نوشته شده توسط : ali
نتایج گزارش کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران نشان می دهد بازار لوازم خانگی ایران با ارزش 200 هزار میلیارد ریال، در تسخیر برندهای خارجی است که 150 هزار میلیارد ریال از این بازار را در اختیار دارند.




 
صنایع، معادن و کشاورزی تهران، سی و هشتمین نشست کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران به بررسی مشکلات تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران اختصاص داشت و ادامه مباحث به نشست بعدی کمیسیون موکول شد تا در نهایت جمع‌بندی مناسبی از این گفت‌وشنودها به دست آید.
 
** صنعت فرسوده تولید لوازم خانگی
 
شراره کامرانی که به نمایندگی از انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در این نشست حضور داشت، گفت: صنعت لوازم خانگی قریب به هشتاد سال در ایران سابقه دارد و دارای طیف متنوعی از محصولات در بخش‌های انرژی‌بر و غیرانرژی‌بر است.
 
کامرانی ادامه داد: نخستین کارخانه لوازم خانگی در سال 1316 در تهران و با هشت کارگر تاسیس شد و در دهه 40 شمسی نیز چند کارخانه دیگر ایجاد شد تا از دهه 50، کارخانه های تولیدکننده لوازم خانگی در کشور گسترش یابد. در همین دهه‌ها به تدریج تولید قطعات (الکتروموتور و کمپرسور) نیز در کشور آغاز شد.
 
وی شیوه‌های تولید در ایران را تولید اصیل، مونتاژ، تولید بدون کارخانه و مشارکتی عنوان کرد و گفت: این صنعت اکنون در وضعیت فرسودگی نسبی و روزآمدی تقریبی قرار دارد.
 
به گفته این کارشناس، دلایل عقب‌ماندگی نسبی فناوری صنعت لوازم خانگی ایران، ورود ماشین‌های دست دوم به کشور به دلیل کمبود نقدینگی و ناآشنایی با تحولات سریع این صنعت است که ساختار تولید را فرسوده کرده و موجب کاهش بهره‌وری و مصرف بالای انرژی شده است.
 
وی گفت: سهم بخش صنعت از رشد اقتصادی کشور در سال 1394 معادل منفی2.2 درصد برآورد شد، در حالی که سهم بخش صنعت از تولید ناخالص داخلی در سال 1393 معادل16.6 درصد بود.
 
** سه‌چهارم بازار لوازم خانگی ایران در اختیار خارجی‌ها
 
کامرانی در ادامه به چالش‌های پیش روی این صنعت اشاره کرد و گفت: تاثیر منفی مسائل سیاسی، فقدان رویکردهای علمی صادرات، فقدان فعالیت‌های حرفه‌ای در بخش‌های بازرگانی سفارتخانه‌های ایران، فقدان یا ضعف فرهنگ تولید صادرات‌گرا، فقدان و ضعف فرهنگ برندینگ، جدایی شبکه بانکی داخل از شبکه بانکی جهانی و فقدان یا کمبود اطلاعات شرکت‌ها از بازارهای خارجی از چالش‌های این صنعت است.
 
وی گفت: اندازه بازار لوازم خانگی کشور 200 هزار میلیارد ریال است که 150 هزار میلیارد ریال آن در اختیار برندهای خارجی است. ذکر این نکته ضروری است که سهم این صنعت از کل ارزش ‌افزوده صنعت 1.1 درصد و سهم آن از اشتغال 1.67 درصد است.
 
این کارشناس با مقایسه سهم بازار برندهای داخلی و خارجی گفت: در گروه صوتی‌تصویری، سهم برندهای خارجی 95 درصد و برندهای ایرانی پنج درصد است. در گروه یخچال‌فریزر، سهم برندهای خارجی 60 درصد برآورد می‌شود. همچنین در گروه شوینده‌ها سهم برندهای خارجی 55 درصد است.
 
