نوشته شده توسط : ali
خانم ها هیچوقت قادر نیستند به طور کامل فکر مردها را بخوانند حتی نمی توانند خودشان را برای لحظه ای جای آن ها بگذارند





 
خانم ها هیچوقت قادر نیستند به طور کامل فکر مردها را بخوانند حتی نمی توانند خودشان را برای لحظه ای جای آن ها بگذارند. امروزه با تمرکز زیادی که روی برابری در جامعه می شود همچنانکه نقش های جنستی در حال تغییر هستند زنان و مردان می توانند با نگاه به زندگی از دید یکدیگر زمینه های مشترکی را کشف کنند.
 
 
زمان آن رسیده که اولین حرکت از سوی شما باشد
 
چرا همیشه تصور این است که خانم ها باید ناز کنند یا به قول معروف طاقچه بالا بگذارند؟ به عنوان مثال کنار تلفن بنشینند و منتظر تماس او باشند. در واقع انتظارات اجتماعی دلیل این تصور است که حرکت نباید از سوی خانم ها باشد. این کار هم به شما کنترل شخصی می دهد و هم باعث می شود در رابطه شما نیازی به کشف زبان بدن نباشد.
 
بر اساس تحقیقی که روی ۳۲ مرد دانشجو انجام شده است ۷۲ درصد از آن ها دریافتند که شروع رابطه جنسی کمی خواستار طلب است و تمایل دارند که گاهی اولین حرکت از سمت همسرشان باشد. مردها آماده هر مسئولیتی هستند.
 
 
گاهی به همسرتان بگویید که زیباست
 
خوش تیپ، خوش لباس، زیبا و… به او اجازه دهید بداند جذب کدام یک از ویژگی هایش شده اید. مردها معمولا نسبت به ظاهر خود بی تفاوت هستند اما تمایل خاصی به خودستایی دارند. بیشتر مردها دوست دارند برای همسرشان جذابیت داشته باشند.
 
 
سرماخوردگی در مردها
 
معمولا سرماخوردگی مردها نسبت به زن ها شدیدتر است. هورمون های استروژن در زنان آسان تر با سرماخوردگی مبارزه می کنند تا زنان. پس اگر همسرتان سرما خورده است تصور نکنید که خودش را لوس می کند بلکه مردها هنگام سرماخوردگی مستحق رلسوزیو مراقبت بیشتری هستند.
 
 
مردها به زن ها دید ابزاری ندارند
 
دید ابزاری به زنان نه تنها استانداردهای زیبایی دسترس ناپذیری را ایجاد می کند بلکه باعث می شود مردها به زن ها بر اساس لباس و ظاهرشان احترام بگذارند. واقعیت این است که هر چه زن ظاهر ساده تری داشته باشد برای مردها جذاب تر است.
 
 
زن ها بیشتر از مردها اندام خود را می پذیرند
 
مدت هاست که میزان نارضایتی زنان از اندامشان کاهش یافته است و امروزه نارضایتی مردها از ظاهر جسمی شان نسبت به زن ها بیشتر شده است.
 
 
مردها با مردانگی مسموم مواجه هستند
 
از زن ها انتظار می رود با آنچه جامعه به عنوان فعالیت های زنانه تعیین کرده خود را وفق بدهند. (پوشیدن لباس های دخترانه، نگهداری از خانه و…) و هنگامی که از این انتظارات پیروی نمی کنند با انتقاد مواجه می شوند. از طرف دیگر مردها هم برای پیش رفتن با انتظارات جامعه از بعد مردانگی تحت فشار قرار می گیرند و این ممکن است منجر به آسیب ذهنی در مردان شود. طبق تحلیلی که در مجله روانشناسی مشاوره انجام شده است بین کسانی که با هنجارهای مردانگی مواجه هستند و کسانی که درگیر سلامت ذهن هستند ارتباط خاصی وجود دارد. این تحلیل بر اساس ۱۱ استاندارد اجتماعی که بر مردها تحمیل می شود اندازه گیری شده است. مثل: برنده شدن، کنترل احساسی، ریسک پذیری، خشونت، تسلط و نفوذ، اعتماد به نفس و…
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
برخی از ستاره ها در دنیای مد و فشن حرف اول را می زنند. لباس هایی که به تن می کنند، اکسسوری ها و حتی مدل مو و آرایش صورت تان نیز آنقدر جذاب است که تیتر بسیاری از روزنامه ها می شوند.
حتما شما هم عضو اینستاگرام هستید و صفحه های مورد علاقه تان را از طریق آن دنبال می کنید. شاید هم از پست های تکراری دوستان تان خسته شده اید و دوست دارید که تنوعی به آلبوم عکس های خود دهید. اگر به دنیای چهره ها و به همان نسبت مد و فشن علاقمندید، ما پیشنهادهای خوبی برایتان داریم.  
 
اگر شما هم دوست دارید که با جدیدترین مدهای سال و سبک لباس پوشیدن ستاره ها آشنا شوید، با ما همراه باشید.
 
سولانج نولز
 
سولانج نولز خواهر کوچک تر بیانسه است که تیپ او زبانزد خاص و عام است. این واقعیت را در اینستاگرام او نیز می توانید مشاهده کنید. لباس هایی که او به تن می کند، طراحی خاص و رنگبندی متنوع، شاد و فوق العاده ای دارد که علاقمندان مد و فشن زیادی را به سمت خود جذب کرده است.
 



 
 
سلنا گومز
 
آیا شما هم دوست دارید که جزو 111 میلیون فالوور سلنا گومز باشید؟ اگر چه صدای این خواننده مشهور طرفداران بسیاری را به سمت خود جذب کرده اما تیپ او نیز از دیگر عواملی است که بر محبوبیت اش افزوده است.  
 



 
 
ونسا هاجنز
 
اگر به دنبال صفحه ای سرگرم کننده به خصوص در دنیای مد و فشن می گردید، ونسا هاجنز، از آن جهت که پست هایش منبع خوبی برای الهام و به علاوه پر از رنگ و شادی است، گزینه خوبی برایتان خواهد بود. مطمئنا با دیدن پست های او خنده بر لبهایتان خواهد نشست.
 



