع دیگر لو رفته باشد. همانطور که اطلاع دارید، کنفرانس what's next سامسونگ در کمتر از یک ماه دیگر در شهر بارسلون اسپانیا برگزار می‌شود. در حال حاضر، به لطف منابع دور و نزدیک، از مشخصات فنی، طراحی و هم اکنون با اخبار جدیدی که از AndroidPit منتشر شده است، از قیمت آن مطلع شده‌ایم.

در صورتی که اطلاعات منتشر شده از این منبع، صحیح باشند، قیمت محصولات جدید سامسونگ از آیفون‌ 6 اپل نیز گران قیمت‌تر خواهند بود. قیمت Galaxy S6 چیزی در حدود  749 تا  949 یورو است و در صورت صحت شایعات، دارای حافظه‌هایی با گنجایش 32GB و 64GB و 128GB خواهد بود. از سوی دیگر، Galaxy S Edge دارای همین حافظه‌ها خواهد بود ولی قیمت آن از 849 یورو شروع خواهد شد که ارزان‌ترین مدل آن 100 یورو از Galaxy S6 بیشتر خواهد بود.

در مقایسه با رقبا، آیفون 6 با قیمت  699 تا 899 یورو در اروپا قیمت گذاری شده است. در واقع ارزان‌ترین مدل آیفون 6 با حافظه 16 گیگابایت، قیمتی نزدیک به 699 یورو دارد. آیفون 6 پلاس نیز با همین مقدار حافظه با قیمتی 100 یورو گران‌تر نسبت به آیفون 6 به فروش می‌رسد.

قیمت شایعه شده از محصولات سامسونگ در اروپا را در زیر مشاهده کنید:

    Samsung Galaxy S6 32 GB: €749
    Samsung Galaxy S6 64 GB: €849
    Samsung Galaxy S6 128 GB: €949
    Samsung Galaxy S Edge 32 GB: €849
    Samsung Galaxy S Edge 64 GB: €949
    Samsung Galaxy S Edge 128 GB: €1049

به هر صورت برای قضاوت در رابطه با قیمت‌گذاری محصولات سامسونگ کمی زود است. پس بهتر است قضاوت در این رابطه را تا زمان برگزاری کنفرانس این شرکت به تعویق بیندازیم.
 

برچسب ها: اخبار روز فناوری ، اخبار روز ای تی ، موبایل ، تبلت ، فبلت ، نوت بوک ، اولترا بوک ، گجت ، Smart Phones



:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
دیروز سامسونگ دعوت‌نامه‌های مربوط به مراسم Unpacked 2015 خود را ارسال کرد. برخلاف سال‌های گذشته که همزمان با مراسم برگزار شده در بارسلون، مراسمی نیز در نیویورک برگزار می‌شد

دیروز سامسونگ دعوت‌نامه‌های مربوط به مراسم Unpacked 2015 خود را ارسال کرد. برخلاف سال‌های گذشته که همزمان با مراسم برگزار شده در بارسلون، مراسمی نیز در نیویورک برگزار می‌شد، امسال خبری از این موضوع نیست و فقط بارسلون میزبان محصولات جدید سامسونگ خواهد بود.

 انتظار می‌رود سامسونگ در مراسم معرفی محصولات خود در کنگره‌ی موبایل بارسلون، از گلکسی S6 به‌همراه گوشی‌هوشمند دیگری با صفحه‌ی نمایش دو طرف خمیده‌ی گلکسی S اج و همچنین ساعت‌هوشمند تایزنی جدیدی با نام Orbis رونمایی کند.

پس از اینکه دیروز دعوت‌نامه‌های مربوط به برگزاری مراسم در دهم اسفند ماه ارسال شد، بسیاری از رسانه‌ها سوالاتی را در خصوص احتمال برگزاری مراسمی همزمان در نیویورک همچون سال‌های گذشته مطرح کردند. براساس اطلاعات ارائه‌ی شده توسط سام‌موبایل، سامسونگ تایید کرده که برخلاف گذشته مراسمی را در نیویورک برگزار نخواهد کرد و دوستداران و علاقمندان به کار کردن با محصولات جدید سامسونگ تنها می‌توانند در بارسلونا این شانس را داشته باشند.
 