وی مهمترین مساله صنعت لوازم خانگی را قدرت رقابت‌پذیری پایین برشمرد و گفت: رقابت‌پذیری پایین در این صنعت، ناشی از قیمت تمام شده بالا و کیفیت خدمات پس از فروش است.
 
کامرانی ادامه داد: با توجه به اقلام متنوع تولیدی لوازم خانگی، قاچاق این محصولات نیز گسترده است و لوازم خانگی کوچک، یخچال و فریزر، کولر گازی، ماشین‌های ظرفشویی و لباسشویی و چرخ‌ خیاطی به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.
 
وی گفت: ضعف در رویکرد نظام‌یافته به افزایش کیفیت و کاهش قیمت، فقدان نگاه راهبردی واحدها به ضرورت دستیابی به تولید و بازار امن صادراتی، ضعف در چارچوب‌های تحقیق و توسعه و بازاریابی مطلوب، کمبود مدیریت علمی در واحدهای تولیدی، خلاء فرهنگ صنعتی در برخی مدیریت‌های واحدهای صنعتی، کمبود نوآوری، خلاقیت، تحقیق و توسعه و فناوری روز و درصد بالای ضایعات از ضعف‌های درونی بنگاه‌های تولیدی در این بخش است.
 
** پیشنهادهایی برای بهبود وضعیت صنعت لوازم خانگی
 
«حبیب‌الله انصاری» دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران، در این نشست پیشنهادهایی برای بهبود وضعیت این صنعت ارایه کرد.
 
کاهش نرخ سود تسهیلات تولید و متناسب‌سازی نرخ بهره با تورم، تشکیل کمیته تعیین تعرفه (با محدودیت انجمن) در وزارت صنعت، معدن و تجارت، کاهش فشار مالیاتی و پذیرش اظهارنامه‌های مالیاتی مورد تایید حسابرس، پرهیز دولت از مداخله در قیمت‌گذاری و معافیت مالیاتی فعالیت‌های تشکل‌ها از پیشنهادهای دبیرکل این تشکل بخش خصوصی بود.
 
انصاری گفت: رفع موانع خرید مواد اولیه اساسی صنعت لوازم خانگی مانند فولاد، مواد پتروشیمی، مس، آلومینیوم... از شرکت‌های دولتی یکی از مهمترین خواسته‌های تولیدکنندگان لوازم خانگی است.
 
وی همچنین خواستار آن شد که براساس ماده (5) قانون بهبود مستمر فضای کسب‌وکار از فعالیت تشکل‌های موازی جلوگیری شود.
 
** تولیدکنندگان داخلی سهم خود از بازار را به رقیبان کره ای باخته‌اند
 
«محمدرضا جعفری» نایب رییس انجمن صنایع لوازم خانگی، در این نشست تاکید کرد تولیدکنندگان ایرانی، بیشتر سهم بازار را به شرکت‌های کره‌ای واگذار کرده‌اند.
 
وی گفت: البته بخشی از دلایل این بازماندگی ناشی از برخی مسائل فرهنگی است. زمانی که درآمدهای نفتی و به تبع آن واردات افزایش پیدا کرد، مذاق مردم نیز به کالاهای خارجی خو گرفت؛ من این پدیده را به عنوان قاچاق مدرن می‌شناسم و مقابله با آن را ضروری می‌دانم.
 
جعفری افزود: به واسطه اعمال تحریم‌ها، ساختار این صنعت، فرسوده شده است و باید برای ارتقای این صنعت، تسهیلات ارزان‌قیمت به آن اعطا شود.
 
این روزها موضوع جریمه یک برند لوازم خانگی کره جنوبی توسط گمرک جمهوری اسلامی مطرح شده است.
 
در خبرها آمده است این برند برای روبرو نشدن با تعرفه‌های گمرکی، قطعات یک کالا را وارد کرده و گمرک جمهوری اسلامی آن واردکننده را 30 هزار میلیارد ریال(سه هزار میلیارد تومان) جریمه کرده است.
 