 
 
ویکتوریا بکهام
 
ویکتوریا بکهام راه زیادی را، از گروه «اسپایس گرلز» تا به حال که یکی از مشهورترین طراحان مد و فشن است، پیموده است. او آنقدر در دنیای مد و فشن درخشیده که با برترین برندهای جهان همکاری می کند. با سر زدن به صفحه شخصی او در اینستاگرام می توانید از مدل لباس ها و دیگر اکسسوری های او، الهام بگیرید.
 



 
 
الیویا پالمرو
 
اگر می خواهید که با جدیدترین خبرهای مد و فشن آشنا شوید، به اینستاگرام الیویا پالمرو سری بزنید. فرقی نمی کند که او در فشن شو حضور داشته باشد یا در حال گشت و گذار با همسرش، تیپ او همیشه جذاب است.
 


 
 
لوسی هیل
 
لوسی هیل نه تنها می تواند ایده های خوبی را در مورد لباس های غیر رسمی و اسپورت در اختیار شما قرار دهد، بلکه تیپ رسمی او نیز می تواند به خوبی الهام بخش تان باشد. با دنبال کردن صفحه اینستاگرام او، ست های زیبایی از شلوار جین و بلوز یا پیراهن های شب را خواهید دید.
 


 
 
لی‌لی آلدریج
 
لی‌لی آلدریج یک مدل آمریکایی است که بیشتر به خاطر همکاری‌اش با کمپانی ویکتوریا سکرت شناخته شده است. از آنجا که او با شرکت های مشهور و معتبر مد و فشن همکاری می کند، با فالو کردن او از جدیدترین مدهای سال و همچنین کلکسیون های برندهای مختلف آشنا خواهید شد.
 



 
 
لیدی گاگا
 
لیدی گاگا، جدا از قدرت خوانندگی اش، جسارت خاصی در لباس پوشیدن دارد. مدل لباس هایی که او به تن می کند را بر تن هیچ فرد دیگری نخواهید دید. اگر می خواهید به صورت آنلاین و حتی قبل از این که ظاهر او تیتر روزنامه ها شوند، از مدل لباس هایی که به تن می کند دیدن کنید، به جمع محبوب ترین صفحه اینستاگرام او بپیوندید.
 



 
 
کایلی جنر
 
جوان ترین عضو خانواده مشهور و جنجالی کارداشیان ها، کایلی جنر است که در حال حاضر در دنیای مد و فشن حرف اول را می زند. اگر می خواهید با به روزترین کلکسیون های برندهای مشهور جهان آشنا شوید، این ستاره جوان را حتما دنبال کنید.
 



 
 
کیت هادسون
 
با دنبال کردن صفحه اینستاگرام کیت هادسون، تیپ های مختلف و جذاب او را که اکثرا برای آخر هفته هاست، خواهید دید. به علاوه، شما می توانید نمونه هایی از محصولات برند خود او را با نام «Fabletics» دنبال کنید.
 


 
 
کارلی کلاوس
 
 با دنبال کردن اینستاگرام کارلی کلاوس، با او به تمام جهان سفر خواهید کرد. از میلان که مهد مد و فشن است تا ملبورن، او تمام تیپ های جذاب خود را برای شما به نمایش خواهد گذاشت.
 


 
 
جی جی حدید
 
نه تنها جی جی حدید یکی از بزرگ ترین مانکن ها در جهان است بلکه او در تیپ هایی که به سبک کالیفرنیایی می زند، بی نظیر است. این ستاره در حال حاضر با بسیاری از مشهورترین برندهای جهان در حال همکاری است.
 



مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 460
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
«آکیه آبه» زنی آرام و خونسرد است که اصلا به نظر نمی رسد 54 سال داشته باشد. متولد توکیو و چپ دست است. او در سال 1987 میلادی با آقای «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن ازدواج کرده ولی فرزندی ندارد.
همسر نخست وزیر فعلی ژاپن به عنوان سومین قدرت اقتصادی جهان، کارشناس ارشد رشته طراحی اجتماعی را از دانشگاه «ریکیو» دریافت کرده است.
 


 
کمک به تاسیس مدارس در کشور میانمار و احیا و ترویج و آموزش فرهنگ غذایی، از جمله مدیریت رستوران هایی که از محصولات ارگانیک استفاده می کنند، یکی از دلایلی است که او را به این رشته تحصیلی علاقه مند کرده است. او که تاکنون چند کتاب در زمینه تربیت نیروی انسانی، فرهنگ غذایی و محصولات کشاورزی ارگانیک تالیف کرده است، درسال 2014 یک مدرسه خصوصی برای کمک به مشارکت زنان در جامعه تاسیس کرده و حالا در حوزه های مختلفی از جمله حقوق زنان و ارتقای نقش و سهم مشارکت های اجتماعی زنان فعالیت می کند.
 
اوایل سال 95 برای شرکت در نخستین سمپوزیوم زنان ایران و ژاپن به کشورمان سفر کرد. برگزاری دومین سمپوزیوم زنان ایران و ژاپن در توکیو تحت عنوان «زنان، آموزش و توانمندسازی اقتصادی» فرصتی بود تا با «آکیه آبه» درباره ایران و شناخت او از جایگاه و موقعیت اجتماعی زنان ایران به گفت و گو بنشینیم که در زیر می خوانید.
 
چقدر ایران و زنان ایرانی را می شناسید و ویژگی زنان ایرانی را چگونه ارزیابی می کنید؟
 
خب، من در سفرم به ایران، زنان ایرانی را بسیار توانمند دیدم که در جامعه موفق هستند و بدون هیچ گونه مشکلی نقطه نظرات خود را در جامعه براحتی بیان می کنند. همانطور که می دانید دو کشور ایران و ژاپن دارای فرهنگ کهن و ارزش های مشترک هستند، از جمله در موضوعاتی مثل اهمیت قائل شدن برای خانواده و تلاش برای حفظ و تقویت پیوندهای خانوادگی. به طور قطع با آشنایی بیشتر از ایران می توان تعاملات و روابط حسنه ای بین زنان دو کشور حتی دو ملت بیشتر از گذشته برقرار کرد.
 
هدف شما از شرکت در نخستین سمپوزیوم مشترک ایران و ژاپن در ایران چه بود و آیا در جریان این سفر نگاهتان درباره ایران با آنچه در گذشته تصور می کردید تغییر کرد یا خیر؟
 
حضور بنده در نخستین سمپوزیوم زنان ایران و ژاپن تحت عنوان «نقش زنان در صلح و توسعه پایدار» که در تهران برگزار شد، تنها به منظور شرکت در این همایش مهم بود، ولی قصد دارم سفر دوباره ای به ایران داشته باشم و در این سفر برنامه ای با خانم «مولاوردی» معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری درباره مباحث تاریخی ایران و اشتراکات دو کشوردر این زمینه داشته باشیم.
 



