نوشته شده توسط : ali
دروغگویی یکی از بدترین مشکلات بین همسران است. 9 ماه است که عقد کرده ام و شوهرم دروغ های بسیاری در مورد مشکلات اخلاقی و عقیم بودنش به من گفته است. مانده ام چه کنم؟
 
سوال کاربر :
دختری 21 ساله و دانشجو هستم. 9 ماه است که عقد کرده ام. شوهرم 27 ساله و سرباز است. از اول عقدم متوجه دروغ های زیاد او شدم؛ مثل مدرک تحصیلی جعلی یا حتی عقیم بودنش و مشکلات اخلاقی زیادش. خانواده ام راضی به جدایی من نمی شوند. لطفا راهنمایی ام کنید.
 
جواب مشاور :
 
با سلام خدمت شما مخاطب گرامی، مشکل شما پیچیده است و اعتراف می کنم پاسخگویی به این سوال کار ساده ای نیست چرا  که قرار است با کمترین اطلاعات، راهنمایی تان کنم.
 
 
قبل از عروسی تکلیفتان را مشخص کنید
 
یکی از ویژگی های دوران عقد، آشنایی زن و مرد با یکدیگر برای رفتن به زیر یک سقف است. چنانچه مشکل جدی وجود داشته باشد باید حتما قبل از عروسی برای حل آن اقدام کرد؛ در غیر این صورت مشکلات جدی تری به همراه خواهد داشت و به صلاح نیست که بدون حل و فصل آن وارد زندگی مشترک شد.
 

دروغ های شوهرتان کوچک نیست
 
از یک طرف اصرار و اقدام عجولانه شما برای طلاق و از طرف دیگر پافشاری خانواده تان برای حفظ این رابطه جای سوال است؛ در این جا آنچه بسیار مهم است، این است که هدف همسرتان از گفتن این دروغ ها چه بوده است؟ دروغ های کوچکی هم نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت. عقیم بودن یک مرد به سادگی تمام یک زندگی زناشویی را تحت الشعاع قرار می دهد و حتی می تواند حق طلاق را به زن بدهد یا جعل مدرک تحصیلی تنها یک دروغ نیست بلکه جرم محسوب می شود. مشکلات اخلاقی زیادی که شما از آن نام برده اید و دقیقا معلوم نیست این مشکلات اخلاقی چیست هم می تواند زندگی مشترک را نابود کند. این موضوع باید در قالب یک مشاوره خانوادگی با حضور همسر شما و خانواده تان بررسی شود. هر چند قانون به شما اختیاراتی می دهد که می توانید مستقلا تصمیم بگیرید؛ اما شایسته است ابتدا برای حل آن و مخصوصا به دست آوردن رضایت خانواده گام اساسی بردارید؛ اما لازم نیست که تسلیم بی چون و چرای خانواده شوید. در ضمن می توانید در این مدت به شوهرتان نزدیک شوید و درباره دلایل دروغ هایی که به شما گفته است از او سوال کنید. شاید حرف های ناگفته زیادی داشته باشد که لازم باشد بشنوید.
 
 
با والدین تان گفت  و گو کنید
 
لازم است بدانید که مخالفت خانواده نمی تواند مانع از حق انتخاب شما برای تعیین سرنوشت تان باشد. شاید والدین شما نگران تنهایی و مطلقه شدن شما هستند و نمی خواهند طلاق وسیله ای برای برگشت شما به خانه پدری باشد و این مسئله ای است که نباید نسبت به آن بی تفاوت باشید. باید به گونه ای با والدینتان ارتباط برقرار کنید که این نگرانی ها را بشنوید و آن ها هم صحبت های شما را بشنوند.
 
 
شخصیت خودتان را هم بررسی کنید
 
در نهایت این که درباره خودتان هم باید به جمع بندی برسید. شما چگونه رفتار کرده اید که باعث شده است یک نفر به خودش این اجازه را بدهد تا چنین دروغ هایی بگوید؟ آیا بازخورد خاصی به اطرافیانتان می دهید که این زمینه را فراهم می کند؟ این ها موضوعاتی است که می تواند ریشه ناخودآگاه داشته باشد و ظاهرا شما از آن بی اطلاع باشید؛ اما در یک فضای روان درمانی به آن پی ببرید و پس از مدتی آن را حل کنید.
 
 

 
 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali


























قیمت کنسول بازی،قیمت کنسول گیم،قیمت تلویزیون،قیمت گیرنده دیجیتال،قیمت گیرنده دیجیتال ایکس ویژن،قیمت اسکنر,
قیمت اسکنر حرفه ای،قیمت اسکنر ارزان،قیمت اسکنر دبیرخانه،قیمت اسکنر فوجیتسو،قیمت اسکنر کداک،قیمت اسکنر ایویژن،
قیمت پرینترهای اچ پی،قیمت پرینتر اچ پی،قیمت پرینترهای سامسونگ،قیمت کارتریج،قیمت کارتریج اصلی،قیمت کارتریج اورجینال،قیمت انواع کارتریج،قیمت کارتریج اچ پی،قیمت کارتریج اپسون،قیمت کارتریج سامسونگ،قیمت ویدئو پروجکشن،قیمت ویدیو پروجکشن،قیمت ویدئو پروژکتور جیبی،قیمت ویدئوپروژکتور حرفه ای،قیمت ویدئو پروژکتور اپتما،قیمت ویدئو پروژکتور اپسون،قیمت ویدئو پروژکتور ان ای سی،قیمت ویدئو پروژکتور پاناسونیک،قیمت هارد سرور،قیمت رم سرور،قیمت سرور حرفه ای،قیمت سرور کامل،قیمت رک سرور،قیمت رک حرفه ای،قیمت رک ایستاده،
قیمت رک دیواری،قیمت رک آماده،قیمت دوربین مداربسته،قیمت دوربین مداربسته ارزان،قیمت دوربین مداربسته کوچک،قیمت دوربین مداربسته مخفی،قیمت کابل شبکه،قیمت کابل فیبرنوری،قیمت فیبرنوری،قیمت گوشی موبایل سامسونگ،قیمت گوشی موبایل هوواوی،قیمت باطری نوت بوک،قیمت باتری نوت بوک،قیمت باتری لپ تاپ،قیمت باطری لپ تاپ،قیمت آلین وان،قیمت الین وان،قیمت کامپیوتر آلین وان،قیمت پاور کامپیوتر،قیمت پاور ارزان،قیمت پاور سیستم،دیجی کالا،تخفیف های دیجی کالا،محصولات شگفت انگیز دیجی کالا،کوپن تخفیف دیخی کالا،پیشنهادات دیجی کالا،سایت دیجی کالا،سایت DIGIKALA

مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
با وجود اینکه ما یکدیگر را دوست داریم اما باز هم شرایطی پیش می‌آید که نمی‌توانیم جلوی دعوا و نزاع را بگیریم حتی با عزیزانمان .. دعوا بین همسران یکیاز این نوع دعواهاست.




 
با وجود اینکه ما یکدیگر را دوست داریم اما باز هم شرایطی پیش می‌آید که نمی‌توانیم جلوی دعوا و نزاع را بگیریم و با یکدیگر دعوا نکنیم حتی با افرادی که آنها را خیلی دوست داریم و برایمان خیلی عزیز هستند، و ناگزیر به دعوا روی می‌آوریم. بالاخره روزهایی پیش می‌آید که نه فقط با همسرمان بلکه با عزیزترین و یا بهترین دوست و یا همکار مان نزاعی می‌کنیم و همه این مسائل باعث می‌شود که شاید ما چند روز از این افراد دوری کنیم. دعواها و نزاع‌ها یک جنبه‌ی مهم دیگر هم دارد و آن این است که، این دعوا و نزاع‌ها، انسان را می‌سازد فقط به شرط این که از این دعواها درس یاد بگیریم و دوباره این اعمال را تکرار نکنیم و اگر دوباره با هم چین با مشکلی روبرو شدیم بدانیم چگونه بدون اینکه دعوایی داشته باشیم مسئله را با گفتگو حل کنیم!
 