گمرک جمهوری اسلامی در این زمینه اعلام کرد: واردات قطعات از چند گمرک مختلف و استفاده از کارت بازرگانی یک بار مصرف، دو تخلف عمده نمایندگی برند کره ای تولیدکننده لوازم خانگی بوده که آن را مشمول جریمه 30 هزار میلیارد ریالی گمرک کرده است.
 
در این ارتباط، برخی رسانه ها در روزهای گذشته مدعی شدند وزیر صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه ای به گمرک جمهوری اسلامی لغو جریمه 30 هزار میلیارد ریالی خواستار شد.
 
در این زمینه وزارت صنعت دیروز (سه شنبه) در اطلاعیه ای تاکید کرد «از آنجا که واردات اجزا ‌و قطعات محصولات لوازم خانگی کره ای براساس تعرفه مصوب در کتاب مقررات صادرات و واردات و با پرداخت حقوق ورودی متعلقه انجام و ترخیص قطعی آنها صورت گرفته است، درخواست هر گونه بخشش در اخذ حقوق قانونی دولت، موضوعیت ندارد».

مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
دادستان تهران در جلسه‌ی شورای معاونین مورخ ششم دیماه سال جاری از دستگیری اعضای باند سرقت مسلحانه خبر داد.
دادستان تهران در جلسه‌ی شورای معاونین مورخ ششم دیماه سال جاری از دستگیری اعضای باند سرقت مسلحانه خبر داد.

جعفری دولت‌آبادی با اعلام این که اعضای این باند طی یک هفته هجده سرقت مسلحانه از مغازه‌ها انجام داده‌اند که نه فقره سرقت در روز 22 آذر ارتکاب یافته، در خصوص شگرد سارقان اظهار داشت: اعضای این باند که در قرچک ورامین ساکن بوده‌اند، شب‌ها با همراه داشتن سلاح گرم به شهر تهران وارد شده و به ویژه در ساعات پایانی شب با ورود به مغازه‌ها و صنوف مختلف، مرتکب سرقت می‌شدند.

وی با اشاره به نحوه ارتکاب سرقت‌ها که به نحو مسلحانه و با ایجاد رعب و وحشت میان مردم و مغازه‌دارها و سلب امنیت عموم همراه بوده، اقدام آنان را مصداق محاربه دانست و افزود: در این نوع پرونده‌ها که مشتمل بر جرایم خشن و مهم است، سرعت رسیدگی از اهمیت زیادی برخوردار است و در خصوص این پرونده، سرعت عمل و قاطعیت پلیس و سرپرست دادسرای ویژه سرقت قابل تقدیر است.

دادستان تهران ضمن اعلام کشف چندین سلاح کمری و فشنگ از دستگیرشدگان، از ارجاع این پرونده به شعبه اول بازپرسی دادسرای ویژه سرقت و تفهیم اتهام محاربه به متهمان خبر داد


:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
نوزاد کارتن خواب در سرمای زمستان نفس هایش به شماره افتاده و دقایقی بعد از تولد، جان خود را از دست می دهد.
 


 
هوا سرد است. باران می بارد و کارتن خواب ها به دور خود پتو پیچیده اند. آتشی هم در کنارشان روشن است تا از سرما یخ نزنند.پاتوقشان همان پارک همیشگی در جنوب تهران است. در میان آنها، زنی با شکمی بزرگ که نوید تولد نوزادش را می دهد، نشسته است. تازه مواد تزریق کرده و از این بابت مشکلی ندارد اما به یک باره حالش دگرگون می شود. زنان کارتن خواب دیگر متوجه می شوند که وقت زایمان او فرا رسیده است. محبوبه را به سمت سرویس بهداشتی پارک هدایت می کنند تا نوزاد آنجا متولد شود اما درست دقایقی بعد از تولد، نفس های یخ زده نوزاد به شماره می افتند و دیگر صدای گریه کودک شنیده نمی شود.
 
