نوشته شده توسط : ali
گجت متفاوتی راهی وارد بازار فناوری شده که با صدای والدین به قصه گفتن برای کودکان می پردازد.
 کودکان به شنیدن قصه های شبانه علاقه وافری دارند اما گاهی اوقات والدین به دلیل مشغله زیاد و خستگی قادر به قصه گفتن برای کودکان خود نیستند. این گجت StoryHome نام داشته و می تواند قصه های متفاوتی را با صدای والدین در حافظه خود ذخیره و در زمان نبود والدین به قصه گویی برای کودکان بپردازد.

این گجت با استفاده از برنامه ای که روی اسمارت فون ها نصب می شود و اتصال به اینترنت می تواند به دریافت و پخش قصه های مختلفی با صدای مادربزرگ و پدربزرگ نیز بپردازد.


 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 373
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
به تازگی ویدیویی در فضای مجازی در مورد گوشی هوشمند گالکسی نوت 5 سامسونگ منتشر شده که کاربران را بیشتر با ویژگی‌های این محصول آشنا می کند......
چند ماهی است که اخبار مختلفی در مورد این گوشی در فضای مجازی منتشر و مشخص شده است که این موبایل دارای نمایشگر 5.9 اینچی، از بدنه تمام آلومینیومی برخوردار است. همچنین مدل هایی از آن با قاب چرمی در دسترس خواهد بود.
 
نمایشگر AMOLED این گوشی از دقت 3840 در 2160 برخوردار بوده و تراکم پیکسلی آن برابر با 784.85PPI  است. استفاده از شیشه نشکن و ضدخش هم در این گوشی پیش بینی شده و البته مجموعه این ویژگی ها وزن آن را تا حدی از میزان معمول بیشتر کرده است.
 
پردازنده این گوشی احتمالا از نوع Exynos 7420  یا  Exynos 7 بوده و البته هنوز امکان دارد سامسونگ تغییر عقیده داده و در نهایت از پردازنده Snapdragon 808 شرکت Qualcomm در این گوشی جدید بهره بگیرد.
 
پیش بینی می شود میزان RAM‌گوشی مذکور بین 4 تا 6 گیگابایت باشد و حافظه داخلی 32 تا 64 گیگابایتی برای گوشی یاد شده در نظر گرفته شود.
 
باتری 4100 میلی آمپری، سیستم عامل آندروید 5، امکان نصب کارت حافظه تا 128 گیگابایت، دو دوربین 20 و 5 مگاپیکسلی در جلو و پشت گوشی از جمله دیگر مشخصات گالکسی نوت 5 است که در پاییز امسال در دسترس خواهد بود.
 
 
 


:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
محققان امریکایی از تولید و عرضه گجت متفاوتی خبر داده اند که می تواند در مدیریت و کنترل استرس به کاربرانش کمک کند.

 استرس تبدیل به یکی از یاران همیشگی انسان های عصر امروزی شده تا جایی که برخی برای غلبه بر این حس به مصرف داروهای آرامش بخش روی می آورند. این موضوع در حالی است که فناوری در سال های اخیر به کمک انسان ها شتافته تا زندگی بهتری را برای آنها رقم بزند.

گجت های بسیاری برای کنترل و مدیریت استرس تولید و روانه بازار فناوری شده اند که از میان آنها می توان به ساعت، دستبند و همینطور هدفون های هوشمندی را نام برد که این امکان را در اختیار کاربرانشان قرار می دهند. اکنون گجت جدید و متفاوتی با همین قابلیت تولید و عرضه شده که می تواند سودمند و مفید باشد.

محققان امریکایی موفق به ساخت هدبند متفاوتی شده اند که به کنترل امواج مغزی کاربر پرداخته و واکنش های متفاوتی را در برابر استرس وارد شده به شخص بروز می دهد. این هدبند می تواند نقش متفاوتی در مدیریت و همینطور کنترل استرس ایفا کند. گجت جدید با نام Muse و به معنای «تفکر» است.