 برای اولین مرحله این موضوع یعنی دعوا را از دو جنبه مورد بررسی قرار می‌دهیم:
 
مسلما اگر در زمان بحث، دعوا شدت و تندی زیادی نداشته باشد و به آرامی دعوا کنیم و صبر بیشتری به خرج دهیم. آشتی کردن و برقراری دوباره ارتباط راهی ساده‌تر خواهد بود. اما در جنبه‌ی دوم اگر دعوا شدت بیشتری داشته باشد و به یکدیگر ناسزا بگویم و یا در حین دعوای حتی یکدیگر را بزنیم، این رابطه را به سختی می‌توانیم برقرار کنیم و یا حتی زمانی که این رابطه برقرار شد، دیگر آن صمیمت سابق را ندارد و مثل چینی ترک خورده‌ای می‌باشد که با یک ضربه کوچک برای همیشه می‌شکند و فنا می‌شود... همیشه این موضوع را به هنگام دعوا بخاطر داشته باشید تا حدی جلو بروید که جایی برای بازگشت داشته باشید و به قول ما ایرانی‌ها همه‌ی پل‌های پشت سر خود را خراب نکنید که دیگر راهی برای بازگشت نداشته باشید.
 
اگر هر کسی نقش خود را به درستی انجام دهد و مسئول کارهایی که انجام می‌دهد باشد ، در اینصورت کشش انسان‌ها به یکدیگر بیشتر می‌شود و در وحله‌ی اول از دعوا باید جلوگیری کرد و هر کس نقش خود را ایفا کند تا تقصیر و اشتباه خود را به گردن دیگری نیندازیم، چون معمولا همه‌ی ما ،انسان‌ها از اینکه اشتباه خود را بپذیریم واهمه داریم و عادت کرده‌ایم که فرار کنیم و چه طور و چگونه باید فرار کرد؟ راهش را این گونه ارزیابی می‌کنیم که باید آن را به گردن دیگری بیاندازیم.
 
اولین گام برای آشتی کردن این است که بپذیریم همه‌ی انسان‌ها نظرات مختلفی نسبت به یکدیگر دارند و مسلما ما و شخصی که با او نزاع داشته‌ایم نیز دارای ایده‌ها و عقاید متفاوتی هستیم و اولین گام این است که این موضوع را بپذیریم و نظرات یکدیگر را حتی متفاوت قبول کنیم و برای صحبت‌های یکدیگر ارزش قائل شویم. و مهم تر‌از اینکه بعد از دعوا به دنبال انتقام جویی نباشیم وبه دنبال این نباشیم که بعد از دعوا با صحبت‌های و یا رفتارمان دیگری را تحقیر کنیم و یا اینکه قصد آزار او را داشته باشیم به جای این کارها به تفاهم برسید و با یکدیگر سازش کنید. حالا چند دلیل را با هم بررسی می‌کنیم تا به جوابی برسیم تا بتوانیم از این ماجراها جلوگیری کنیم:
دلایل دعوا و نزاع
 
از خودتان علت اصلی دعوا را بپرسید. گاهی وقت‌ها دلایل دعوا‌های خیلی ساده است اما به دلیل صبر و تامل زیاد بر روی این مسائل تبدیل به مشکلاتی عمیق می‌شوند. و به نظر غیر قابل حل می‌شوند. برای همین باید زمانی که به این مشکلات ساده برمی‌خوریم تازه اول آن است و به جاهای بقرنج نرسیده است آنها را حل کنیم اما چطوری حلشان کنیم؟ با گفتگو، اما گفتگویی بدون هیچ گونه دعوای و قصد و نیت انتقام گرفتن و یا تحقیر طرف مقابل پس با چه نیتی؟ فقط با امید اینکه بتوانیم آن را حل کنیم و به روابط سابق خود با خوبی و خوشی ادامه دهیم.
 
 
اعتماد و اطمینان به یکدیگر
 
آشتی کردن با دیگری، هرگز به این معنا نیست که دیگری شکست خورده است و یا اینکه نظر او کاملا اشتباه بوده است و این شما بوده‌اید که حرف درست را زده‌اید و حق داشته‌اید. و هنگامی که قانع شدید که رابطه را ادامه بدهید باید بدانید که او (طرف مقابل‌تان) را همان جوری که هست قبول کنید تا هنگامی که دوباره همچین موضوعی پیش آمد کرد، دیگر ناراحت نشوید و بدانید که رفتار او همیشه بدین سبک است. و نکته‌ی دیگر این که همیشه و در رابطه‌ی با هر موضوعی حق با شما نیست. ارتباط با دیگران و افرادی که آنها را دارید مسلما همیشه مهم‌تر ازآن هستند که در روابط خود به دنبال مقصر بگردید. زیرا اشخاصی که این تیپی هستند، بعد از اینکه مقصر را پیدا کردند مدام عادت دارند به او بگویند که تو اشتباه کردی، تو این کار را انجام دادی و از این مدل صحبت‌ها و خودشان باعث قطع رابطه شان می‌شوند. و برای بازگشت، و آشتی و مصالحه کردن باید قبول کنیم که یکدیگر را همان طوری که هستیم بپذیریم و هیچ یک از دیگری برتر نیست.
 
 
از لحاظ روحی خود را برای آشتی آماده کنید و بعد پیش بروید
 
اگر احساس می‌کنید که حتی یک درصد برای مصالحه و سازش آمادگی ندارید به هیچ وجه پیش نروید زیرا ممکن است که صحبتی شود و شما کنترل خود را از دست دهید و اوضاع از اینکه هست بدتر شود برای همین گفته می‌شود که از لحاظ روحی آمادگی کامل داشته باشید و بعد جلو بروید. شما از خود گذشتگی کنید و علی رغم تمامی هیجانات منفی خود که به نوعی شما را از این کار منع می‌کند اما باز هم به سمت طرف مقابل خود بروید، و رابطه را ادامه دهید. این کار شما باعث می‌شود که او از کرده‌ی خود پشیمان شود و ارزش شما را بهتر درک کند. در دعواها به تنهایی پیش نروید و قضاوت پیش از موعد نداشته باشید و مانند نوجوانان پرخاش جو و یکه تاز نباشید. شما باید یک فرقی با نوجوانان داشته باشید.
 
 
اثر کلمه‌هایی که در روابط استفاده می‌کنید نقش بسزایی دارد
 
صحبت کردن خوب است و اینکه کسی قادر باشد به وسیله صحبت کردن رابطه برقرار کند اما باید در صحبت‌های خود دقت کنید و بدانید که چه کلمه‌ای را در کجا به کار ببرید!! راههای زیادی برای برقراری رابطه وجود دارد مثلا: کارهای را که با استفاده از اجزای صورت خود انجام می‌دهید و یا کارهای که با استفاده از اجزای بدنتان و ژست‌های مختلفی که از خود در می‌آورید انجام دهید. برای مثال با رئیس یا دوستتان دعوایی دارید ولی به دلیل احترام زیادی که برای او قائل هستید و یا مقام بالایی که آن شخص دارد نمی‌خواهید با او وارد بحث و جدل شوید برای همین هنگامی که او بر می‌گردد و در واقع شما از دید او خارج هستید و قادر به دیدن شما نیست، برای او شکلک درمی‌آورید، او این حرکت شما را نمی‌بیند و حتی روحش نیز از این کار شما خبر ندارد ولی شما به نوعی با این کار خود که برای او شکلک درآورده‌اید و یا به او دهن کجی کرده‌اید و یا هر کار دیگری که با اجزای صورت و یا بدنتان انجام می‌دهید باعث می‌شود که از درون احساس خوبی داشته باشید و نیز از همه مهم‌تر این احساس را دارید که با این کار خود را از درون ارضاء کرده‌اید.
 
 
نوع آخر مخصوص دعواهای همسران است، زن و شوهر‌هایی که با یکدیگر و در زیر یک سقف با هم زندگی می‌کنند
 
همسران با یکدیگر دعوا و نزاع دارند اما دوباره در این جا متذکر می‌شویم هنگامی که می‌بینید کار و دعوا دارد بالا می‌گیرد و به قول ما ایرانی‌ها: "کار دارد به جاهای باریک کشیده می‌شود" خود را کنار بکشید و اجازه ندهید دعوا بالاتر رود و در همان جا به بحث تان ایست بدهید کار فوق‌العاده سخت و مشکلی است اما خشم خود را پنهان کنید و اجازه ندهید که همسرتان متوجه شود شما هنوز ناراحت و عصبانی هستید تا او هم مصمم شود و دعوا و نزاع را به پایان برسانید. هنگامی که گفتگویتان به دعوا رسید این نکته را به یاد داشته باشید که ادامه‌ی این گفتگو فایده‌ای ندارد و هر لحظه موقعیت و حریم‌های که در زندگی مشترک بین همسران وجود دارد را به مخاطره می‌اندازد. به همسر خود نشان دهید علی رغم تمام اشتباهاتی که ممکن است انجام دهد باز هم او را دوست دارید. این روشی است برای اینکه به او بگویم که واقعا قصد آشتی کردن داریم.
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
شما به عنوان یک فرد متاهل، هر چقدر هم که رابطه محکمی با همسرتان داشته باشید، باز هم ممکن است که با اشتباهی تمام آنچه ساخته بودید، یکباره فرو ریزد..
شما به عنوان یک فرد متاهل، هر چقدر هم که رابطه محکمی با همسرتان داشته باشید، باز هم ممکن است که با اشتباهی تمام آنچه ساخته بودید، یکباره فرو ریزد. رابطه عاطفی شکننده است به همین دلیل نباید نسبت به آن بی توجه بود.
 