زنان کارتن خواب، سراسیمه با تلفن همراه یکی از کارتن خواب های مرد، با اورژانس تماس می گیرند.
 
آن دقایق دلهره آور با حضور نیروهای اورژانس به اتمام می رسد. نیروها، مادر و نوزاد را سوار بر آمبولانس کرده و با خود به بیمارستانی در جنوب پایتخت می برند.
 
در بیمارستان مشخص می شود که نوزاد پس از تولد زنده بوده اما به دلیل شدت سرما و نحوه تولد، جان باخته است. مادر نیز که وضعیت چندان مناسبی نداشته، تحت درمان قرار می گیرد و برای مدتی بستری می شود.
 
مادر 25 ساله در سومین زایمان خود، شاهد مرگ نوزادش می شود. نوزاد دختری که قرار بوده "نفس" نام بگیرد اما سرما نفسِ، نفس را برید تا او تنها چند دقیقه حق زندگی داشته باشد.
 
نرجس رضا علی، مددکار اجتماعی در رابطه با وضعیت مادر می گوید: مادر 25 ساله و معتاد کارتن خواب است. او ماده مخدر شیشه و هروئین را هم زمان مصرف می کند و در تمام طول بارداری نیز ماده مخدر مصرف کرده است.
 
این مددکار اجتماعی می افزاید: محبوبه تاکنون 3 بار زایمان کرده و 2 فرزند دیگر نیز دارد که اکنون وضعیت آنها مشخص نیست.
 
رضا علی می گوید: محبوبه به مددکاران بیمارستان آدرسی را ارائه کرده و مدعی شده که 2 فرزند او در همان آدرس و در یک خانه مستقر هستند و خود او سرپرستی آنها را برعهده دارد. برای رسیدگی به وضعیت فرزندان وی، به آدرسی که محبوبه به بیمارستان ارائه کرد بود مراجعه کردیم اما مشخص شد که آدرس به اشتباه داده شده تا مددکاران گمراه شوند.
 
این مددکار اجتماعی با بیان اینکه " محبوبه در معرفی اش به مددکاران بیمارستان خود را جای فرد دیگری جا زده است" می گوید: تمام اطلاعات ارائه شده به مددکاران متعلق به زن دیگری بود که در آدرس ارائه شده زندگی می کرد و هیچ کدام آنها صحت نداشت.
 
رضا علی در خصوص چرایی فوت نوزاد تازه متولد شده می گوید: نوزاد در پارک و در هوای بسیار سرد متولد شده و به دلیل سرمای هوا در تنفس دچار مشکل می شود. زمانی که اورژانس در پارک حاضر شده، مشخص می شود که نوزاد فوت کرده و برای رسیدگی به وضعیت مادر اقدام می شود. در نهایت مادر به بیمارستان منتقل و مراحل درمان او به طور کامل پیگیری می شود.
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
زن جوانی که پس از زایمان خود ناگهان 40 سال پیر شد و چهره اش مانند زنان 70 ساله شده است از سختی های بیماری اش گفت.
 


 
"هو جوآن” یک خانم 28 ساله است که دوفرزند دارد ولی از زندگی خود لذت زیادی نمی برد چرا که بیماری خاصی گرفته است که او را طی مدت کوتاهی پیر و چروکیده کرده و دیگر جوانی گذشته اش را ندارد.
 
این خانم اهل چین دچار بیماری بسیار نادر ” کوتیس لاکسا” شده است که پوست بدن را چروکیده می کند و سرعت پیر شدن آن را افزایش می دهد به طوری که طی شش ماه "هو جوآن” از 28 ساله به سن 70 ساله رسیده است.
 
 

 

 
 
او می گوید پس از به دنیا آمدن فرزند دومش این بیماری آغاز شد و طی مدت 6 ماه اثرات خود را به جای گذاشت به طوری که دیگر قابل شناسایی نبود و از نگاه کردن به آینه نیز ترس داشت. این خانم تنها نمونه از این بیماری است که در چین وجود دارد و یکی از 10 موردی است که در سراسر دنیا تا به حال شناسایی شده است.
 