برچسب ها: اخبار روز فناوری ، اخبار روز ای تی ، موبایل ، تبلت ، فبلت ، نوت بوک ، اولترا بوک ، گجت ، Smart Phones



:: بازدید از این مطلب : 416
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
این روزها اطلاعات و شایعات مختلفی از مدل ۱۲ اینچی آیپد اپل منتشر می‌شود و حتی به تازگی تصویر منتسب به قاب پشت این محصول نیز فاش شد.

این روزها اطلاعات و شایعات مختلفی از مدل ۱۲ اینچی آیپد اپل منتشر می‌شود و حتی به تازگی تصویر منتسب به قاب پشت این محصول نیز فاش شد. در حالی که پیشتر شایع شده بود که این دستگاه آیپد پرو نام خواهد داشت، امروز پستی در شبکه اجتماعی Weibo منتشر شد مبنی بر اینکه نام این آیپد «آیپد پلاس» است.

پست به اشتراک گذاشته شده در شبکه اجتماعی چینی Weibo، جزییات بیشتری از آیپد پلاس را اعلام کرده است. بر این اساس گفته می‌شود این آیپد از یک نمایشگر ۱۲.۹ اینچی با رزولوشن 2K بهره خواهد برد. البته رزولوشن دقیق این دستگاه هنوز مشخص نشده است، بنابراین رزولوشن یا ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل همچون وضوحی که در آیپد ایر ۲ به کار گرفته شده است یا ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل شبیه به تبلت‌های اندرویدی خواهد بود.

ضخامت این تبلت تنها ۷ میلی‌متر است و در مقابل آیپد ایر ۲ با ضخامت ۶.۱ میلی‌متر به نظر ضخیم می‌رسد. البته باید این موضوع را در ذهن داشته باشیم که این تبلت به نمایشگر ۱۲.۹ اینچ مجهز شده، بنابراین جثه‌ای به مراتب بزرگتر از آیپد ایر ۲ خواهد داشت. اما نکته‌ای که بیشتر از این نازکی بدنه اهمیت دارد، قطعا وزن دستگاه است. وزن این تبلت ۷۰۰ گرم اعلام شده که در مقایسه با آیپد ایر ۲ که فقط ۴۳۷ گرم وزن داشت، باز هم جای تامل دارد.

از دیگر مشخصات آیپد پلاس می‌توان به باتری ۱۱۰۰۰ میلی آمپر ساعت اشاره کرد که قطعا با ظرفیت بسیار زیاد خود انرژی لازم برای کار با دستگاه را تا چندین ساعت تامین می‌کند. هنوز اطلاعات بیشتر درباره مقدار حافظه رم، پردازنده، زمان رونمایی و عرضه و وجود داشتن یا نداشتن قلم استایلوس برای این تبلت مشخص نشده است. احتمال می‌رود در کنار آیپد‌های جدید ۲۰۱۵، اپل از آیپد پلاس نیز رونمایی کند.
 

برچسب ها: اخبار روز فناوری ، اخبار روز ای تی ، موبایل ، تبلت ، فبلت ، نوت بوک ، اولترا بوک ، گجت ، Smart Phones



:: بازدید از این مطلب : 311
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
مایکروسافت اعلام کرد در سال جاری اقدام به عرضه‌ی گوشی‌های جدید لومیا مجهز به پردازشگر‌ اسنپدراگون ۸۱۰ خواهد کرد.

مایکروسافت اعلام کرد در سال جاری اقدام به عرضه‌ی گوشی‌های جدید لومیا مجهز به پردازشگر‌ اسنپدراگون ۸۱۰ خواهد کرد. اسنپدراگون 810 نسل جدیدی از پردازشگرهای کوالکام، یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان پردازشگرهای گوشی‌های هوشمند است که در سال جاری میلادی مورد استفاده‌ی چند شرکت صاحب نام دیگر هم قرار خواهد گرفت.

جوها کوکونن، سرپرست بخش مدیریت محصولات شرکت مایکروسافت در بیانیه‌ای گفت:

    مایکروسافت و کوالکام در حال ایجاد همکاری طولانی مدت به منظور توسعه‌ی چشم‌انداز تجارت و تجربه‌ی سرگرمی در گوشی‌های هوشمند لومیا بر پایه‌ی سیستم عامل ویندوز فون هستند. ما به دنبال تداوم این رابطه هستیم تا بهترین گوشی‌های هوشمند لومیا را به بازار عرضه کنیم. گوشی‌هایی که مجهز به پردازشگرهای اسنپدراگون کوالکام 810 خواهند بود. این گوشی‌ها ترکیب بی‌سابقه‌ای از قدرت پردازش، ایجاد محتوای چندرسانه‌ای غنی، کیفیت بالای گرافیکی و ارتباطات بی‌سیم را به مشتریانمان اهدا می‌کنند.