از قابلیت های این هدبند می توان به مجهز بودن به هفت حسگر EEG را نام برد که هر گونه فعالیت الکتریکی نامرتب در مغز را شناسایی و اطلاعات را به نرم افزاری که روی اسمارت فون ها نصب می شود، ارسال می کند.

این گجت با نرم افزاری که Calm نامیده می شود و باید روی اسمارت فون یا تبلت ها نصب شود، ارتباط برقرار می کند و به کاربرانش اجازه می دهد تا از وضعیت خود اطلاع پیدا کنند. این نرم افزار از قابلیت نصب بر پلتفورم های اندروید و iOS را برخوردار است.

مخترعان این گجت معتقدند استفاده طولانی مدت از این گجت می تواند در آرامش و همینطور تمرکز بیشتر کاربران نقش به سزایی را ایفا کند.
 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
شرکت ادوب به روز رسانی های امنیتی را برای اصلاح ۱۳ آسیب پذیری امنیتی در فلش پلیر، منتشر کرد.

این اصلاحیه ها برای کاربران ویندوز، مکینتاش و لینوکس منتشر شده است و آسیب پذیری هایی را برطرف می کند که می توانند به طور بالقوه به مهاجم اجازه دهند تا کنترل سیستم آلوده را در اختیار بگیرند؛ آخرین به روز رسانی های امنیتی ادوب، شامل اصلاح مسائلی از قبیل نشت حافظه، تخریب حافظه و اجرای کد از راه دور می شود.

ادوب فلش پلیر نسخه ۱۷.۰.۰.۱۸۸ و نسخه های پیش از آن بر روی ویندوز و مکینتاش، ادوب فلش پلیر Extended Support نسخه ۱۳.۰.۰.۲۸۹ و نسخه های پیش از ۱۳.x برای ویندوز و مکینتاش و فلش پلیر نسخه ۱۱.۲.۲۰۲.۴۶۰ و نسخه های پیش از ۱۱.x برای لینوکس تحت تاثیر این آسیب پذیری ها قرار دارند.

علاوه بر این، ادوب AIR Desktop Runtime نسخه ۱۷.۰.۰.۱۷۲ و نسخه های پیش از آن برای ویندوز و مکینتاش، Adobe AIR SDK and SDK & Compiler نسخه ۱۷.۰.۰.۱۷۲ و نسخه های پیش از آن و Adobe AIR نسخه ۱۷.۰.۰.۱۴۴ و نسخه های پیش از آن برای اندروید تحت تاثیر این آسیب پذیری ها قرار دارند.

اغلب نقص های امنیتی که اصلاح شده اند مربوط به آسیب پذیری هایی بودند که می توانند منجر به اجرای کد از راه دور شوند؛ همچنین مربوط به مسائلی از قبیل نشت و تخریب حافظه هستند که می توانند منجر به دور زدن ASLR شوند.

شرکت ادوب مسائلی از قبیل خط مشی های مبدا یکسان، آسیب پذیری سرریز پشته و آسیب پذیری های استفاده پس از آزادسازی را نیز اصلاح کرده است.

کاربران ادوب فلش پلیر Desktop Runtime بر روی ویندوز و مکینتاش باید به فلش نسخه ۱۸.۰.۰.۱۶۰، کاربران ادوب فلش پلیر Extended Support Release بر روی ویندوز و مکینتاش باید به فلش پلیر نسخه ۱۳.۰.۰.۲۹۲ و کاربران ادوب فلش پلیر بر روی لینوکس باید به نسخه ۱۱.۲.۲۰۲.۴۶۶ به روزرسانی کنند.

هم چنین شرکت ادوب به کاربران Adobe AIR Desktop Runtime توصیه می کند تا فلش را بر روی سیستم مکینتاش به نسخه ۱۸.۰.۰.۱۴۳ و بر روی سیستم ویندوز به نسخه ۱۸.۰.۰.۱۴۴ ارتقاء دهند.

کاربران Adobe AIR SDK and AIR SDK & Compiler نیز باید برای مکینتاش به نسخه ۱۸.۰.۰.۱۴۳ و برای ویندوز به نسخه ۱۸.۰.۰.۱۴۴ به روز رسانی کنند.