برای داشتن یک ازدواج موفق، باید به تمام جنبه های یک رابطه، از زمانی که با هم سپری می کنید گرفته تا فعالیت هایتان در شبکه های اجتماعی، توجه کنید شبکه های اجتماعی از آن دسته مواردی است که می تواند در رابطه عاطفی مشکلات غیر قابل جبرانی بوجود آورد. پس آنچه شما در دنیای مجازی به زبان می آورید، اهمیت زیادی پیدا می کند.  
 
در اینجا 5 مورد از کارهایی را که باید به شدت از انجام دادن آنها در شبکه های اجتماعی بپرهیزید، برایتان آورده ایم. بنابراین، اگر شما هم به دنبال یک ازدواج شاد و سالم هستید، این نکات را رعایت کنید.
 
در شبکه های اجتماعی از انجام این کارها خودداری کنید:
 
جر و بحث کردن
 
آیا تا به حال برای شما هم اتفاق افتاده که به گذشته نگاهی بیاندازید و از انجام برخی کارها و حرف هایی که زده اید، پشیمان شوید؟ حتما بارها شما هم با خود گفته اید: «چرا این حرف را زدم»، «در آن لحظه چه فکری می کردم؟» یا «کاش این جمله را نمی گفتم»... همه ما اشتباه می کنیم، همه ما از اشتباهاتمان درس می گیریم و می آموزیم که هر روز بهتر از قبل باشیم، بنابراین اجازه ندهید که پست های قدیمی شما در شبکه های اجتماعی، بهانه ای به دست دیگران دهد تا جرو بحث های گذشته تان را مدام به رویتان آورند. یادتان باشد که خاطرات بد خود را در مکان های عمومی ثبت نکنید. تنها شما و همسرتان باید از جر و بحث هایتان آگاه باشید.
 


 
افراط در ابراز احساسات
 
شبکه های اجتماعی پر از پست های مختلف، از تست های شخصیتی گرفته تا سرگرمی و شعر و عکس و غیره... است. اگر چه گفتن «دوستت دارم» به همسرتان در وب سایت هایی چون فیسبوک یا اینستاگرام رمانتیک است و آزاری هم به کسی نمی رساند اما حقیقت این است که دیگران تمایلی ندارند وارد خصوصی ترین حریم شما شوند. بهتر است به جای این که به دیگران نشان دهید که همسرتان را دوست دارید، گوشی تان را کنار بگذارید، به کنار همسرتان بروید و این عشق را تنها به او ثابت کنید.
 
لزومی ندارد دیگران از هر قدمی که بر می دارید یا تک تک غذاهایی که می خورید، آگاه شوند. پس بهتر است که گوشی تان را کنار بگذارید و از تمام لحظه هایی که با همسرتان سپری می کنید، لذت ببرید.
 
تجاوز به حریم خصوصی  
 
این یکی از موارد مهمی است که بسیار از زوج ها رعایت نمی کنند. واقعیت امر این است که شما نباید بدون اجازه همسرتان وارد حریم خصوصی اش بشوید، مگر این که از قبل مطمئن باشید که او به شما این اجازه را خواهد داد. شاید او چیزی برای پنهان کردن نداشته باشد اما با ورود به صفحه شخصی اش ممکن است برنامه ای که او برای سورپرایز شما در نظر گرفته بود را خراب کنید.  
به علاوه، به هیچ وجه به جای او مطلب یا عکسی را منتشر نکنید. شاید عقیده همسرتان با شما متفاوت باشد، پس این اجازه را به او دهید که خود برای آنچه می خواهد در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد، تصمیم بگیرد.
 
اکانت مشترک
 
شاید داشتن یک صفحه مشترک برای هر دویتان لذت بخش باشد اما این کار دیگران را گیج خواهد کرد. به عنوان مثال آنها نمی دانند که چه کسی را مخاطب قرار دهند. شما یا همسرتان را؟ علاوه بر آن، دوستان تان دیگر هیچ پیغام خصوصی برای شما نخواهند گذاشت، زیرا که نمی دانند کدامیک از شما آنها را خواهید خواند. صداقت یکی از مهمترین عوامل در رابطه عاطفی است اما بهتر است که تحت هر شرایطی، حتی پس از ازدواج، حریم خصوصی خود را حفظ کنید.
 


 
بیان «ای کاش» ها
 
هنگام کامنت گذاشتن برای دوستان، حواس تان باشد که چه می نویسید. شاید با دیدن گلهای زیادی که همسر یکی از دوستان تان برایش خریده، پیش خود فکر کنید که ای کاش شما هم اینگونه سورپرایز می شدید، اما نوشتن این که «این کاش من جای تو بودم» نه به شما و نه به همسرتان احساس خوبی را منتقل نخواهد کرد. ممکن است که همسرتان از این که شما به طور مستقیم احساسات تان را با او در میان نگذاشته اید، دلگیر شود. پس دور «ای کاش»  ها رادر شبکه های اجتماعی خط بکشید و از آنچه دارید، لذت ببرید.
 
شبکه های اجتماعی فواید بسیاری دارد اما بهتر است که در استفاده از آن تعادل و نکاتی که در بالا به آنها اشاره کردیم را رعایت کنید تا مشکلی در رابطه تان پیش نیاید.
 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
شما به عنوان یک فرد متاهل، هر چقدر هم که رابطه محکمی با همسرتان داشته باشید، باز هم ممکن است که با اشتباهی تمام آنچه ساخته بودید، یکباره فرو ریزد..
شما به عنوان یک فرد متاهل، هر چقدر هم که رابطه محکمی با همسرتان داشته باشید، باز هم ممکن است که با اشتباهی تمام آنچه ساخته بودید، یکباره فرو ریزد. رابطه عاطفی شکننده است به همین دلیل نباید نسبت به آن بی توجه بود.
 
برای داشتن یک ازدواج موفق، باید به تمام جنبه های یک رابطه، از زمانی که با هم سپری می کنید گرفته تا فعالیت هایتان در شبکه های اجتماعی، توجه کنید شبکه های اجتماعی از آن دسته مواردی است که می تواند در رابطه عاطفی مشکلات غیر قابل جبرانی بوجود آورد. پس آنچه شما در دنیای مجازی به زبان می آورید، اهمیت زیادی پیدا می کند.  
 
در اینجا 5 مورد از کارهایی را که باید به شدت از انجام دادن آنها در شبکه های اجتماعی بپرهیزید، برایتان آورده ایم. بنابراین، اگر شما هم به دنبال یک ازدواج شاد و سالم هستید، این نکات را رعایت کنید.
 
در شبکه های اجتماعی از انجام این کارها خودداری کنید:
 
جر و بحث کردن
 
آیا تا به حال برای شما هم اتفاق افتاده که به گذشته نگاهی بیاندازید و از انجام برخی کارها و حرف هایی که زده اید، پشیمان شوید؟ حتما بارها شما هم با خود گفته اید: «چرا این حرف را زدم»، «در آن لحظه چه فکری می کردم؟» یا «کاش این جمله را نمی گفتم»... همه ما اشتباه می کنیم، همه ما از اشتباهاتمان درس می گیریم و می آموزیم که هر روز بهتر از قبل باشیم، بنابراین اجازه ندهید که پست های قدیمی شما در شبکه های اجتماعی، بهانه ای به دست دیگران دهد تا جرو بحث های گذشته تان را مدام به رویتان آورند. یادتان باشد که خاطرات بد خود را در مکان های عمومی ثبت نکنید. تنها شما و همسرتان باید از جر و بحث هایتان آگاه باشید.
 


 
افراط در ابراز احساسات
 
شبکه های اجتماعی پر از پست های مختلف، از تست های شخصیتی گرفته تا سرگرمی و شعر و عکس و غیره... است. اگر چه گفتن «دوستت دارم» به همسرتان در وب سایت هایی چون فیسبوک یا اینستاگرام رمانتیک است و آزاری هم به کسی نمی رساند اما حقیقت این است که دیگران تمایلی ندارند وارد خصوصی ترین حریم شما شوند. بهتر است به جای این که به دیگران نشان دهید که همسرتان را دوست دارید، گوشی تان را کنار بگذارید، به کنار همسرتان بروید و این عشق را تنها به او ثابت کنید.
 