او اعتقاد دارد پشتیبانی همسرش باعث شده تا از پس مشکلات این بیماری سخت برآید.
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 566
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
دبیر کل حزب اعتماد ملی طی نامه ای استعفای خود را به اعضای شورای مرکزی این حزب اعلام کرد.

یک عضو حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: استعفای مهدی کروبی به خاطر اختلافات اخیر در شورای مرکزی حزب اعتماد ملی بوده است.

 

وی افزود:‌ در این شرایط کروبی ترجیح داد خود اعضای شورای مرکزی درباره جهت گیری این حزب در انتخابات 96 همراهی یا عدم همراهی با شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان تصمیم بگیرند.

 

این عضو حزب اعتماد ملی در پایان گفت:‌ اکنون شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در مورد قبول یا رد استعفای دبیر کل این حزب تصمیم خواهد گرفت.



:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
بهتر است هیات رییسه از هر دو طیف اصلاح طلب و اصول‌گرای مجلس تعدادی نماینده را مشخص کنند تا فایل صوتی آن جلسه را بشنوند و بعد از شنیدن گزارشی را تهیه و به رییس مجلس ارائه کنند. بعد از این گزارش مشخص می‌شود در این میان چه کسی راست می‌گوید.
 داستان از جایی شروع شد که کریمی قدوسی از معدود نمایندگان دلواپس بازمانده مجلس نهم در پارلمان دهم، جملاتی را به نقل از ظریف در اختیار رسانه‌ها قرار داد که بر اساس آن وزیر خارجه دولت یازدهم در جلسه کمیسیون امنیت ملی اعتراف کرده در ماجرای برجام اشتباه کرده است.

 

سخنان نقل شده با واکنش وزارت خارجه روبرو شد و دستگاه دیپلماسی آن را تکذیب کرد. بعد از تکذیب وزارت خارجه مشخص شد ظریف در آن جلسه اعلام کرده بود که سخنان او محرمانه است و مختص همین جلسه و نه رسانه‌ها.

 

بعد از این تکذیب کریمی قدوسی اعلام کرد که فایل صوتی این سخنان را منتشر خواهد کرد. خبرنگاران منتظر انتشار فایل صوتی سخنان محرمانه ظریف توسط نماینده مردم مشهد بودند که دیدند کریمی قدوسی سخنان ظریف را مکتوب کرده است و آن را در اختیار چند رسانه همسو قرار داده است.

 

کریمی قدوسی در روایت اول خود اعلام کرده بود که ظریف گفته بود" من اعتراف می‌کنم اشتباه کردم / به حرف جان کری وزیر امور خارجه آمریکا اعتماد کردم" .

 

این در حالی است که با بررسی متن پیاده شده از سوی این نماینده  می‌توان مشاهده کرد که ظریف در هیچ کجا نگفته است که درباره برجام اشتباه کرده‌ام.  



از آن سو علی لاریجانی به عنوان رییس مجلس اعلام کرد که سخنان ظریف در آن جلسه محرمانه به یک موضوع خاص بر می‌گردد نه کلیت برجام. مصطفی کواکبیان و بهروز نعمتی نیز اعلام کردند صحبت‌های ظریف در مورد برجام نبوده است.

 

کمال دهقانی فیروزآبادی نایب رییس کمیسیون امنیت ملی در گفت‌وگو با «اعتماد» نیز گفته است: «متن پیاده شده آقای کریمی قدوسی با اظهارات آن روز آقای ظریف هم‌خوانی ندارد. صحبت‌های آقای ظریف مقدمه و موخره‌ای داشت که ایشان آن‌ها را نیاورده و به علاوه تقدم مطالب هم برهم خورده است. ایشان سخنان آقای ظریف را گزینشی آورده‌اند و به همین دلیل کاملا غیرقابل استناد است. این متن بخشی از صحبت‌های آقای ظریف است. نکته مهم این است که آقای ظریف آن روز به هیچ وجه درباره برجام صحبت نمی‌کرد بلکه درباره انتخاب‌های مختلفی که می‌توانست داشته باشد صحبت کرد. اصلا و ابدا درباره برجام نبود.»