نرم افزار فلش پلیر برای کاربران مرورگرهای گوگل کروم و IE به طور خودکار به روز رسانی می شود. کاربران اندروید Adobe AIR باید این نرم افزار را به نسخه ۱۸.۰.۰.۱۴۳ ارتقاء دهند.

مرکز ماهر به نقل از شرکت ادوب به کاربران توصیه کرد تا به روز رسانی های خودکار ادوب ریدر و آکروبات را تایید کنند.

 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 365
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
قدیمی ترین مدارگرد مریخ ناسا با ۶۰ هزارمین گردش به دور مریخ به مهمترین نقطه عطف حیات ۱۴ سال اش رسید.


 از مدارگرد شناسایی کننده مریخ موسوم به Mars Odyssey به عنوان  قدیمی ترین مدارگرد فعال ناسا در اطراف مریخ یاد می شود که همچنان زنده است به جمع آوری اطلاعات ارزشمند از این سیاره و انتقال آن به زمین ادامه می دهد.

بر اساس آنچه که ناسا اعلام کرده، این مدارگرد از زمان ورودش به مدار مریخ در ۲۴ اکتبر سال ۲۰۰۱ تاکنون ۱.۴۳ میلیارد کیلومتر به دور این سیاره چرخیده است.

این مدارگرد تاکنون توانسته دید کلی دانشمندان نسبت به مریخ را متحول کند. در این مدت دانشمندان علوم فضایی به تصور متفاوتی از مریخ نسبت به آنچه که تاکنون در نظر بسیاری از علاقمندان به این سیاره بوده دست یافته اند.

Mars Odyssey تاکنون ۲۰۸ هزار و ۲۴۰ تصویر مختلف از مریخ و توسط سیستم تصویربرداری حرارتی پیشرفته خود موسوم به THEMIS تهیه و راهی زمین کرده است.

بدون شک مهمترین کشف این مدارگرد را باید شناسایی مقادیر قابل توجهی رسوبات آب یخ زده در زیر سطح سیاره سرخ به شمار آورد.

همچنین این مدارگرد به تجهیزات پیشرفته آنالیز پرتوهای کیهانی مجهز است که به دانشمندان درخصوص تأمین بالاترین امنیت ممکن برای سلامت فضانوردان در سفرهای آتی به مریخ کمک زیادی می کند.

این کاوشگر ارزشمند همچنین باکیفیت ترین نقشه جهانی از مریخ را تهیه و راهی زمین کرده است. Mars Odyssey در سال ۲۰۱۴ بیش از هر زمان دیگری تاریخ ساز شد و آن زمانی بود که از نزدیکی دنباله دار Siding Spring در حین عبور از فاصله ناچیز ۱۳۹ هزار و ۵۰۰ کیلومتری مریخ رد شد و اطلاعات مهمی از آن تهیه و در اختیار دانشمندان قرار داد.

 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
به تازگی صفحه کلیدی ویژه رایانه با قابلیت اتصال به تبلت ساخته شده که با امکان تغییر ظاهر کلیدها و علائم درج شده، می توان از آن در اجرای برنامه ها و اپلیکیشن های متنوع راحتی مورد استفاده قرار داد.

 معمولا استفاده از صفحه کلید در حین انجام برنامه های مختلف رایانه ای گیج کننده است. در این شرایط کاربر فراموش می کند که این بار هر کلید، میانبری (shortcut) برای کدام آیتم در هر برنامه رایانه ای است.

اکنون این مشکل با ابتکارعمل محققان شرکتی دانش بنیان در استرالیا حل شده است. آنها صفحه کلید جدیدی به نام Sonder طراحی و ساخته اند که اساس عملکرد آن استفاده از فناوری جوهر الکترونیکی است.

این فناوری امکان آن را ایجاد می کند که ظاهر تمامی کلیدهای اعداد، حروف و عملکردها با توجه به اپلیکیشنی که مورد استفاده قرار می گیرد تغییر کند.

در نتیجه کاربر در استفاده از برنامه های متنوع رایانه ای، با یک صفحه کلید ثابت و یکنواخت مواجه نیست.