لزومی ندارد دیگران از هر قدمی که بر می دارید یا تک تک غذاهایی که می خورید، آگاه شوند. پس بهتر است که گوشی تان را کنار بگذارید و از تمام لحظه هایی که با همسرتان سپری می کنید، لذت ببرید.
 
تجاوز به حریم خصوصی  
 
این یکی از موارد مهمی است که بسیار از زوج ها رعایت نمی کنند. واقعیت امر این است که شما نباید بدون اجازه همسرتان وارد حریم خصوصی اش بشوید، مگر این که از قبل مطمئن باشید که او به شما این اجازه را خواهد داد. شاید او چیزی برای پنهان کردن نداشته باشد اما با ورود به صفحه شخصی اش ممکن است برنامه ای که او برای سورپرایز شما در نظر گرفته بود را خراب کنید.  
به علاوه، به هیچ وجه به جای او مطلب یا عکسی را منتشر نکنید. شاید عقیده همسرتان با شما متفاوت باشد، پس این اجازه را به او دهید که خود برای آنچه می خواهد در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد، تصمیم بگیرد.
 
اکانت مشترک
 
شاید داشتن یک صفحه مشترک برای هر دویتان لذت بخش باشد اما این کار دیگران را گیج خواهد کرد. به عنوان مثال آنها نمی دانند که چه کسی را مخاطب قرار دهند. شما یا همسرتان را؟ علاوه بر آن، دوستان تان دیگر هیچ پیغام خصوصی برای شما نخواهند گذاشت، زیرا که نمی دانند کدامیک از شما آنها را خواهید خواند. صداقت یکی از مهمترین عوامل در رابطه عاطفی است اما بهتر است که تحت هر شرایطی، حتی پس از ازدواج، حریم خصوصی خود را حفظ کنید.
 


 
بیان «ای کاش» ها
 
هنگام کامنت گذاشتن برای دوستان، حواس تان باشد که چه می نویسید. شاید با دیدن گلهای زیادی که همسر یکی از دوستان تان برایش خریده، پیش خود فکر کنید که ای کاش شما هم اینگونه سورپرایز می شدید، اما نوشتن این که «این کاش من جای تو بودم» نه به شما و نه به همسرتان احساس خوبی را منتقل نخواهد کرد. ممکن است که همسرتان از این که شما به طور مستقیم احساسات تان را با او در میان نگذاشته اید، دلگیر شود. پس دور «ای کاش»  ها رادر شبکه های اجتماعی خط بکشید و از آنچه دارید، لذت ببرید.
 
شبکه های اجتماعی فواید بسیاری دارد اما بهتر است که در استفاده از آن تعادل و نکاتی که در بالا به آنها اشاره کردیم را رعایت کنید تا مشکلی در رابطه تان پیش نیاید.
 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
این بار حرف از تجرد و دلایل ازدواج نیست. این بار می‌خواهیم از موضوع دیگری حرف بزنیم




 
از موضوعی که شاید مخاطبانش دختران و پسران مجرد نباشند اما بارها و بارها زمانی که حرف از ازدواج به میان آمده جملاتی را از کسانی شنیده‌اند که خود زندگی متاهلی را تجربه کرده‌اند.
 
 
 چرا همیشه متاهل‌ها از ازدواج ناراضی‌اند و مجردها را منع‌ می‌کنند؟
 
 
 
«بچه‌ها قدر مجردی رو بدونید ازدواج نکنید پشیمون می‌شید بدبخت می‌شید بیچاره می‌شید!» در حالی که ازدواج دغدغه نزدیک به ۱۱ میلیون جوانان ایرانی محسوب می شود اما همین دغدغه بسیاری از زوج ها را از کرده خود پشیمان کرده است.
 
این بار حرف از تجرد و دلایل ازدواج نیست. این بار می‌خواهیم از موضوع دیگری حرف بزنیم. از موضوعی که شاید مخاطبانش دختران و پسران مجرد نباشند اما بارها و بارها زمانی که حرف از ازدواج به میان آمده جملاتی را از کسانی شنیده‌اند که خود زندگی متاهلی را تجربه کرده‌اند.
 
این بار روی سخن ما به سوی ۱۱ میلیون و ۲۴۰ هزار نفر مجردی که ۵ میلیون و ۵۷۰ هزار نفر آن را مردان و ۵ میلیون و ۶۷۰  هزار نفر آن را زنان تشکیل می‌دهند، نیست. این بار مخاطبان ما هزار و ۸۹۵ زوجی است که در هر شبانه روز در ایران پای سفره عقد می‌نشینند و به زندگی مشترک زیر یک سقف پاسخ مثبت می‌دهند. مردان و زنانی که برای رسیدن به این مرحله شیرین زندگی از هفت‌خوان سخت ازدواج گرچه تن خسته ولی به سلامتی گذشته‌اند و توانسته‌اند رویای خود را به حقیقت بدل کنند.
 
 
نگاهی به ازدواج‌ در سال ۹۵ از دید آمار و ارقام
 
آخرین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور در دی ماه سال جاری نشان می‌دهد که 53 هزار و 313 ازدواج در طول این ماه در کشور به ثبت رسیده است. براساس این آمار استان تهران با ثبت ۸ هزار و 426 ازدواج رتبه اول ازدواج‌ها و استان سمنان با ثبت ۴۱۶ ازدواج کمترین آمار را به خود اختصاص داده‌ است. پس از تهران اما خراسان رضوی، خوزستان و فارس از جمله استان‌هایی بوده‌اند که بیشترین آمار ازدواج را به ثبت رسانده‌اند. اما از آنجایی که سال ۹۵ همچنان ادامه دارد آمار دقیق و جامعی از کل ازدواج‌ها در کشور ارائه نشده است. با این حال می‌توان از جمع کل ازدواج‌ها از ابتدای سال تا دی ماه فهمید که ۵۸۸ هزار و ۹۸۶ ازدواج در طول ۱۰ ماه در ایران به ثبت رسیده است که مرداد ما با ثبت 9۲هزار و 704 ازدواج بیشترین آمار ثبت شده را به خود اختصاص داده است.
 
براساس آمار سازمان ثبت احوال در سال ۹۴ اما در کل کشور 685 هزار و 352 ازدواج به ثبت رسیده که از این تعداد 562 هزار و 671 ازدواج در شهرها و 122هزار و 681 ازدواج در روستاها به ثبت رسیده است. تهران همچنان در این سال با ثبت 86 هزار و 883 بالاترین آمار و استان سمنان با ثبت 4هزار و 705 ازدواج پایین‌ترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند.
 
 
ناراضی یا پشیمان اما طلاق نه!
 
فکر نوشتن این گزارش از آنجا آغاز شد که خبرآنلاین با موجی از اظهارنظرهای کاربران در رابطه با علل و عوامل افزایش تجرد جوانان مواجه شد که حکایت از یک واقعیت تلخ داشت. واقعیتی که تنها مختص به فضای مجازی نبود. واقعیتی که شاید به چالش کشیدن آن بتواند پرده از ماجرای طلاق در ایران بردارد یا شاید به کاهش آن کمک کند. واقعیتی به نام «رضایت در عین نارضایتی».
 
ناراضایتی از ویژگی‌های انسان است حتی اگر در اوج باشد. نارضایتی از زندگی مشترک موضوع مختص به زوج‌های در آستانه طلاق و جدایی نیست، حتی مختص به مرد و زن. این‌ روزها بسیاری از زوج‌هایی ایرانی که زندگی آرام یا نیمه‌ آرامی دارند در عین حال که علاقه‌ای به جدایی از همسر خود را ندارند اما از زندگی زناشویی خود ناراضیند و به افراد مجرد توصیه می‌کنند که اشتباه آنان را تکرار نکنند. شاید دلیل این امر بار سنگین مسئولیت زندگی مشترک باشد یا شاید آزاد زیستن در دوران مجردی. با این حال اما این ناراضایتی که شاید پشیمانی از ازدواج را در پی داشته باشد می‌تواند ساحل آرام زندگی مشترک را متلاطم و پریشان کند.
 
 
نظر متاهلان درباره ازدواج
 
آنچه خواهید خواند بخشی از نظراتی است که کاربران خبرآنلاین درباره ازدواج در گزارش‌های مختلف بیان کرده‌اند. نظراتی که حکایت از توصیه آنها به مجردانی دارد که ازدواج دغدغه اصلی آنها به حساب می‌آید.
 