 
خب طبیعی است تصوری که قبل از سفر به ایران داشتم، با صحبت ها و فعالیت هایی که در جریان این سفر شاهد آن بود، خیلی عوض شد. همچنین نظرم درباره فعالیت های زنان ایرانی کاملا تحت تاثیر آنچه از نزدیک شاهد بودم، تغییر کرد.
 
چقدر هنر و سینمای ایران را می شناسید؟
 
خیلی به هنر و سینما علاقه دارم ولی متاسفانه فرصتی برای آشنایی با هنر و سینمای ایران نداشته ام. با این حال دوست دارم فرصتی پیدا کنم تا با هنر و سینمای ایران بیشتر آشنا شوم.
 
تاکنون کشور ژاپن تعاملات خوبی در بحث  محیط زیست با ایران از جمله در موضوع احیای دریاچه ارومیه یا تالاب انزلی داشته است، کشور شما از این تعاملات چه اهدافی را دنبال می کند؟
 
من به شخصه به بحث محیط زیست خیلی علاقه مند هستم و هر کاری بتوانم در این خصوص انجام می دهم. بنده فقط به صلح فکر می کنم و به نظرم فقط زمانی صلح به طور کامل برقرار می شود که همه به ویژه زنان در این فرآیند مشارکت و نقش آفرینی موثر داشته باشند.
 
معتقدم همه دریاچه ها و دریاهای کشورهای مختلف به هم وصل هستند و باید گفت مساله محیط زیست یک مساله مهم و در عین حال حاد است که اگر به آن اهمیت ندهیم، چالش های زیادی ایجاد می شود، چون این مساله ابعاد جهانی دارد. از این رو همچنان علاقه مند هستم در بحث محیط زیست با ایران همکاری های بیشتری داشته باشیم.
 
در حال حاضر جایگاه زنان ژاپنی از نظر اقتصادی، اشتغال، عدالت جنسیتی و حقوق اجتماعی را چگونه ارزیابی می کنید؟
 
در حال حاضر جامعه ژاپن سعی کرده تا از نظر جنسیتی بین زن و مرد فرقی نگذارد، یعنی بین آنها برابری وجود دارد. از نظر قانونی و اجتماعی همه با هم برابرند، ولی اینکه چرا زنان ژاپنی علاقه مند نیستند در عرصه اجتماعی فعالیت کنند، نیاز به یک بحث فرهنگی دارد. با وجود این نخست وزیر ژاپن هم تلاش می کند تا در زنان ژاپن انگیزه لازم را برای شرکت در فعالیت های اجتماعی ایجاد و آنها را وارد صحنه کند. البته باید گفت در ژاپن زنانی هستند که در حوزه های فنی تخصص بالایی دارند، ولی خودشان راغب اند بیشتر یک زن خانه دار باشند، تا یک کارمندی که بخواهد براساس تخصصش کار کند.
 
الان باید گفت زنان ژاپنی از پذیرش مسئولیت واهمه دارند. از طرفی به نظر می رسد آن شجاعتی را که برای احراز مسئولیت های مدیریتی لازم است ندارند تا بتوانند مدیر موفقی باشند. من و همسرم سعی می کنیم اینگونه زنان متخصص را به لحاظ ایفای مسئولیت های اجتماعی و مدیریتی فعال کنیم. آمار رسمی سال 2006 نشان می دهد که در این سال زنان رغبت بیشتری به داشتن پست های مدیریتی از خود نشان داده اند. ما خیلی تلاش می کنیم زنان را به صحنه اجتماع برگردانیم، ولی زنان ژاپنی وقتی بچه دار می شوند، به خاطر تربیت بچه کلا محیط کار را رها کرده و کار در خانه را به اشتغال در بیرون از خانه ترجیح می دهند.
 



 
دولت ژاپن حتی تلاش می کند، بطور پاره وقت هم که شده این دسته از زنان را در صحنه اجتماعی حفظ کنند، البته هستند مراکزی مثل «بنیاد صلح ساساکاوا» که تعداد کارکنان زن در آنجا بیشتر از کارکنان مرد است و این باعث شده که ما سعی کنیم، تعداد مردان در این بنیاد افزایش یابد، ولی برعکس مراکزی وجود دارد که حضور زنان کم تر در آنها به چشم می خورد به طور کلی زنان ژاپنی دوست دارند بیشتر در صحنه های اجتماعی- فرهنگی فعال باشند تا در عرصه های فنی و تخصصی. البته سیاست دولت ژاپن این است که زنان را بتدریج به حوزه های فنی و تخصصی نیز وارد کند.
 
در حال حاضر فعالیت خود را در چه محوری متمرکز کرده اید؟
 
خب یک منطقه ای در ژاپن هست که متاسفانه زنان در آن منطقه توسط همسران شان مورد اذیت و خشونت قرار می گیرند. ما تلاش کرده ایم پناهگاه ها و خانه های امنی در این منطقه استانی ژاپن ایجاد و از این زنان حمایت کنیم. برخی از زنان این منطقه توانمندی های زیادی دارند، اما فقط به خاطر فرزندان شان حاضر شده اند شرایط سخت زندگی با همسران ناسازگارشان را تحمل کنند.
 
ما در این خصوص آپارتمان های کوچی ایجاد کرده ایم به گونه ای که دست همسران این دسته از زنان به آنها نرسد. در هر آپارتمان حدود 20 نفر از این زنان زندگی می کنند. البته بحث خشونت و همسرآزاری مختص کشور ژاپن نیست بلکه اکثر کشورها با این مشکل دست به گریبان هستند.
 
این زنان آسیب دیده چگونه شناسایی می شوند؟
 
این زنان وقتی مورد اذیت و آزار همسران خود قرار می گیرند، با مراجعه به پزشک شناسایی و به مراکز نگهداری مذکور معرفی می شوند.
مطالب مرتبط
مردی با این نشانه ها عاشق شماست
«آکیه آبه» زنی آرام و خونسرد است که اصلا به نظر نمی رسد 54 سال داشته باشد. متولد توکیو و چپ دست است. او در سال 1987 میلادی با آقای «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن ازدواج کرده ولی فرزندی ندارد.
همسر نخست وزیر فعلی ژاپن به عنوان سومین قدرت اقتصادی جهان، کارشناس ارشد رشته طراحی اجتماعی را از دانشگاه «ریکیو» دریافت کرده است.
 