البته Sonder نخستین صفحه کلید مبتنی بر جوهر الکترونیکی در جهان نیست. پیشتر صفحه کلیدهای مشابهی با قیمت قابل توجه ۱۵۰۰ دلار ساخته شده است اما این صفحه کلید جدید قیمتی درحدود ۳۵۰ دلار دارد.

این فناوری جدید با تمام رایانه های شخصی، مک و انواع مختلف تبلت و تلفن همراه هوشمند قابل استفاده است. ارتباط این صفحه کلید با تمامی این دستگاهها از طریق بلوتوث برقرار می شود.


 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 335
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
سامسونگ از دو اسمارت فون جدید خود در چین رونمایی کرده که به دلیل برخورداری از قابلیت هایی مانند دوربین ۱۳ مگاپیکسلی یا حافظه ۱۶ گیگابایتی می تواند با استقبال کاربران سامسونگ مواجه شود.

 دو اسمارت فون جدید سامسونگ با نام های J۷ و J۵ به طور رسمی در چین معرفی شدند. در دو محصول معرفی شده Galaxy J۷ از قابلیت های سخت افزاری بیشتری نسبت به J۵ برخوردار است که می تواند توجهات بیشتری را به خود جلب کند.

از قابلیت های Galaxy J۷ می توان از مواردی مانند پردازنده هشت هسته ای Snapdragon ۶۱۵، رم ۱.۵ گیگابایتی نام برد. Galaxy J۵ همانطور که گفته شد از سخت افزار ساده تری برخوردار بوده و به پردازنده چهار هسته ای Snapdragon ۴۱۰، سرعت ۱.۲ گیگاهرتزی و رم ۱.۵ گیگابایتی مجهز شده است.



J۷ از نمایشگر ۵.۵ اینچی، کیفیت ۷۲۰ پیکسل و ضخامت ۷.۹ میلی متر و باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری برخوردار است. J۵ از صفحه نمایش ۵ اینچی و کیفیت تصویر ۷۲۰ پیکسل و ضخامت ۸.۵
میلی متر و باتری ۲۶۰۰ میلی آمپری برخوردار است.

اما این دو اسمارت فون از قابلیت های مشترکی مانند حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین جلویی ۵ مگاپیکسل، دو سیم کارته، قابلیت اتصال به LTE
و اندروید ۵.۱ برخوردار هستند.


 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 357
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
اپلیکیشن های بسیاری برای گرفتن تصاویر سه بعدی عرضه می شوند اما اکنون برنامه جالبی برای ثبت تصاویر سه بعدی عرضه شده که از قابلیت به اشتراک گذاری در صفحات اجتماعی را نیز برخوردار است.

اپلیکیشن های بسیاری عرضه می شوند که برخی از آنها تنها جنبه سرگرمی و بازی دارند و چندان کاربردی را برای کاربران به همراه ندارند. یکی از  این اپلیکیشن ها، برنامه  ۱۲۳D Catch محصول کمپانی Autodesk است. اپلیکیشن هایی که تصاویر ثبت شده را تغییر می دهند معمولا با استقبال قابل توجه کاربران مواجه می شوند.

در سال های اخیر، اپلیکیشن های بسیاری برای سه بعدی کردن تصاویر یا اشیاء عرضه شده اند اما اکنون با این اپلیکیشن می توان تصاویر سه بعدی جالب توجهی را با قابلیت به اشتراک گذاری در اختیار داشت. کاربران پس از نصب این برنامه به سادگی می توانند از امکانات آن بهره مند شوند. این برنامه پس از نصب به کاربرانش پیشنهاد می دهد که از چه جهت به شی یا اطرافش نگاه کند تا بتواند تصویر متفاوتی را در اختیار داشته باشد.

پس از پایان عکسبرداری می توان با استفاده از حساب  Autodesk یا حساب فیس بوک به این اپلیکیشن وارد شده و شاهد تصویر نهایی بود. کاربران می توانند تصویر نهایی را با دوستانشان در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 400
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
استفاده از مونوپادهای سلفی برای گرفتن عکس سلفی بسیار رایج شده و حتی در برخی مکان‌ها ممنوع شده است. حالا با پدهایی که گوشی را به هر جا که بخواهید می‌چسبانند، دیگر به مونوپادهای سلفی نیاز نخواهید داشت.