کوروش یکی از کاربرانی است که گرچه طنز را دست مایه سخن خود قرار داده اما خلاصه کلامش این است که ازدواج پشیمانی به همراه دارد. او می‌گوید: «بچه ها قدر مجردی رو بدونید ازدواج نکنید پشیمون می‌شید بدبخت می‌شید بیچاره می‌شید آخرش می‌شید مث من. نوکر همتونم ازدواج نکنیدددددد.»   
 
کاربر دیگری به نام آرش در تایید حرف کوروش نوشته است: «اشتباه‌ترین اتفاق در زندگی ازدواجههههه، فقط زندگی به سبک اروپایی‌ها و امریکایی‌ها خوبه»
 
البته مخالفت با زندگی مشترک واکنش بسیاری از کاربران را به همراه داشته است. کاربری به نام علی در موافقت با ازدواج خطاب به کوروش نوشته است: «آقا کوروش باید بگم که لکه دار کردی نام کوروش بزرگ رو با این پیام بی ارزشی که برای مجردها فرستادی واقعا متاسفم برات.چطور میتونی یه همچین نسخه ای برای جوونها بپیچی؟عزیزم تو خودت شکست خوردی و تو زندگیت درست انتخاب نکردی دلیل نمیشه که همه جوونها مثل تو اشتباه انتخاب کنن. من هم این دوران مجردی و همه سوالهایی که جوونها تو سرشونه رو گذروندم و از مجردیم هم واقعا لذت بردم و بسیار تردید داشتم برای ازدواج ولی با کمک خدای بزرگ و پشتکار بسیار زیاد خودم همسر ایده آلم رو پیدا کردم و بعد از شیش سال هر روز که میگذره خدا رو برای این انتخاب شکر میکنم.این هم بهتون بگم که فرق خوشبختی مجردی در مقابل خوشبختی زندگی مشترک مثل فرق بازی فیفا و فوتبال واقعی میمونه درسته که زندگی مجردی راحتتره ولی زندگی واقعی یه چیزدیگس»
 
 
مشکلات اقتصادی علت پیشیمانی است؟!
 
با این حال اما آن طور که از نظرات کاربران می‌توان نتیجه گرفت مشکلات اقتصادی بیشترین عاملی است که متاهلان به ویژه مردان را از ازدواج پشیمان کرده است.
 
کاربری به اسم روین در واکنش به دفاع علی با بیانی طنز نوشته است: «داداشم یزار یکی دو سال از ازدواجت بگذره، اونوقت بهت میگم همراه یعنی چی؟ بهترین کار رو کردی همینجور پر قدرت به راهت ادامه بده. یکی دو سال دیگه بیا اینجا کامنت بزار بگو چقدر زندگی داره بهت حال میده ....»
 
کاربری به اسم علی در پاسخ به کسانی که از زندگی مشترک دفاع کرده‌اند، نوشته است: سلام دوستان چه بخواییم چه نخواییم شرایط فعلی ما همینه اکثرا مشکل اقتصادی داریم ولی وقتی ازدواج کنیم وضعیتمون از اینی که هست بدتر نمیشه. توکل به خدا داشته باشیم که خودش گفته در ازدواج از فقر نترسید. من دوماهه عقد کردم خداروشکر داره خوب پیش میره البته همراهم خیلی مهمه خیلی یعنی ی دختری باشه که بفهمه و درکش بالا باشه اینم برمیگرده به سن و سال طرف اگر سن بین 26 تا 30 داشته باشه منطقی تره. ما مگه چندبار بدنیا میاییم. اونایی که میترسین از مشکلات مالی ازدواج ، یک یاعلی بگید و ازدواج کنید خدا هواتونو داره از اونایی که ازدواج کردن بپرسید.»
 
کاربر به نام محمد شایگان تمام قد از زندگی مجردی دفاع کرده و نوشته است: «آقا زن نگیرید. من گرفتم اینقدر زندگی فشار اورده اینقدر بی پولی فشار اورده هر نوع مریضی که بگی گرفتم، از زخم معده گرفته تا قلب و عروق، پولم ندارم برم دکتر، 27 سال بیشتر ندارم ولی آنچنان ضعف اعصاب دارم که حد ونصاب نداره. نگیر آقا نگیر، منم غلط کردم گرفتم.»
 
 
پس رفت به جای پیشرفت بعد از ازدواج
 
وضعیت اقتصادی، افزایش بار مالی، قسط و قرض‌ و کاهش درآمد از جمله دلایلی است که مردان متاهل را از ازدواج پشمیان کرده است.
 
کاربری نوشته است: «من ده سال پیش ازدواج کردم و زود هم پشیمون شدم قبل از ازدواج درآمد خوب بنز صفر احترام داشتم چند نفری هم دورم نون می خوردند بعد از ازدواج زود پشیمون شدم به خاطر بچم تحمل کردم لطمه نخوره الان کار درستی ندارم ماشین و پولامو زنم گرفت چیزی تو دستم نمونده الان دیگه تحملشو ندارم خونمو میفروشم مهرشو بدم طلاقش بدم همشون مثل همند چیزایی که یه عمر و خونه باباش نمیدید یه شبه صاحب شد چه حرفهایی میزد الان همه زندگیم شده مالش و ... نکنید جوونا زیر بار مهر سنگین نرین شرط کنید اموالتون مال مرده پشتوانه مرده اگه اومد قبول کرد میخواد زندگی کنه خودتو میخواد اگه نه که میخواد بکنه ازت و سواری بگیره و پشیمون میشی.»
 
کاربر دیگری به اسم حسین نوشته است: «ای کسانی که تصمیم دارید ازدواج کنید یا در شرف ازدواج هستید، بدانید و آگاه باشید، تمام عمرتان را صرف قسط و بدبختی خواهید کرد. جامعه امروز ما جامعه ای نیست که دیگه بشه توش "عاشق واقعی" پیدا کرد. همه چی تصنعی و ریا. یه سلامی هم بکنم به مسئولین که واقعا جامعه خوبی ساختند. داریم به نقطه ای میرسیم که دخترها و پسرها دارن از هم متنفر میشند.»
 
امیر که از سخنانش پیداس یکی از کسانی است که زندگی مشترک خود را دوست دارد اما از بار و فشار مالی شکایت کرده و نوشته است: «پیشنهاد من به جوانان به عنوان كسی كه هشت سال است ازدواج کرده این است كه پول بسیار مهم است باید یك طرف قضیه پول داشته باشه با اینكه بسیار با همسرم تفاهم دارم ولی وقتی نه جرات بچه دار شدن دارم نه آینده روشنی می بینم كم كم دارم به این نتیجه می رسم كه یك جای كار اشتباه كردم با ماهی سه چهار میلیون تومان به جایی نمی رسم پس كی باید از زندگی لذت ببرم...شاید خیلیها بگویند همین كه زیر یك سقف بدون تنش زندگی می كنی خوشبختی ولی در جواب می گویم خوب است ولی كافی نیست در یك كلام حداقل یك خانه و ماشین داشته باشید بعد ازدواج كنید بخدا دارم زیر چرخ زندگی له می شوم با فكر ازدواج كنید نه با عشق»
 
 
رضایت از زندگی به شرط انتخاب درست
 
می‌گویند نمی‌شود عشق را سر سفره گذاشت و با آن شکم را سیر کرد. پول و نان نیاز است که آرامش روان نیز در زندگی حاکم باشد. مخصوصا وقتی که پای زندگی فرد دیگری در میان باشد و بعد هم فرزندان پا به دنیا دو نفره زن و شوهر بگذارند. زندگی مشترک مسئولیت بیشتری را به زن و مرد تحمیل می‌کند و همین بار زیاد می‌تواند آنها را از زندگی پشیمان کند اما چطور می‌توان زندگی رضایتمندی را تجربه کرد؟ برخی از کاربران انتخاب همسر را مهمترین عامل می‌دانند.
 
علی نوشته است: «من پنج سال پیش ازدواج کردم. همه صراحتا بهم می‌گفتن حماقت می‌کنی. ولی خداییش به معیارهام و انتخابم و روش زندگیم مطمئن بودم. حالا پنج سال می گذره، از هر لحاظ فکر می‌کنم کیفیت زندگی و روح و روانم خیلی بهتر از رفیقای مجردم. ازدواج که می‌کنی مشکلات زیادتر می شه ولی آدم خیلی قوی تر می شه. البته همو طور که گفتم باید تو زندگی معیارها و روش درستی انتخاب کنی.»
 