 
کمک به تاسیس مدارس در کشور میانمار و احیا و ترویج و آموزش فرهنگ غذایی، از جمله مدیریت رستوران هایی که از محصولات ارگانیک استفاده می کنند، یکی از دلایلی است که او را به این رشته تحصیلی علاقه مند کرده است. او که تاکنون چند کتاب در زمینه تربیت نیروی انسانی، فرهنگ غذایی و محصولات کشاورزی ارگانیک تالیف کرده است، درسال 2014 یک مدرسه خصوصی برای کمک به مشارکت زنان در جامعه تاسیس کرده و حالا در حوزه های مختلفی از جمله حقوق زنان و ارتقای نقش و سهم مشارکت های اجتماعی زنان فعالیت می کند.
 
اوایل سال 95 برای شرکت در نخستین سمپوزیوم زنان ایران و ژاپن به کشورمان سفر کرد. برگزاری دومین سمپوزیوم زنان ایران و ژاپن در توکیو تحت عنوان «زنان، آموزش و توانمندسازی اقتصادی» فرصتی بود تا با «آکیه آبه» درباره ایران و شناخت او از جایگاه و موقعیت اجتماعی زنان ایران به گفت و گو بنشینیم که در زیر می خوانید.
 
چقدر ایران و زنان ایرانی را می شناسید و ویژگی زنان ایرانی را چگونه ارزیابی می کنید؟
 
خب، من در سفرم به ایران، زنان ایرانی را بسیار توانمند دیدم که در جامعه موفق هستند و بدون هیچ گونه مشکلی نقطه نظرات خود را در جامعه براحتی بیان می کنند. همانطور که می دانید دو کشور ایران و ژاپن دارای فرهنگ کهن و ارزش های مشترک هستند، از جمله در موضوعاتی مثل اهمیت قائل شدن برای خانواده و تلاش برای حفظ و تقویت پیوندهای خانوادگی. به طور قطع با آشنایی بیشتر از ایران می توان تعاملات و روابط حسنه ای بین زنان دو کشور حتی دو ملت بیشتر از گذشته برقرار کرد.
 
هدف شما از شرکت در نخستین سمپوزیوم مشترک ایران و ژاپن در ایران چه بود و آیا در جریان این سفر نگاهتان درباره ایران با آنچه در گذشته تصور می کردید تغییر کرد یا خیر؟
 
حضور بنده در نخستین سمپوزیوم زنان ایران و ژاپن تحت عنوان «نقش زنان در صلح و توسعه پایدار» که در تهران برگزار شد، تنها به منظور شرکت در این همایش مهم بود، ولی قصد دارم سفر دوباره ای به ایران داشته باشم و در این سفر برنامه ای با خانم «مولاوردی» معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری درباره مباحث تاریخی ایران و اشتراکات دو کشوردر این زمینه داشته باشیم.
 



 
خب طبیعی است تصوری که قبل از سفر به ایران داشتم، با صحبت ها و فعالیت هایی که در جریان این سفر شاهد آن بود، خیلی عوض شد. همچنین نظرم درباره فعالیت های زنان ایرانی کاملا تحت تاثیر آنچه از نزدیک شاهد بودم، تغییر کرد.
 
چقدر هنر و سینمای ایران را می شناسید؟
 
خیلی به هنر و سینما علاقه دارم ولی متاسفانه فرصتی برای آشنایی با هنر و سینمای ایران نداشته ام. با این حال دوست دارم فرصتی پیدا کنم تا با هنر و سینمای ایران بیشتر آشنا شوم.
 
تاکنون کشور ژاپن تعاملات خوبی در بحث  محیط زیست با ایران از جمله در موضوع احیای دریاچه ارومیه یا تالاب انزلی داشته است، کشور شما از این تعاملات چه اهدافی را دنبال می کند؟
 
من به شخصه به بحث محیط زیست خیلی علاقه مند هستم و هر کاری بتوانم در این خصوص انجام می دهم. بنده فقط به صلح فکر می کنم و به نظرم فقط زمانی صلح به طور کامل برقرار می شود که همه به ویژه زنان در این فرآیند مشارکت و نقش آفرینی موثر داشته باشند.
 
معتقدم همه دریاچه ها و دریاهای کشورهای مختلف به هم وصل هستند و باید گفت مساله محیط زیست یک مساله مهم و در عین حال حاد است که اگر به آن اهمیت ندهیم، چالش های زیادی ایجاد می شود، چون این مساله ابعاد جهانی دارد. از این رو همچنان علاقه مند هستم در بحث محیط زیست با ایران همکاری های بیشتری داشته باشیم.
 
در حال حاضر جایگاه زنان ژاپنی از نظر اقتصادی، اشتغال، عدالت جنسیتی و حقوق اجتماعی را چگونه ارزیابی می کنید؟
 
در حال حاضر جامعه ژاپن سعی کرده تا از نظر جنسیتی بین زن و مرد فرقی نگذارد، یعنی بین آنها برابری وجود دارد. از نظر قانونی و اجتماعی همه با هم برابرند، ولی اینکه چرا زنان ژاپنی علاقه مند نیستند در عرصه اجتماعی فعالیت کنند، نیاز به یک بحث فرهنگی دارد. با وجود این نخست وزیر ژاپن هم تلاش می کند تا در زنان ژاپن انگیزه لازم را برای شرکت در فعالیت های اجتماعی ایجاد و آنها را وارد صحنه کند. البته باید گفت در ژاپن زنانی هستند که در حوزه های فنی تخصص بالایی دارند، ولی خودشان راغب اند بیشتر یک زن خانه دار باشند، تا یک کارمندی که بخواهد براساس تخصصش کار کند.
 