اگر می‌خواهید از خود و دوستانتان عکس بگیرید؛ اما نمی‌خواهید از مونوپاد سلفی استفاده کنید، نگران نباشید. یک روش بهتر برای این کار وجود دارد و آن هم استفاده از پدهای StuckOnz است. پد‌ StuckOnz برچسب دوطرفه‌ای است که مختص گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها طراحی شده است.

این برچسب‌ها از فناوری Nanosuction بهره می‌برند. این فناوری از یک سری بخش بسیار کوچک مکنده بهره می‌برد تا گوشی را به جایی که می‌خواهید بچسباند. در StuckOnz، یک لایه خارجی از صفحه Nanosuction، روی یک لایه ابر نرم قرار گرفته است. بخش چسبنده به گوشی شما و دیوار یا کمد یا غیره می‌چسبد. این پد به اندازه یک کارت اعتباری است و ضخامت آن تنها نیم میلی‌متر است.
این پدها روی هر سطح صافی می‌چسبند؛ اما احتمالاً باز هم در برخی شرایط به مونوپاد سلفی احتیاج خواهید داشت. پدهای StuckOnz را نمی‌توانید در آب‌وهوای بسیار سرد یا در آب‌وهوای بسیار گرم استفاده کنید؛ زیرا این پدها خاصیت مکندگی خود را در دمای بین ۳۲ الی ۱۲۰ درجه فارنهایت حفظ می‌کند. این پدها در سطوح مرطوب و چرب یا خاکی و کثیف نیز کار نمی‌کنند. همچنین اگر گوشی هوشمند یا تبلت شما وزن زیادی دارد، بایستی از دو پد StuckOnz استفاده کنید.


این پدها طی یک پروژه‌ای که در سایت Indiegogo گذاشته شده بود، بودجه ناچیز خود را به دست آورد و حالا قصد دارد بودجه خود را به ۱۰٬۰۰۰ دلار افزایش دهد تا علاوه بر دو رنگ مشکی و سفید این پدها، پدهای رنگی نیز ارائه دهد.
مطالب مرتبط
 

برچسب ها: دوستانتان ، مونوپاد ، سلفی ، برچسب ، گوشی‌های هوشمند ، تبلت‌ها ، برچسب‌ها ، فناوری ، ابر نرم ، کارت ، اعتباری ، خبرنو



:: بازدید از این مطلب : 470
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
سیستم عامل اندروید دارای بالاترین میزان فروش در بازار گوشیهای همراه است و به همین دلیل بیشتر مورد تهدید بدافزارهای مختلف قرار می‌گیرد.



 آمارها گویای آن است که بیش از 27 میلیون و 500 هزار ایرانی از گوشی هوشمند استفاده می کنند؛ رقمی که به سرعت در حال افزایش است و همین موضوع باعث می شود میزان دانلود برنامه‌های موبایلی نیز سرعتی قابل توجه به خود بگیرد. برنامه کاربردی موبایل، نرم افزاری است که کاربر می‌تواند آن را با استفاده از تلفن یا دستگاه‌های همراهی مانند تبلت دانلود کرده و مستقیماً به آن دسترسی داشته باشد.

با این وجود در کنار مزایایی که این نرم افزارها دارند استفاده از آنها می تواند مخاطراتی نیز به دنبال داشته باشد. به گواهی آمارها سیستم عامل اندروید دارای بالاترین میزان فروش در بازار گوشیهای همراه است و به همین دلیل بیش از دیگر رقیبان خود مورد تهدید بدافزارهای مختلف قرار می‌گیرد. به عنوان مثال در سال 2011 تنها 10 مورد بدافزار جدید برروی نرم افزارهای اندروید شناسایی شد در حالی که این رقم در سال 2012 تقریبا چهار برابر شده و به 37 مورد رسید.