کاربر دیگری به نام رضا نوشته است: «سال 90 ازدواج کردم هیچی بجز چند دفترچه قسط نداشتم. خیلی مواقع قسط ها عقب می افتاد و از اطرافیان قرض می کردم. ماشین نداشتیم. پول تاکسی هم نداشتیم با اتوبوس همه جا می رفتیم. یه جایی تو پایین شهر شیراز خونه اجاره کردیم خدا رو شکر آروم آروم کارم رونق گرفت و دو سال پیش فسطام تموم شد. سه ماه پیش که پراید کارکرده نسبتا تمیز خریدم. با همسرم الان احساس خیلی خوبی داریم خدا رو شکر می‌کنم.»
 
با این تفاسیر اما به راستی دلیل اصلی نارضایتی و پیشیمانی زوج‌ها در عین علاقه به زندگی مشترک چه می‌تواند باشد؟ آیا دلایل اقتصادی و فشارهای مالی تنها دلیل مردان برای پشیمانی از ازدواج است؟ زنان چه دلایلی برای نارضایتی دارند؟
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
لاک, که خانم ها و دخترهای جوان و نوجوان به وفور استفاده می کنند، عاملی برای ایجاد اختلال در عملکرد غدد درون ریز است.بنابراین به نظر می رسد بهتر باشد خانم ها و دختران جوان از زیاده روی در لاک زدن بپرهیزند



 
 
می گویند اگر می خواهید خانم ها را از کاری منصرف کنید، آن را عامل چاقی معرفی کنید! البته ما چنین قصدی نداریم. در طول تاریخ خانم ها با حنا و دیگر رنگ ها، ناخن های خود را رنگ زده و زیباتر کرده اند. امروزه حنا جای خود را به انواع لاک ها داده است. بدون شک عمل لاک زدن تغییری در وزن بدن ایجاد نمی کند. مشکل از یکی از مواد موجود در لاک ناشی می شود که در بدن نفوذ کرده و عملکرد هورمون ها را به هم می ریزد و باعث چاقی می شود.
 
 
نتایح پژوهشی که محققان دانشگاه دوک ایالات متحده ی آمریکا با همکاری Environmental Working Group انجام داده اند، مشخص کرده است که یکی از ترکیبات لاک های جدید به نام تری فنیل فسفات (tphp) باعث ایجاد اختلال در عملکرد هورمون ها شده و زمینه ی چاقی را فراهم می سازد.محققان تری فنیل فسفات 10 لاک مختلف را بررسی کرده و متوجه شدند که در هشت لاک از این ترکیب وجود دارد.
 
جالب اینجاست که، روی برچسب ترکیبات دو مارک از این هشت مارک، اشاره ای به وجود این ترکیب شیمیایی نشده بود.تری فنیل فسفات موجود در لاک ناخن، در عملکرد پروتئین مرکزی تنظیم کننده ی متابولیسم بدن و تولید سلول های چربی اختلال ایجاد کرده و به اضافه وزن و چاقی کمک می کند.
 
محققان در بررسی های انجام شده متوجه شدند که، این ترکیب شیمیایی در ادرار خانم های شرکت کننده به صورت دی فنیل وجود دارد.محققان قبل و بعد از لاک زدن از شرکت کننده ها نمونه ی ادرار گرفتند. آنها مشاهده کردند که 10 تا 14 ساعت بعد، میزان تری فنیل فسفات در 26 خانم شرکت کننده به میزان حدود هفت برابر بیشتر شده است.
 
لاک و اختلال در هورمون ها
 
تری فنیل فسفات یک ترکیب ایجاد کننده ی اختلال در غدد درون ریز است که در تولید محصولات پلاستیکی استفاده می شود.این ماده بعد از لاک زدن در بدن نفوذ می کند و در عملکرد طبیعی هورمون ها اختلال ایجاد می کند. این مسئله قابل تامل است که لاک ناخنی که خانم ها و دخترهای جوان و نوجوان به وفور استفاده می کنند، عاملی برای ایجاد اختلال در عملکرد غدد درون ریزاست.بنابراین به نظر می رسد، بهتر باشد خانم ها و دختران جوان از زیاده روی در لاک زدن بپرهیزند و زیبایی ناخن ها توسط لاک را به مناسبت های خاص اختصاص دهند.
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
شاید به تازگی با مردی آشنا شده باشید و بخواهید بدانید که از شما خوشش می‌آید یا نه. قبل از اینکه بگذارید رابطه‌تان پیشرفت کند

 


 
شاید به تازگی با مردی آشنا شده باشید و بخواهید بدانید که از شما خوشش می‌آید یا نه. اینکه بفهمید مردی واقعاً دوستتان دارد یا نه خیلی ساده‌تر از آن چیزی است که اکثر خانم‌ها فکر می‌کنند. بیشتر اوقات خانم‌ها اجازه می‌دهند که احساسات شخصی‌شان جلو راه فکر کردنشان را بگیرد و بعد از مدتی می‌فهمند که وقتشان را با مردی تلف کرده‌اند که علاقه‌ای به آنها نداشته است.
 
بنابراین قبل از اینکه بگذارید رابطه‌تان پیشرفت کند، با این ۱۰ روش تشخیص دهید که مردی که در زندگیتان است واقعاً دوستتان دارد یا نه. ۵ روش اول کمکتان می‌کند بفهمید آن مرد جذبتان شده است یا نه و ۵ روش بعدی نشانتان می‌دهد که همسرتان عاشقتان است یا خیر.
 
حتی اگر مرد زندگیتان همه تلاش خود را به کار گرفته و برایتان فیلم بازی کند که عاشقتان است، چیزهایی هست که قادر به کنترل آن نیست و دست او را برملا خواهد کرد.
 
 
به چشم‌هایش دقت کنید
 
فقط با نگاه کردن به چشم های طرفتان می‌توانید از احساس او باخبر شوید. برخلاف سایر اعضای بدن که ما روی آنها کنترل داریم، چشم‌هایمان فرق دارند. وقتی زن یا مردی هیجان داشته باشد یا حسی قوی در دلش باشد، مردمک چشمانش بزرگتر می‌شود. پس اگر وقتی با طرفتان حرف می‌زنید، دیدید که مردمک چشمانش بزرگ شده است یعنی دوستتان دارد.
همچنین موقع حرف زدن می‌توانید از طرز نگاه کردن او بفهمید که چقدر به شما توجه دارد. اگر ارتباط چشمی خود را به طور مداوم با شما حفظ می‌کند، می‌توانید احساس قلبی‌اش را از چشم‌هایش بخوانید.
 
 
وقتی با شماست احساس شادی می‌کند
 
این رفتار ضمن اینکه کاملاً مشخص است اما معمولاً نادیده گرفته می‌شود. این واقعیت که مردی نتواند لبخندش را از شما مخفی کند یا پیش شما خیلی هیجان داشته باشد، دستش را جلو شما رو می‌کند.
 
 
کاری که دوست دارید را انجام می‌دهد
 
این هم یکی دیگر از نمونه‌هایی است که مردها برای اینکه پیش کسی باشند که دوستشان دارند انجام می‌دهند. به فعالیت‌هایی فکر کنید که دوست دارید و اگر می‌بینید او برای آن فعالیت‌ها برایتان برنامه می‌گذارد، مشخص است که دوست دارد وقت بیشتری با شما بگذراند. مهم نیست که او به آن فعالیت‌ها علاقه دارد یا نه، مهم این است که می‌خواهد وقتش را با شما بگذراند.
 
 
آخر هفته‌های خود را با شما می‌گذراند
 
از آنجاکه همه ما زندگی‌های پرمشغله‌ای داریم، آخرهفته‌ها دوست داریم استراحت کرده و وقتمان را همانطور که دوست داریم بگذرانیم. بنابراین اگر مردی فقط دوستتان باشد، آخرهفته خود را صرف کار دیگری خواهد کرد، کاری که از انجام آن لذت می‌برد. اما وقتی مردی می‌خواهد کل آخرهفته خود را با شما بگذراند، کاملاً مشخص است که شما چیزی هستید که به او بیشترین لذت را می‌دهید.
این مسئله به طور ناخودآگاه و غیرارادی برای آنها اتفاق می‌افتد چون وقتی مردها به زنی علاقه دارند، دوست دارند همه وقت خود را کنار او بگذرانند. هیچوقت با خودش فکر نمی‌کند که اگر این کار را بکند، شما پیش خودتان خواهید گفت که گرفتارتان شده است. این کار را می‌کند چون همان کاری است که دوست دارد انجام دهد.
 