الان باید گفت زنان ژاپنی از پذیرش مسئولیت واهمه دارند. از طرفی به نظر می رسد آن شجاعتی را که برای احراز مسئولیت های مدیریتی لازم است ندارند تا بتوانند مدیر موفقی باشند. من و همسرم سعی می کنیم اینگونه زنان متخصص را به لحاظ ایفای مسئولیت های اجتماعی و مدیریتی فعال کنیم. آمار رسمی سال 2006 نشان می دهد که در این سال زنان رغبت بیشتری به داشتن پست های مدیریتی از خود نشان داده اند. ما خیلی تلاش می کنیم زنان را به صحنه اجتماع برگردانیم، ولی زنان ژاپنی وقتی بچه دار می شوند، به خاطر تربیت بچه کلا محیط کار را رها کرده و کار در خانه را به اشتغال در بیرون از خانه ترجیح می دهند.
 



 
دولت ژاپن حتی تلاش می کند، بطور پاره وقت هم که شده این دسته از زنان را در صحنه اجتماعی حفظ کنند، البته هستند مراکزی مثل «بنیاد صلح ساساکاوا» که تعداد کارکنان زن در آنجا بیشتر از کارکنان مرد است و این باعث شده که ما سعی کنیم، تعداد مردان در این بنیاد افزایش یابد، ولی برعکس مراکزی وجود دارد که حضور زنان کم تر در آنها به چشم می خورد به طور کلی زنان ژاپنی دوست دارند بیشتر در صحنه های اجتماعی- فرهنگی فعال باشند تا در عرصه های فنی و تخصصی. البته سیاست دولت ژاپن این است که زنان را بتدریج به حوزه های فنی و تخصصی نیز وارد کند.
 
در حال حاضر فعالیت خود را در چه محوری متمرکز کرده اید؟
 
خب یک منطقه ای در ژاپن هست که متاسفانه زنان در آن منطقه توسط همسران شان مورد اذیت و خشونت قرار می گیرند. ما تلاش کرده ایم پناهگاه ها و خانه های امنی در این منطقه استانی ژاپن ایجاد و از این زنان حمایت کنیم. برخی از زنان این منطقه توانمندی های زیادی دارند، اما فقط به خاطر فرزندان شان حاضر شده اند شرایط سخت زندگی با همسران ناسازگارشان را تحمل کنند.
 
ما در این خصوص آپارتمان های کوچی ایجاد کرده ایم به گونه ای که دست همسران این دسته از زنان به آنها نرسد. در هر آپارتمان حدود 20 نفر از این زنان زندگی می کنند. البته بحث خشونت و همسرآزاری مختص کشور ژاپن نیست بلکه اکثر کشورها با این مشکل دست به گریبان هستند.
 
این زنان آسیب دیده چگونه شناسایی می شوند؟
 
این زنان وقتی مورد اذیت و آزار همسران خود قرار می گیرند، با مراجعه به پزشک شناسایی و به مراکز نگهداری مذکور معرفی می شوند.
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
برای دستیابی به مهارت جرأتمندی و ابراز وجود، ضرورت دارد والدین عزیز از دوران کودکی نکات لازم را به فرزندان خود آموزش دهند

از جمله مهارت های لازم برای مصون ماندن نوجوانان و جوانان در مقابل رفتارهای پرخطر نظیر موادمخدر و روان گردان ها،مهارت جرأتمندی و ابراز وجود است.

 

جرأتمندی مهارتی است که به فرد اجازه می دهد تا بدون بهره گیری از هرگونه خشونت، پرخاشگری و تجاوز به حقوق دیگران، بتواند ضمن احترام به حقوق دیگران در قالبی بسیار معقول، آرام، آزادانه، با اعتماد به نفس کامل، نسبت به ابراز مستقیم و صادقانه افکار، احساسات، خواسته ها و ارزش های خود درباره یک موقعیت مبادرت کند و از حقوق خود دفاع کند. بدون اینکه به شأن فردی و اجتماعی اش لطمه ای وارد شود.

 

افراد جرأتمند:

 

۱) به آسانی می توانند آنچه درونشان است، صادقانه بیان کرده و ابراز عقیده کنند بدون اینکه آسیب و لطمه ای به روابط آنها با دیگران وارد شود.

 

۲) بدون هرگونه رودربایستی و تهدید از دیگران تقاضا می کنند تا رفتار نامطلوب شان را تغییر دهند.

 

۳) در صورتی که دیگران از آنها تقاضا و درخواست غیرمنطقی از جمله مصرف سیگار، موادمخدر، روان گردان ، الکل، روابط سوءجنسی و... داشته باشند، خود را ارزان نمی فروشند، بلکه با قاطعیت و صراحت جواب رد می دهند و توان «نه گفتن» آنها بالاست. به عبارتی نگران ناراحت شدن دیگران نیستند.

 

۴) به راحتی احساسات مثبت و منفی خود را ابراز می کنند و دغدغه ای در این خصوص ندارند، به گونه ای که احساس گناه نمی کنند زیرا کاملا می دانند که وظیفه آنها خوشنود نگه داشتن همه دوستان شان نیست.

 

۵) از توان کافی برای برقراری ارتباط و تعاملات اجتماعی برخوردار هستند.

 

۶) صریح هستند یعنی در مواقع لزوم دیدگاه خود را به صورت ساده، قابل فهم، مستقیم، مختصر و بدون هرگونه واسطه بیان می کنند.

 

۷) در صورت نیاز تصمیمات قبلی خود را تغییر می دهند به گونه ای که اگر به تقاضای دوست شان قبلا پاسخ مثبت داده اند، اما امروز اگر مصلحت نباشد، به راحتی «نه» می گویند.

 

۸) نسبت به خود احساس خوبی دارند و برای خود احترام قایل اند.

 

۹) در موقعیت های مختلف روزانه تسلط کافی دارند. بر این اساس تصمیمات منطقی می گیرند.

 

۱۰) برای دیگران نیز احترام و ارزش قائل اند.

 

۱۱) به طور مستمر عملکرد خود را ارزیابی می کنند.

 

۱۲) در صورت عصبانیت، خشم خود را ابراز و دلیل آن را به طرف مقابل بیان می کنند.

 

۱۳) در صورت نیاز و ابهام از دیگران سوال می کنند.

 

۱۴) در زمان سخن گفتن با قدرت و صلابت صحبت می کنند.