پردازنده‌های اسنپدراگون 810 در نوع خود امکانات جدید و ارزشمندی را در بازدهی، ارتباطات و سرگرمی ارائه خواهد داد که تا قبل از آن ممکن نبوده است. کوالکام قصد دارد تا در سال جاری علاوه بر پردازنده اسنپدراگون 810، مدل 808 را هم عرضه خواهد کرد.

کوالکام پردازنده‌ی گرافیکی این محصولات را نیز از یاد نبرده و اسنپ‌دراگون 808 را با پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو 418 همراه ساخته است که 20 درصد سریع‌تر از آدرنو 330 عمل می‌کند. اسنپ‌دراگون 810 نیز با آدرنو 430 همراه شده که در مقایسه با آدرنو 420 به کار رفته در اسنپ‌دراگون 805، به میزان 30 درصد سریع‌تر شده است. با این اوصاف اسنپ‌دراگون 810 از رزولوشن ویدئو‌هایی 4K اولترا اچ‌دی با نرخ 30 فریم بر ثانیه و ویدئوهایی با رزولوشن 1080p با نرخ 120 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. پردازنده‌ی سیگنال تصاویر دوگانه‌ی (ISP) تعبیه شده، قادر است تا نرخ انتقال 1.2 گیگاپیسکل بر ثانیه را پشتیبانی کند. همچنین می‌توان در تلفن‌های‌هوشمندی با قلب پردازشی اسنپ‌دراگون 810، دوربین‌هایی با سنسور 55 مگاپیکسل تعبیه کرد.

زمانی که تمامی ویژگی‌ها و قابلیت‌های فوق را با پشتیبانی از حافظه‌های DDR4 و قابلیت ارتباطی Cat 6 LTE-Advanced با سرعت انتقال 300 مگابایت در اسنپ‌دراگون 810 ترکیب کنیم، شاهد ظهور یکی از قوی‌ترین تراشه‌های موجود در صنعت ابزار‌های قابل‌حمل خواهیم بود که رقابت با آن در چنته‌ی هر رقیبی نیست.
 

برچسب ها: اخبار روز فناوری ، اخبار روز ای تی ، موبایل ، تبلت ، فبلت ، نوت بوک ، اولترا بوک ، گجت ، Smart Phones



:: بازدید از این مطلب : 378
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
در هفته‌های اخیر شایعات و اخبار متعددی در مورد پرچمدار آتی سامسونگ، گلکسی S6 منتشر شده است.

در هفته‌های اخیر شایعات و اخبار متعددی در مورد پرچمدار آتی سامسونگ، گلکسی S6 منتشر شده است. اما آخرین تصاویر منتسب به این گوشی‌هوشمند جزئیات بیشتری از آن را نمایش می‌دهد.

در روزهای اخیر شایعات و تصاویر متعددی در مورد پرچمدار آتی سامسونگ منتشر شده است که در جدیدترین آن‌ها شاهد قاب‌های پشتی توسعه یافته برای گلکسی S6 هستیم که ذهنیت بهتری را در باره‌ی این گوشی برایمان ایجاد می‌کند.

در مورد صحت تصاویر مورد نظر می‌توان دو نقطه نظر را مطرح کرد. شاید تولیدکنندگان این قاب‌ها براساس اطلاعات منتشر شده، آنچه را که برای آینده در نظر دارند، طراحی کرده‌اند. از سوی دیگر می‌توان چنین استنباط کرد که سامسونگ مختصات فیزیکی گوشی‌هوشمند خود را در اختیار تولیدکنندگان این قاب‌ها گذارده تا بلافاصله پس از ارائه‌ی این محصول به بازار، تجیزات جانبی نیز روانه‌ی بازار شود.