 
بیش از اندازه مراقبتان است
 
همه مردها تا اندازه‌ای برای دوستان و اطرافیانشان نگران هستید اما اگر مردی که در کنارتان است بیش از اندازه مراقبتان است و نگرانتان می‌شود، فقط می‌تواند یک معنی داشته باشد: واقعاً دوستتان دارد.
 
اگر از شما می‌پرسد ناهارتان را خورده‌اید یا نه، برای اینکه سردتان نشود، کتش را روی دوشتان می‌اندازد، حتی اگر کمی حالتان بد باشد شما را پیش دکتر می‌برد، یعنی خیلی نگرانتان است.
 
بیشتر وقت‌ها این نگرانی‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند اما گاهی برای طرف‌مقابل خسته‌کننده می‌شود. واقعیت این است که این یکی از آن رفتارهایی است که مردها نمی‌توانند کنترلش کنند. این در خونشان است و فقط زمانی بروز می‌کند که کسی را واقعاً دوست داشته باشند.
 
 
 
خوب اینها ۵ روش اول بودند تا بفهمید مردی به شما جذب شده است یا نه، اما اگر می‌خواهید بدانید همسرتان عاشقتان هست یا نه ۵ نکته بعدی را بخوانید.
 
 
از لمس کردن شما لذت می‌برد
 
یک جفت گوشواره جدید خریده‌اید؟ احتمالاً برای بررسی آنها به نرمی انگشتانش را به گوشهایتان می‌کشاند. هر مردی که همسرش را دوست داشته باشد، دوست دارد که مدام او را نوازش کند. البته این نوع نوازش کردن نوع شهوت‌آمیز نیست، بلکه نوازشی توام با دوست داشتن است. مردها از تماس‌های جسمی خیلی خوششان می‌آید و اگر دوستتان داشته باشند، اینکار به صورت غیرارادی در آنها اتفاق می‌افتد.
 
اگر همسرتان مدام بدنتان را لمس می‌کند، کاملاً مشخص است که واقعاً دوستتان دارد. دلیل این کارش این است که می‌خواهد مدام حستان کند. این برای آنها کاملاً طبیعی است و روشی است برای نشان دادن مردانگی‌شان. بنابراین اگر شما هم بعنوان یک زن همین حس را دارید، باید با لمس کردن همسرتان به آن پاسخ دهید.
 
 
یک اسم مستعار دلنشین برایتان انتخاب کرده است
 
اسم‌های مستعار یک روش غیرمستقیم برای مردان است که احساساتشان را به شما نشان دهند. با این کار آن اسم مستعار را با یک حس خوشایند مرتبط می‌کنند و هربار که آن اسم را بر زبان می‌آورند آن حس را احساس می‌کنند. هرچه شما را بیشتر با آن اسم صدا کنند یعنی دوست دارند آن حس را بیشتر تجربه کنند و این یعنی آن مرد شدیداً گرفتارتان شده است.
 
 
هر روز برایش مثل روز تولدتان است
 
این یکی از مشخص‌ترین رفتارها است اما خیلی مهم است. اگر همسرتان به محل‌کارتان برایتان گل می‌فرستد، برایتان هدیه می‌خرد، مرتب شما را بیرون می‌برد، بدون شک دوستتان دارد. اگر همه این کارها را حتی بعد از اینکه با او رابطه‌جنسی برقرار کردید ادامه می‌دهد، یعنی عاشقتان شده است.
مردها چندان اهل ابراز احساسات نیستند و تصور می‌کنند که هدیه خریدن یا خوش‌رفتاری با همسر، دوست داشتنشان را نشان می‌دهد. حواستان باشد که قدر این مراحل ابتدایی رابطه را بدانید چون این راهی است که مردها برای ابراز دوست‌داشتنشان انتخاب می‌کنند.
 
 
به نیازهایتان توجه دارد
 
این هم یکی دیگر از رفتارهایی است که در مردی که عاشقتان است می‌‌بیند. این مسئله مخصوصاً اگر در گروه دوستانش باشید نمود بیشتری پیدا می‌کند. اگر به شما توجه خاصی نشان می‌دهد، توجهی بیشتر از آنچه به دوستانش دارد، یعنی خیلی دوستتان دارد چون هر مردی که توجهی بیشتر از توجهی که به دوستانش دارد به زنی داشته باشد، یعنی اهمیت شما برای او بسیار بالاتر از دیگران است.
 
 
به رفتار دوستانش توجه کنید
 
همه ما وقتی عاشق می‌شویم، ناخودآگاه در مورد چیزی که در فکرمان می‌گذرد – یعنی کسی که عاشقش هستیم – حرف می‌زنیم. اگر وقتی دوستانش را می‌بینید به شما می‌گویند که فلانی «خیلی تعریف شما را کرده است» یا «چه خوب که بالاخره شما را دیدیم» و یا وقتی شروع به تعریف یک خاطره مشترک می‌کنید به شما می‌گویند فلانی «قبلاً برایمان تعریف کرده است»، کاملاً مشخص است که این اواخر شما تنها موضوع صحبت‌های او بوده‌اید.
 
همینطور وقتی با دوستانش بیرون هستید و متوجه می‌شوید که آنها حواسشان به حرف‌ها، رفتارها و احساسات شماست، باید بفهمید که طرفتان قبلاً به آنها گفته است که شما را خیلی دوست دارد و به همین دلیل آنها هم سعی می‌کنند که بهترین رفتار خود را جلو شما داشته باشند.
این چیزها برای مردها خیلی مهم است چون اگر مردی بتواند کاری کند دوستانش با شما رفتار خوبی داشته باشند، می‌تواند شما را کنار آنها نگه دارد (یعنی می‌توانید اوقات بیشتری را کنار هم بگذرانید) و این دوطرفه است زیرا وقتی شما هم اوقات خوبی را کنار آنها بگذرانید، رفتار خوبی خواهید داشت و دوستانش هم از شما خوششان خواهد آمد.
اگر بخواهید ساده‌تر بگوییم، اگر مردی همه این سختی‌ها را به خاطر شما به جان بخرد، یعنی واقعاً دوستتان دارد.
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
برای اولین بار در انگلیس، لباس های پوشیده و اسلامی با حضور40 طراح لباس در شهر لندن به نمایش درآمد که این طرح ها مورد استقبال زنان مسلمان قرار گرفت.




اسکای نیوز روز چهارشنبه در گزارشی در این خصوص عنوان کرد: برگزار کنندگان این نمایشگاه می گویند که بازار لباس های اسلامی که مطابق با موازین دین اسلام طراحی شده است، به شدت در سطح جهان رو به رشد است. آنها همچنین اظهار می کنند که لباس های پوشیده اسلامی علاوه بر زنان مسلمان، مورد استقبال سایر اقلیت های دینی و فرهنگی قرار گرفته است.
این شبکه خبری با بیان اینکه «40 طراح لباس در این نمایشگاه حاضر بودند» افزود: در میان آنها «بشرا شیخ» که تولید کننده لباس های اسلامی با مارک «ایلا» ( iiLa ) است نیز حضور داشت.
اسکای نیوز افزود: خانم «بشرا شیخ» می گوید که در حال رایزنی با فروشگاه های بزرگ لباس برای عرضه لباس های اسلامی است.
این شبکه خبری به نقل از وی گفت: ما می خواهیم که لباس های اسلامی را وارد بازار کنیم. ما می دانیم که تقاضا وجود دارد؛ مردم به این لباس ها نیاز دارند و بایستی در فروشگاه های بزرگ، جایی که مردم خرید روزانه شان را انجام می دهند عرضه شود.
اسکای نیوز افزود: 'رومانا ابواکبر'، برگزار کننده این نمایشگاه و بنیانگذار تارنمای ' Haute Elan 'نیز بیان داشت: بازار مسلمانان به شدت رو به رشد است. تا سال 2030 میلادی از هر سه نفر یک نفر در سطح جهان مسلمان خواهد بود و این جمعیت قابل توجهی است.
این شبکه خبری در ادامه با برخی از شرکت کنندگان زن مسلمان حاضر در این نمایشگاه گفت وگوهایی را به عمل آورده که در آن به استقبال از این نمایشگاه اشاره شده است.
«سارا خان» یک شرکت کننده زن مسلمان به اسکای نیوز گفت: به نظر من لباس هایی که در این نمایشگاه عرضه می شود علاوه بر زیبایی، نظر جنس مخالف را جلب نمی کند؛ و این دقیقا مطابق با موازین دین اسلام است.
این نمایشگاه در روزهای 18 و 19 فوریه در سالنی در منطقه چلسی واقع در قلب لندن برگزار شد.
اهمیت این برگزاری نمایشگاه از آن جهت بود که اسلام هراسی و بی حرمتی به زنان محجبه در انگلیس به شدت رو به افزایش است.
کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس در آخرین گزارش خود مدعی شده است که جرائم مرتبط با تنفر علیه مسلمانان از 50 درصد در سال 2010 به 82 درصد در سال 2014 رسیده است.
در همین حال، به گزارش منابع انگلیسی، هفته گذشته نیز نیویورک آمریکا میزبان نمایشگاه مد لباس از جمله پوشش اسلامی بود.
طراحان لباس از اقصی نقاط جهان بهترین کارهای خود را به معرض نمایش گذاشتند، اما در این میان «حلیمه ادن» طراح لباس تنها زنی بود که بر خلاف عرف معمول پوشش اسلامی در معرض تماشا قرار داد و این مساله بلافاصله توجه حاضران را به خود جلب نمود.
روزنامه مترو در گزارشی در این رابطه نوشت: پس از پایان نمایشگاه، شماری از شرکت های بزرگ مد لباس از نوع پوشش وی استقبال کرده و تقاضای همکاری به وی داده اند.
به نوشته این روزنامه انگلیسی، خانم ادن 19 ساله و کنیایی تبار است که اولین بار به عنوان مهاجر وارد آمریکا شد و اکنون در زمینه مد مشغول تحصیل است.
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
اگر در شرایطی به سر می برید که می خواهید برای زندگی مشترک تان تصمیم بگیرید، کمی دست نگه دارید. حقایقی است که شما باید قبل از ازدواج بدانید.
احتمال طلاق در ازدواج های بعد از 23 سالگی، کمتر است.
 