 

برای دستیابی به مهارت جرأتمندی و ابراز وجود، ضرورت دارد والدین عزیز از دوران کودکی نکات لازم را به فرزندان خود آموزش دهند تا آنها بتوانند در ایام نوجوانی با تسلط بر این مهارت از آسیب پذیری مصون بمانند.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
کودکانی که احترام به صورت بخشی از زندگی روزمره آن‌ها در می‌آید، به احتمال بیشتری حقوق دیگران را رعایت می‌کنند.

والدین عزیز به این پرسشنامه جواب دهید تا دریافتی دقیق تر از میزان ادب فرزندتان داشته باشید . شاید نیاز باشد در تربیت فرزندتان تجدید نظر کنید .

 

احترام فضیلتی است که باعث بوجود آمدن قانون طلایی می شود، رفتار کردن به گونه ای که دوست داریم به همان روش با ما رفتار شود، به ما کمک می کند تا دنیایی اخلاقی تر داشته باشیم

 

احترام فضیلتی است که باعث بوجود آمدن قانون طلایی می‌شود، رفتار کردن به گونه‌ای که دوست داریم به همان روش با ما رفتار شود، به ما کمک می‌کند تا دنیایی اخلاقی‌تر داشته باشیم. کودکانی که احترام به صورت بخشی از زندگی روزمره آن‌ها در می‌آید، به احتمال بیشتری حقوق دیگران را رعایت می‌کنند.

 

از آنجا که احترام، بر این مبنا استوار است که باید با همه مردم با ارزش و شان ذاتی شان رفتار شود، این ویژگی اساس جلوگیری از پرخاشگری، بی عدالتی و نفرت را بنا می نهد. در حقیقت این ویژگی برای موفقیت در همه زمینه های زندگی کودک، چه در حال حاضر و چه در آینده، حیاتی است.

 

اما فرزند شما تا چه حد مودب و محترم است؟

 

همیشه= 5 نمره

اغلب اوقات= 4  نمره

گاهی اوقات= 3 نمره

به ندرت= 2 نمره

هرگز=1 نمره

 

- با دیگران بدون توجه به سن، باورها، فرهنگ یا جنسیت آن ها محترمانه رفتار می کند. .........

 

- لحن صدایش محترمانه است و از غیبت کردن و صحبت های گستاخانه اجتناب می کند. .........

 

- با خودش محترمانه رفتار می کند. .........

 

- به خلوت دیگران احترام می گذارد؛ قبل از ورود به اتاق در می زند. .........

 

- از بدگویی یا حرف زدن درباره دیگران با الفاظ نامناسب، خود داری می کند. .........

 

- با دارایی های دیگران و متعلقات دیگران، با احترام رفتار می کند. .........

 

- وقتی به حرف های دیگران گوش می دهد، حالت بدنی او با احترام همراه است( رو برنمی گرداند، پوزخند نمی زند، سرش را تکان نمی دهد، به گوینده پشن نمی کند، ...) ........

 

- رفتار صحیح دارد بدون نیاز به تذکر دیگران، عبارت های محترمانه ای مانند« ببخشید»،

«خواهش می کنم» و «عذر می خواهم» را به کار می برد. ........

 

- بی تعصب و بدون اینکه حرف های دیگران را قطع کند، به عقاید آن ها گوش می کند. ........

 

- دشنام و حرکت های بدنی نامناسب به کار نمی برد. ........

 

جمع نمره ها ........

 

در مقابل هر عبارت امتیازی را که فکر می کنید، نمایانگر بهترین سطح فعلی فرزندتان است، یادداشت کنید و سپس امتیازها را جمع کنید تا امتیاز کل به دست بیاید.

 

اگر جمع امتیازهای فرزندتان بین 40 تا 50 باشد، او در بهترین حالت را دارد.

 

اگر جمع امتیازهای او بین 30 تا 40 باشد می تواند این فضیلت ها را در خود پرورش دهد.

 

اگر جمع امتیازهای او بین 20 تا 30 باشد نشانگر علائمی از خطر بالقوه است.

 

اگر جمع امتیازهای او بین 10 تا 20 باشد، نشان دهنده آن است که او در این زمینه ها در معرض خطر بالقوه قرار دارد و لازم است در مورد اصلاح رفتار های او در پی کمک از متخصص بود.

 

البته لازم به ذکر است که این پرسشنامه در ایران هنجاریابی نشده است و لازم است در مورد نتایج کمی شک کرد اما اگر نمره فرزندتان در طیف 10 تا 20 و 20 تا 30 بود لازم است نسبت به شیوه تربیتی خود و رفتارهای فرزندتان حساس تر باشید.

 


:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
پدران محرم راز پسران خود هستند و باید رابطه تنگاتنگی با فرزندان خود ایجاد کنند و رهنمودهای لازم را برای حفظ خود از خطر و رعایت عفت و پاکدامنی به آنها ارایه دهند.

دادن اطلاعات مناسب جنسی مساله مهمی است و نوجوانان و جوانان ما باید بدانند در موقعیت های مختلف در رابطه باحیات شخصی شان چگونه برخورد کنند و به چه شیوه ای از خود و شرافت خود دفاع کنند.

 

دادن آگاهی به وسیله والدین و مربیان از پسران و دختران امروز، مردان و زنان آگاه و سالم فردا را خواهد ساخت.

 

پدران محرم راز پسران خود هستند و باید رابطه تنگاتنگی با فرزندان خود ایجاد کنند و رهنمودهای لازم را برای حفظ خود از خطر و رعایت عفت و پاکدامنی به آنها ارایه دهند. مادران نیز باید محرم راز دختران خود باشند و در جریان رشد آنها مسایل مورد نیازشان را برطرف کنند؛ ضمن اینکه راه و روش بهداشت، سلامت و عفت را به دختران خود بیاموزند.

 

اولیای مدرسه نیز در ادامه راه والدین باید با دادن آگاهی های علمی و دقیق در تقویت گوهر ایمان و عفت دختران و پسران سعی و تلاش لازم را بکنند. این وظیفه والدین و معلمان است که فرزندان و شاگردان خود را تفهیم کنند چه خطرها و امراضی در سر راه خانه تا مدرسه و برعکس در کمین آنهاست و چه تیپ افرادی در سر راهشان ممکن است در لباس دوست حاضر شوند و موجب چه رسوایی هایی برای آنها شوند. نوجوانان باید با بیماری های مقاربتی نیز آشنا شده و راه سرایت آن را بدانند.