 

این تناقض گویی‌ها باعث ایجاد سوال در ذهن مردم شده است که واقعا در جلسه کمیسیون امنیت ملی چه اتفاقی افتاده است؟ در این میان چه کسی راست می‌گوید؟ آیا ظریف اعتراف کرده؟ آیا کریمی قدوسی سخنان وزیر خارجه را تحریف کرده است؟

 

در این میان به نظر می‌رسد هیات رییسه مجلس به عنوان مسئول اداره قوه مقننه باید هرچه سریع‌تر به این مسئله حاشیه‌ای آنهم در میانه بررسی بودجه پایان دهد. به نظر می‌رسد راه کار پایان دادن این مسئله نیز ساده است.

 

 بهتر است هیات رییسه از هر دو طیف اصلاح طلب و اصول‌گرای مجلس تعدادی نماینده را مشخص کنند تا کل فایل صوتی آن جلسه را بشنوند و بعد از شنیدن، گزارشی را تهیه و به رییس مجلس ارائه کنند. بعد از این گزارش مشخص می‌شود در این میان چه کسی راست می‌گوید. به قول حضرت حافظ:

 

خوش بود گر محک تجربه آید به میان     تا سیه روی شود هر که در او غش باشد

 

اخبار سیاسی  - عصر ایران/ مصطفی داننده


:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: دو میلیون و ۲۱۵ هزار واحد مسکن مهر در کشور در دست اجرا بود که اجرای آن ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.



 

احمد اصغری مهر آبادی روز (چهارشنبه) در جلسه شواری مسکن استان قم عنوان کرد: به طور کلی یک میلیون و ۹۲۵ هزار واحد از مسکن مهر در کشور به اتمام رسیده است و تعداد یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان پروژه در سطح کشور واگذار شده است.
 
وی بیان کرد: قرار شد در جهت تکمیل پروژه های مسکن مهر در حدود ۲۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه ۳۵۰ هزار واحد مسکن مهر در اختیار راه و شهرسازی قرار داده شود.
 
وی اظهارکرد: البته این میزان اعتبار در جلسات مصوب شده و در حد مصوبه باقی مانده است و هنوز از نظر مالی مبلغی عاید وزارت راه و شهرسازی نشده است و در این باره پروژه های مسکن مهر با کمبود اعتبارات مواجه است.
 
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در خصوص پروژه های مسکن مهر ادامه داد: پروژه های مسکن قم باید به زودی به اتمام برسد که مدیران و مسئولان قم باید در جهت تکمیل پروژه های مسکن قم پیگیری لازم را داشته باشند.
 
مهر آبادی بیان کرد: در استان قم ۲۰۰۰ واحد از پروژه های مسکن مهر باقی مانده است که امیدواریم تا دهه فجر با اختصاص بودجه تکمیل شود.
 
وی اظهارکرد:برخی تصور می کنند که دولت با اجرای پروژه های مسکن مهر مخالف بوده است در صورتی که نظر دولت اتمام این پروژه ها است و جهت پیشبرد پروژه های مسکن نیز در صدد هستیم اعتبارات را از ۳۰ میلیون تومان به ۴۰ میلیون تومان افزایش دهیم که مذاکراتی با بانک مرکزی در حال انجام است.
 
وی بیان کرد: یکی از دغدغه های پروژه مسکن در قم بحث فاضلاب در پردیسان است که این مشکل نیز در حال پیگیری است.

مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 428
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 ... 12 13 14 15 16 ... 17 صفحه بعد