همانطور که در این تصاویر نیز مشاهده می‌کنید، از جمله‌ی قابلیت‌هایی که یکی از این قاب‌ها به گلکسی اس ۶ اضافه می‌کنند می‌توان به تقویت دوربین از طریق اضافه شدن لنز روی قاب و همچنین صفحه‌ی نمایش کاغذ دیجیتال (e-paper) در پشت گوشی اشاره کرد.
 

برچسب ها: اخبار روز فناوری ، اخبار روز ای تی ، موبایل ، تبلت ، فبلت ، نوت بوک ، اولترا بوک ، گجت ، Smart Phones



:: بازدید از این مطلب : 315
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
پس از اعلام کمپانی اپل برای فروش آنلاین ساعت هوشمند خود، فروش این محصول در ایران به صورت آنلاین آغاز شده است؛ «اپل واچ» از جهاتی قابل مقایسه با ساعت هوشمند کمپانی سامسونگ «Gear S» است. به گزارش خبرنگار مهر،

 تاریخچه گجت های پوشیدنی اگرچه قدمت زیادی ندارد اما کمپانی های مطرح در زمینه تکنولوژی، با سرعت بسیاری در حال ارائه این ابزارها برای کاربران هستند؛ پس از عرضه عینک گوگل، ساعتهای هوشمند بازار خوبی را در میان تولیدکنندگان موبایل از آن خود کردند.

این گجتها، دنیای بسیار نوآورانه ای از تکنولوژی محسوب می شوند که می توانند رفته رفته رویای پوشاک الکترونیکی را محقق کنند. در این میان کمپانی های تولیدکننده گوشی از جمله سامسونگ، قدم های بسیاری برای تولید ساعت های هوشمند برداشته اما برخی شرکتها از جمله اپل دیرتر و در فاصله زمانی بیشتری نسبت به سایر رقبا، وارد این مرحله شده است.

هم اکنون ساعت هوشمند کمپانی اپل به مرحله فروش رسیده و در اکثر کشورهای جهان عرضه شده است این محصول از نظر صفحه نمایش، نوع و اندازه، امکانات ارتباطی قابل مقایسه با ساعت هوشمند کمپانی سامسونگ است.


 

مشخصات تازه وارد خانواده اپل

 «Apple Watch» که براساس طراحی iOS تولید شده دارای صفحه نمایش تمام‌دیجیتال با کیفیت Retina، اندازه کوچک، دستیار صوتی سیری، صفحه لمسی بسیار حساس همراه با اسپیکرهای هوشمند، پردازنده جدید و خاص S۱ SiP، وای فای و بلوتوث ۴.۰ است.

جدیدترین محصول کمپانی اپل، برای سلامتی و ورزش طراحی شده تا سلامتی کاربران را نیز زیرنظر داشته باشد؛ برای این منظور اپلیکیشن ضربان قلب، فشار خون، پیاده‌روی و غیره این امکان را به کاربران می‌دهد تا از سلامتی خود باخبر باشند و در صورت اختلال در هر یک از علائم حیاتی بدن، آن را مورد بررسی قرار دهند.

اپل واچ

در رابطه با شارژر این ساعت هوشمند نیز می‌توان گفت که در پشت این ساعت چندین سنسور قدرتمند و حساس قرار دازد که برای شارژ با اتصال سوکت، می‌توان از آن کمک گرفت.

ساعت هوشمند اپل با نسخه اسپورت با دو سایز ۳۸ و ۴۲ میلی‌متری و با رنگ‌بندی سفید، صورتی، سبز، آبی و مشکی به صورت آنلاین به فروش می رسد؛ اپل واچ با رنگ بندی مشکی در دو سایز ۳۸ و ۴۲ میلی‌متری با قیمت دو میلیون و ۷۰ هزار تومان و دو میلیون و ۹۷۰ هزار تومان به فروش می رسد؛ رنگ سفید این ساعت هوشمند که در دو سایز ۳۸ و ۴۲ میلی‌متری تولید شده به ترتیب یک میلیون و ۹۳۰ هزار تومان و دو میلیون و ۴۷۰ هزار تومان و همچنین رنگ آبی ساعت هوشمند در دو سایز ۳۸ و ۴۲ میلی‌متری یک میلیون و ۹۳۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۷۰ هزار تومان قیمت داده شده و به صورت آنلاین در فروشگاه اینترنتی یک تماس http://۱tamas.com/digital-equipment/smartwatch/applesmartwatch.html به فروش می رسد.