تحقیقات نشان داده افرادی که در سن 18 سالگی ازدواج می کنند، احتمال جدایی شان 60% بیشتر از دیگران است. اما آنهایی که تا 23 سالگی صبر می کنند، سپس وارد زندگی مشترک می شوند، احتمال طلاق شان به 30% کاهش می یابد. بنابراین برای شروع یک زندگی مشترک، زود تصمیم نگیرید.
 



 
جملات عاشقانه بیش از یک سال به طول نمی انجامد.
 
اگر چه روزهای ماه عسل شیرین و رمانتیک است اما این شرایط همیشگی نیست و معمولا بعد از یک سال تغییر می کند. در واقع این احساس جایش را به حس های دیگری می دهد. از آنجا که زندگی مشترک درگیری های ذهنی خود را دارد، دیگر دو طرف وقت لازم را برای این که تمام تمرکز خود را روی یک نفر و ابراز علاقه به او بگذارند، نخواهند داشت.
 
اگر با همسرتان دوست باشید، ازدواج موفقی خواهید داشت
 
 برای داشتن یک ازدواج موفق، باید در وهله اول یک دوست خوب برای همسر بود. در واقع صمیمیت است که خوشبختی می آورد. به همین دلیل اگر دوست خوبی برای همسرتان باشید، مطمئنا زندگی مشترک شادی نیز خواهید داشت.
 
هر چه فاصله سنی کمتر باشد، احتمال جدایی نیز کمتر است
 
مطالعه ای که روی 3000 آمریکایی انجام شد، نشان داده که فاصله سنی نقش مهمی در موفقیت ازدواج دارد.  
 
زوج هایی که از نظر سنی 1 سال با هم اختلاف دارند، 3% بیش از زوج های همسن در خطر جدایی به سر می برند، و به همان نسبت، اختلاف سنی 5 سال احتمال طلاق را تا 18%  و 10 سال تا 39% بالا می برد.
 
اگر از اتفاقات خوب زندگی همسرتان شاد می شوید، رابطه موفقی دارید.
 
اگر شما هم به همان نسبت همسرتان، از اتفاقات خوبی که برای او رخ داده خوشحال و هیجان زده می شوید، نشان دهنده آن است که رابطه خوبی با همسرتان دارید.
 
به عنوان مثال، همسرتان به خانه می آید و خبرهای خوب اش را با شما نیز به اشتراک می گذارد. اگر عکس العمل شما مثبت باشد و در جواب به او بگویید: «عالیه عزیزم! من می دانستم که تو موفق می شود. تو برای این موفقیت تلاش زیادی کرده ای و نتیجه اش را هم دیدی»، ثابت کرده اید که یک زوج موفق و خوشبخت هستید. کلمات تاثیر زیادی بر نوع رابطه شما می گذارند.
 
اما بر عکس، اگر در جواب به همسرتان بگویید: «یعنی از این به بعد باید بیشتر کار کنی؟ آیا از پس این کار بر می آیی؟» یا این که حرف های او را نادیده بگیرید و از اتفاقاتی که در طول روز برایتان رخ داده سخن بگویید، در واقع نشان داده اید که همسرتان برای شما اهمیت زیادی ندارد.  
 



 
زوج هایی که مسئولیت های خانه را تقسیم نمی کنند، به سادگی خشمگین می شوند.
 
بیش از 60% افرادی که در تحقیقی مورد مطالعه قرار گرفتند، بیان کردند که تقسیم کارهای خانه نقش مهمی در موفقیت یک ازدواج دارد.
 
به عنوان مثال آقایانی که گاهی در ظرف شستن به همسرشان کمک می کنند، رابطه بهتری با یکدیگر نسبت به آنهایی که کوچک ترین کمکی در امور خانه نمی کنند، دارند. به علاوه، با تقسیم وظایف زمان کمتری را صرف امور خانه کرده و در نتیجه وقت آزاد بیشتری را برای کنار هم بودن و لذت بردن از هم خواهند داشت.
 
هیچوقت همسرتان را قبل از ازدواج، به طور کامل نخواهید شناخت
 
شاید قبل از ازدواج همسرتان را بشناسید و از تمام برنامه های زندگی اش آگاه باشید. به عنوان مثال برنامه تلویزیونی مورد علاقه اش، مارک خمیردندان یا حتی غذای مورد علاقه و ساعت محبوب اش را بدانید اما باز هم آنطور که باید او را نمی شناسید.  
 
اگر چه زوج هایی که مدت زمان زیادی قبل از ازدواج با هم در ارتباط بوده اند، یکدیگر را بهتر می شناسند و اعتماد به نفس بالاتری از رابطه شان دارند اما همانطور که ثابت شده، کیفیت اهمیت دارد نه کمیت. پس مهم عمق رابطه است نه مدت زمان آن.
 
اگر همسرتان را محک می زنید، هنوز به او اطمینان لازم را ندارید.
 
بسیاری از افراد قبل از ازدواج همسرانشان را امتحان می کنند. تحقیقات نشان داده افرادی که این کار را انجام می دهند، انرژی منفی زیادی را از این رابطه تجربه خواهند کرد. به عنوان مثال در نتیجه این امتحانات، آقایان
دچار افسردگی و ناراحتی و خانم ها دچار عصبانیت می شوند که در نتیجه اعتماد به نفس و شادی موجود در زندگی مشترک را از آنها می گیرد.
 
افرادی که متکی به همسرشان هستند، درصد خیانت شان نیز بیشتر است.
 
برخلاف باور عموم، خیانت در خانواده های ثروتمند و آنهایی که در آمد بالایی دارند، بیشتر از دیگر خانواده ها نیست. تحقیقاتی اخیرا صورت گرفته که ثابت کرده شخصی که از نظر مالی وابسته همسرش است(چه مرد و چه زن)، احتمال خطا و بی وفایی اش نیز بیشتر است.
 



 
زوج هایی که شکرگزار یکدیگرند، ازدواج موفق تری دارند.
 
حق شناسی، یکی از مهمترین عوامل ازدواج های موفق است. افرادی که از همسرشان بابت محبت هایش تشکر می کند، بر این باورند که رابطه عاطفی قدرتمندتری دارند. در واقع آنها می بینند که محبت ها و کارهایی که انجام می دهند نادیده گرفته نخواهد شد و همین احساس، پیوند دو طرف را محکم تر می کند.
 
کیفیت رابطه زناشویی مهم تر از کمیت آن است.
 
محققان تعدادی از زوج ها را به دو دسته تقسیم کردند. به مدت 90 روز، نیمی از آنها رابطه زناشویی عادی خود داشتند و نیمی دیگر دفعات آن را دو برابر کردند. در نهایت، زوج هایی که تعداد دفعات کمتری رابطه زناشویی داشته اند، خوشحال تر و راضی تر بودند. بنابراین اگر به دنبال رابطه عاطفی موفقی هستید، باید به دنبال کیفیت باشید، نه کمیت.

مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()