 

کودکان نوجوانان از طریق رسانه های گروهی مانند رادیو، تلویزیون، روزنامه، مجلات، اینترنت و ماهواره، مسایل جنسی را به صورت برنامه ریزی شده فرامی گیرند. امروزه دیگر تصور اینکه بتوان کودکان و جوانان و نوجوانان را در خانه ای نگه داشت و امیدوار بود که آنها در معرض مسایل جنسی مبتذل قرار نگیرند، امری محال است.

 

اینترنت و ماهواره در زیرزمین و انبارهای خانه ها هم سایه افکنده است و دورافتاده ترین اماکن در نقاط مختلف دنیا، همگی به یک میزان می توانند در معرض بمباران اطلاعاتی و تبلیغاتی قرار گیرند. بنابراین شناخت موارد فوق و آگاهی دادن از مضرات و محاسن ابزارهای ارتباطی می تواند از تاثیر مخرب این ابزارهای ارتباطی بکاهد.

 


:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
بدون شک معذرت خواهی کار خوبی است که باید به موقع و بدرستی انجام شود تا نتیجه دلخواه را ایجاد کند...

بچه های خردسال وقتی عصبانی می شوند، ممکن است جیغ بزنند، به در و دیوار لگد بکوبند یا حتی با مشت به کسی که جلوی آنها ایستاده است، ضربه بزنند.

 

« من هیچ کاری انجام ندادم »، « تقصیر من نبود »، « زود باش عذرخواهی کن » و .... این جملات برای همه ما آشناست؛ جملاتی که بارها و بارها و در شرایط مختلف میان پدر و مادر و فرزندان شان رد و بدل می شود. ولی اگر شما هم چنین بحث هایی دارید و دائم باید برای معذرت خواهی کردن با کودکتان صحبت کنید، بهتر است بدانید گاهی ممکن است کودک با خواهر و برادرهایش، دوستان، معلم یا حتی والدینش دچار مشکل و اختلاف نظر شود.

 

بنابراین به یاد داشته باشید بچه ها کامل نیستند و به همین دلیل گاهی رفتارهای اشتباهی از خود نشان می دهند. پس رفتار اشتباه غیرطبیعی نیست ولی باید بیاموزند بموقع و بدرستی معذرت خواهی کنند.

 

در این شرایط باید برای کودک توضیح دهید با عذرخواهی کردن می تواند نشان دهد از کار نادرستش پشیمان شده است و می خواهد آن را جبران کند؛ البته او باید بداند حتی اگر کار اشتباهی را از قصد انجام نداده، باز هم باید معذرت خواهی کند و به بهانه این که کارش عمدی نبوده است، نباید این کار را نادیده بگیرد.

 

بعضی وقت ها بچه ها به دلیل عصبانیت این کار را انجام نمی دهند و می گویند چون خیلی عصبانی هستند، نمی خواهند معذرت خواهی کنند. اینجاست که پدر و مادر باید برایشان توضیح دهند عصبانی بودن طبیعی است و همه ما گاهی عصبانی می شویم، اما آنچه اهمیت دارد این است که بتوانیم این حالت را کنترل کنیم و آن را برای فردی که ما را عصبانی کرده است، توضیح دهیم.

 

بچه های خردسال وقتی عصبانی می شوند، ممکن است جیغ بزنند، به در و دیوار لگد بکوبند یا حتی با مشت به کسی که جلوی آنها ایستاده است، ضربه بزنند. اول از همه یادتان باشد بچه ها خیلی خوب و براحتی بزرگسالان نمی توانند خودشان را کنترل کنند و اصلا شاید این مهارت را هنوز نیاموخته باشند، بنابراین در سنین خردسالی زیاد به آنها سخت نگیرید و حتما برایشان شیوه برخورد صحیح را توضیح دهید. اما وقتی بچه ها بزرگ تر می شوند، کم کم می آموزند چطور با استفاده از لغات و کلمات احساسات خود را بروز دهند؛ البته گاهی ممکن است هنگام عصبانیت بلندتر صحبت کنند و از واژه هایی کمک بگیرند که مناسب نیست ولی باز هم والدین باید برایشان اهمیت معذرت خواهی کردن را توضیح بدهند و بگویند هیچ وقت نباید به دلیل عصبانیت، هر کاری دوست داشتند انجام دهند.

 

▪ معذرت خواهی کافی است؟

بدون شک معذرت خواهی کار خوبی است که باید به موقع و بدرستی انجام شود تا نتیجه دلخواه را ایجاد کند، ولی در شرایطی هم ممکن است برای جبران وضعیت پیش آمده کافی نباشد. گاهی برای این که همه چیز مانند قبل شود، باید قول بدهید مشکل را جبران کنید یا این که کار خوبی برای فردی که ناراحتش کرده اید، انجام دهید.

 

در هر صورت فراموش نکنید معذرت خواهی همیشه خوب است و باید به موقع انجام شود، ولی لزوما کافی نیست. بنابراین به بهانه این که کاری را از قصد انجام نداد ه اید یا این که عصبانی هستید و حالتان خوب نیست، این کار مهم را نادیده نگیرید.

 


:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
به جای امر کردن، او را تشویق کنید تا کار مثبتی را انجام دهد. نگویید بلند شو دندانهایت را مسواک بزن بلکه بگویید تو خیلی زرنگی چون بدون اینکه من به تو بگویم، دندانهایت را مسواک می زنی...

اغلب بچه ها، موجودات حساسی هستند که گاهی یک کلمه حرف، اگر درست گفته شود از نظر تربیتی برای آن ها تاثیر زیادی دارد و برعکس گفتن بعضی حرف ها ممکن است روحیه آنها را تخریب کند.

 

عده ای از روان شناسان و متخصصان تعلیم و تربیت، بعد از مطالعات فراوان، بر روی گروهایی از کودکان به نتایجی رسیده اند که بی مناسبت نیست شما هم در جریان آن ها قرار بگیرید. متخصصان توصیه کرده اند که موقع حرف زدن با کودک نباید روی جنبه های منفی تاکید کنید.

 

مثلا به او نگویید اگر حرف بد بزنی دهانت بوی بد می گیرد، بلکه بگویید بیا حرف خوب بزنیم تا دهانمان خوشبو شود. به او نگویید چه کاری نکند به جای آن بگویید باید چه کاری را انجام دهد. برای فرزندتان اولویت ها را براساس منطق خود تعریف نکنید مثلا نگویید دست از بازی بکش و درست را بخوان چون درس مهم تر است! بلکه بگویید بعد از انجام تکالیف مدرسه برو بازی کن. در واقع برای او برنامه بچینید.