مشخصات ساعت هوشمند سامسونگ

ساعت هوشمند کمپانی سامسونگ که به Samsung Gear S موسوم است با رنگ مشکی، حدود یک میلیون و ۳۹۹ هزار تومان قیمت داده می شود در دو نوع کاربری زنانه و مردانه عرضه شده که نوع کاربری آن ورزشی و روزمره اعلام شده است.

این گجت کمپانی کره ای سامسونگ در فرم مستطیل شکل و جنس بند آن لاستیکی بوده و دارای صفحه نمایش رنگی لمسی Curved Super AMOLED در سایز ۲ اینچ با رزولوشن ۳۶۰x۴۸۰ است.




ساعت هوشمند سامسونگ


ساعت هوشمند سامسونگ قابلیت نصب سیم کارت دارد و دارای GPS است.این ابزار پوشیدنی، از سیستم عامل تایزن بهره می برد و مجهز به پردازنده: Dual core ۱.۰ GHz با حافظه داخلی ۴۰۹۶ مگابایت است.

قابلیت پخش موسیقی و اتصالات به شبکه های نسل سوم، وای فای و بلوتوث به همراه حسگر شتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب نما ، شمارش ضربان قلب از دیگر ویژگیهای ساعت هوشمند سامسونگ است که دارای باتری ۳۰۰ میلی‌آمپرساعت است.

مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 355
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
سامسونگ از اولین پنل های آینه ای و شفاف دنیا در جریان نمایشگاه هنگ کنگ رونمایی کرد.

 سامسونگ یکی از کمپانی های فناورانه ای است که به تولید و عرضه محصولات متمایز شناخته می شود. اکنون این کمپانی در جریان برگزاری نمایشگاه Retail Asia Expo ۲۰۱۵ هنگ کنگ از اولین پنل های هوشمند OLED آئینه ای و شفاف در دنیا رونمایی کرده که توجه مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرده است.

پنل های جدید سامسونگ Samsung Display از تکنولوژی RealSense شرکت اینتل بهره می برند. کاربران با استفاده از این تکنولوژی می توانند از قابلیت و امکانات متفاوتی برخوردار شوند. تصور کنید قصد خرید یک لباس را دارید اما نمی دانید آیا رنگ لباس، سایز و .... آن با شما سازگاری دارید یا خیر؟ به همین دلیل لباس را می پوشید تا از این موارد اطلاع پیدا کنید اما با محصول جدید سامسونگ دیگر نیازی به پوشیدن لباس ها نیست بلکه با کمک این محصول و به صورت مجازی می توانید از مواردی مانند سایز لباس و ... مطلع شوید.

این پنل هوشمند می تواند جایگزین آئینه های معمولی شده و اطلاعات دستگاه های دیجیتال مانند اسمارت فون یا گجت ها را روی فضا و شیشه آئینه در معرض نمایش قرار دهد. سامسونگ معتقد است، پنل های OLED آئینه ای به دلیل بازتاب بهتر رنگ ها می تواند ال سی دی ها را کنار بزنند. از دیگر ویژگی های این پنل ها می توان نسبت کنتراست بهتر نور و تصویر، وسعت رنگ ها یا عدم نیاز به نور پس زمینه را نام برد. اما سامسونگ اطلاعات بیشتری را در رابطه با زمان استفاده این فناوری جدید در محصولات خود را اعلام نکرده است.


 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 333
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
نسخه «S» آیفون6 بنام آیفون 6S روز 25 سپتامبر2015 برای فروش در فروشگاه‌های اپل عرضه خواهد شد.

گوشی 12 مگاپیکسلی با دو گیگ رم (حافظه موقت) منطبق بر برنامه عرضه آی او اس 9 (جدیدترین سیستم‌عامل روی آیفون) روی سوم مهرماه 1394 خواهد بود.


البته روز 18 سپتامبر / 27 شهریور 1394 روزی است که پیش ثبت‌نام برای خرید این گوشی به‌صورت اینترنتی آغاز خواهد شد.گفتنی است بر طبق سنت قدیمی، اپل روز جمعه را برای فروش در نظر می‌گیرد و بیست و پنجم نیز جمعه است.


تاریخ 25 سپتامبر توسط کارمندان اپراتور مخابراتی وودافون در انگلیس برای عرضه آیفون نسل بعدی لو رفته و به کارمندان درباره «آیفون جدید» گفته‌شده است.