کاربر برای استفاده از برنامه های کاربردی موبایل نیازمند تلفن هوشمند یا سایر دستگاه‌های همراه است که به اینترنت متصل شود. تمام برنامه‌های کاربردی در تمام دستگاه‌های همراه کار نمی‌کنند. هنگام خرید دستگاهی، مجبور به استفاده از سیستم عامل و برنامه‌های کاربردی مرتبط با آن هستید. سیستم‌های عامل‌ آندروید، ای او اس، مایکروسافت و بلک بری فروشگاه‌های آنلاین مخصوص به خود را دارند که کاربران می‌توانند از این فروشگاه‌ها برنامه‌ها را دانلود و نصب کنند.
 

بنا بر اعلام سایت مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای(ماهر)، زمانی که در فروشگاه‌های برنامه‌های کاربردی ثبت نام می‌کنید یا برنامه های کاربردی را دانلود می کنید، از شما درباره مجوز دسترسی به اطلاعات دستگاهتان سوال می‌شود. برخی برنامه‌های کاربردی قادر به دسترسی به اطلاعات زیر هستند:


دفترچه تلفن یا فهرست مخاطبین ایمیل، فهرست تماس‌ها، داده اینترنت، داده‌های تقویم، داده‌هایی درباره مکان دستگاه، شناسه‌های یکتای دستگاه، اطلاعاتی درباره چگونگی استفاده از برنامه های کاربردی و ... .


در این میان برخی نرم‌افزارها فقط به داده‌هایی که برای عملکردشان نیاز دارند دسترسی پیدا می کنند. برخی دیگر به داده‌هایی که در راستای عملکرد برنامه نیست نیز دسترسی دارند.


اما چگونه می توان مشخص کرد که برنامه کاربردی به کدام اطلاعات دسترسی داشته باشد یا کدام اطلاعات را به اشتراک بگذارد؟


دانستن اینکه برنامه‌های کاربردی به چه داده‌ای دسترسی خواهند داشت یا چگونه از این داده ها استفاده می‌شود همیشه آسان نیست. قبل از دانلود برنامه کاربردی، درباره سازنده آن و عملکرد آن اطلاعاتی کسب کنید. در فروشگاه‌های برنامه‌های کاربردی ممکن است بتوانید اطلاعاتی درباره توسعه دهنده برنامه بیابید.


اگر توسعه دهنده برنامه اطلاعات تماسی را مانند وب سایت یا آدرس ایمیل فراهم نکند، برنامه کاربردی ممکن است قابل اعتماد نباشد. برای سیستم عامل آندروید امکان بررسی «مجوزهای دسترسی» قبل از نصب برنامه کاربردی وجود دارد.

قبل از نصب برنامه در این سیستم عامل حتماً بررسی کنید که آیا دسترسی‌هایی که برنامه خواهد داشت در راستای اهداف برنامه است یا خیر؟ به طور مثال، برنامه کاربردی "wallpaper" نیازی به خواندن پیام‌های متنی ندارد.

 

بدافزارها و امنیت

تلفن همراه شما ممکن است زمانی که به روز رسانی‌هایی برای برنامه های کاربردی موبایل وجود دارد به کاربر اطلاع رسانی کند. به روز رسانی برنامه های کاربردی و سیستم عامل دستگاه کاری مفید است. به روز رسانی ها اغلب حاوی اصلاحیه های امنیتی است که منجر به محافظت از اطلاعات و دستگاه در برابر آخرین بدافزارها می‌شود.


برخی هکرها برنامه های کاربردی ایجاد کرده اند که تلفن و دستگاه‌های همراه را آلوده به بدافزار می کند. اگر تلفن همراه شما ایمیل یا پیام‌های متنی را می فرستد که شما ننوشته اید یا برنامه‌هایی نصب شده است که شما دانلود نکرده اید به دنبال بدافزار در تلفن یا دستگاه همراه خود باشید.


اگر فکر می کنید بدافزاری در دستگاه شما است، آنتی ویروسی را نصب تا دستگاه را اسکن کرده و برنامه‌های اضافی یا بدافزارها را پاک کند.

 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 404
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()