البته هنوز صحبتی درباره نسخه «S» آیفون 6 پلاس نشده است و معلوم نیست این نسخه نیز واقعیت خواهد داشت یا خیر؟

 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 358
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره استفاده از اپلیکیشن های ناشناس موبایل که در برخی مواقع بدون اطلاع مشترکان، باعث درج هزینه های تماس بین المللی می شوند هشدار داد.

غلامرضا داداش زاده - معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی با تاکید براینکه مشتركان تلفن همراه درباره استفاده از نرم‌افزارهای کاربردی هوشیار باشند، درباره درج هزینه‌های تماس بین‌المللی در صورتحساب مشتركان تلفن همراه هشدار داد.

وی گفت: مشتركان تلفن همراه باید درباره اپلیکیشن هایی كه توسط بدافزارها بر روی گوشی‌هایشان نصب می‌شود و تماس با شماره‌های تبلیغاتی، مراقب باشند.

داداش‌زاده ادامه داد: در پی شكایت تعدادی از مشتركان و در بررسی سیستم صدور صورتحساب اپراتورهای تلفن همراه، مشخص شد هزینه‌های بالائی برای تماسهای بین‌المللی در قبض‌های مشتركین ثبت شده که بعضی از این تماسها با برخی از كشورهای دورافتاده آفریقائی بوده و مشتركین موظف به پرداخت هزینه آن بوده‌اند.

وی افزود: بررسی ها نشان می‌دهد كه برخی از این تماسها توسط بدافزارهائی بوده كه در گوشی‌های تلفن همراه مشتركان نصب شده و به صورت خودكار و بدون اطلاع مشتركان فعال می‌شود و گاهی بالابودن تعرفه و یا مدت زمان طولانی این نوع از تماسها، باعث متضرر شدن مشتركان می‌شود. براین اساس مشتركان خدمات تلفن همراه و دیتا باید در مورد نصب و استفاده از برنامه‌های كاربردی و اپلیکیشن ها دقت لازم را داشته باشند.

معاون رگولاتوری تصریح كرد: همچنین مشتركان درنظر داشته باشند كه شركت در برخی مسابقات تلفنی ماهواره‌ای و یا شماره تماسهایی كه جهت تبلیغات كالاها در رسانه‌های خارجی مطرح می‌شود با توجه به ماهیت شماره مقصد و نحوه مسیریابی اینگونه تماسها، مشمول پرداخت هزینه‌های بالا می‌شود.

 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 375
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
کاربران می توانند از سرویس جدیدی که اخیرا در سکوت خبری و بی سر و صدا توسط گوگل، بزرگترین موتور سرچ دنیا وارد شده، استفاده کنند.

 گوگل سرویس جدیدی را با نام Google Now به امکانات و قابلیت های جدید خود افزوده که قابل توجه است. کاربران با استفاده از این برنامه و با پرسش سوال های ساده در رابطه با مکان های اطراف خود می توانند دامنه اطلاعاتشان را افزایش دهند.

برای مثال، زمانی را تصور کنید که در برابر برج ایفل در فرانسه ایستاده اید و از برنامه گوگل این سوال را می پرسید : «ارتفاع این برج چقدر است؟» سپس سوال شما در این برنامه مورد بررسی قرار می گیرد تا بتواند به سوال شما پاسخ دهد.

اضافه شدن این قابلیت جدید به امکانات و خدمات گوگل در حالی است که گوگل این برنامه جدید را به طور رسمی معرفی نکرده است. از دیگر قابلیت های این برنامه می توان به معرفی مکان های نزدیک کاربران بدون نام بردن آن مکان یا اطلاع یافتن از ابعاد ساختمان، طول رودخانه، عمق دریاچه یا ... را اشاره کرد. این برنامه حتی قادر است زمان آغاز به فعالیت و کار یک شرکت یا بانک را نیز اعلام کند.

برای استفاده از امکانات این برنامه بایستی گزینه تشخیص مکان بر تنظیمات اسمارت فون یا تبلت های خود را فعال کنید تا با قرار گرفتن در مکان های مختلف و پرسش سوالات، گوگل بتواند به سوالات شما پاسخ دهد.

این برنامه از قابلیت نصب بر پلتفورم های اندروید و iOS را برخوردار است.



 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()