 

به جای امر کردن، او را تشویق کنید تا کار مثبتی را انجام دهد. نگویید بلند شو دندانهایت را مسواک بزن بلکه بگویید تو خیلی زرنگی چون بدون اینکه من به تو بگویم، دندانهایت را مسواک می زنی. به او نگویید روی دیوار یا روی بدنت نقاشی نکن بلکه بگویید جای نقاشی کردن کجاست. مثلا از او بخواهید روی کاغذ نقاشی یا تخته وایت برد نقاشی بکشد تا آن را برایش روی دیوار یا روی یخچال بچسبانید.خلاقیت او را در نقاشی کور نکنید و نگویید هر چیز باید چه شکلی باشد، به جای آن بخواهید قصه نقاشی اش را برایتان تعریف کند.

 


:: بازدید از این مطلب : 370
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
همه ما بارها عصبانی شده ایم اما فردی که در طول زندگی نیاموزد چگونه بر خشم خود مسلط شود روابط را خدشه دار و دوستان و اطرافیان را آزرده خاطر می سازد که با رعایت 5 نکته طلایی به راحتی می توانید عصبانیت خود را کاهش دهد.
علیرضا رمضانی، روانپزشك خشونت و پرخاشگری بیشتر عامل بیرونی دارد و اختلال در رسیدن اکسیژن کافی به مغز در بدو تولد، اطفال را مستعد رفتار پرخاشگرانه می کند.
وی افزود: تغییرات متابولیکی در مغز کودک، پایین بودن سطح هوشی، عدم اعتماد به نفس، بی توجهی نسبت به کودک در میهمانی ها و نیز تنبیه نابجا به جهت پیام منفی که به کودک میدهد، وی را پرخاشگر می کند.
رمضانی پایین بودن سطح خانواده از لحاظ اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را از دیگر عوامل موثر در بروز رفتار پرخاشگرانه در کودکان دانست و ادامه داد: همچنین روش های تربیتی اعم از روش تربیتی متناقض توسط والدین و نیز عدم وجود نظارت بر روی رفتار و عملکرد کودکان این رفتار را تقویت می کند.
این روان شناس در ادامه اظهار داشت: سرزنش و نکوهش های بسیار والدین در  دوران کودکی و نوجوانی که در انتها باعث از بین رفتن اعتماد به نفس کودکان نسبت به عملکرد خود می شود و به همین منظور اغلب برای به دست آوردن حمایت و توجه از جانب والدین و نزدیکان خود پرخاشگرانه  عمل کنند.
وی با اشاره به روش های درمانی پرخاشگری افزود: برای درمان پرخاشگری در کودکان اولین گام تشخیص نوع پرخاشگری است و در گام های بعدی محرک های طبیعی را که باعث خشم و ایجاد خشونت در فرزندان می شود را شناسایی کرده و پس برای رفع آن به کمک روانشناسان و متخصصان پرخاشگری را به صورت موردی برطرف کنیم.
وی با بیان اینکه رفتار پرخاشگری ، خصمانه و وسیله ای است؛ ادامه  داد: خصمانه رفتاری است که به منظور صدمه و آزار رساندن به دیگران ابراز می شود وسیله ای رفتاری است که فرد به وسیله آن خواستار به دست آوردن هدفی دیگر و ابداً قصد حمله به دیگران را ندارد.
وی با اشاره به مهمترین محرک های پرخاشگری در کودکان اظهار داشت: الگوپذیری کودک از شخصیت های پرخاشگر، ناکامی، اضطراب، کشمکش های درونی و افسردگي از جمله محرک های پرخاشگری در کودک است که والدین با آموزش نحوه کنترل عصبانیت در کودکان می‌توانند از بروز رفتارهای پرخاشگرانه در بزرگسالی جلوگیری کنند.
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 441
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
در طول دوران رشد و پرورش نوزاد، والدين به فكر راههاي مختلفي هستند تا اشتها كودك خود را افزايش دهند.
دردسرهای خاص غذا خوردن كودكان

در طول دوران رشد و پرورش نوزاد، والدين به فكر راههاي مختلفي هستند تا اشتها كودك خود را افزايش دهند. يكي از باورهاي اشتباه اين است كه والدين تصور مي كنند بهتر از كودك مي دانند كه آنها چه ميزان غذا بايد بخورند. اما بهتر است بدانيد كه كودكان به خوبي تشخيص مي دهند كه چه زمان سير شده اند و چه زمان نياز به غذا دارند.

مشكلات و راهكار براي غذا خوردن كودكان نوپا
احتمال دارد كه كودكان نوپا نسبت به غذاي خاصي ميل و رغبت بيشتري از خود نشان داده و تمايل به خورد ن غذاهاي ديگر نداشته باشند. اين يكي از راههاي نشان دادن استقلال آنها است.
والدين بايد به آن احترام گذاشته و غذاهاي دوست داشتني و دوست نداشتني كودك خود را شناسايي كرده و آنها را درك كنند. به والدين توصيه مي كنيم در اين مرحله از سن كودك، شكيبا بوده و سعي كنند تا به جاي به زور غذا دادن به كودك، عادت خوب غذا خوردن را به او بياموزند.
كودكان نوپا معمولاً حس استقلال طلبي خود را بوسيله امتناع كردن از خوردن بعضي غذاها نشان مي دهند. حتي ممكن است كه در اين زمينه از ديگران نيز تقليد كنند.

كودك نو پا به چه ميزان غذا نياز دارد
مقدار مواد مغذي كه يك كودك براي حفظ سلامتي به آن نياز دارد، يك مقدار متوسط است. نيازي نيست تا كودك هر روز در هر وعده به خوبي غذا بخورد. تمام مواد مغذي در داخل بدن ذخيره مي شود و اين ذخاير در زمان مناسب مواد مغذي را به بدن او مي رساند. به طور مثال اگر كودك شما يك روز شير ننوشدهيچ آسيبي به استخوانهاي او نخواهد رسيد. چنانچه غذايي كه كودك مي خورد حاوي مواد مغذي باشد، بدن او به اندازه كافي اين مواد را در خود ذخيره خواهد كرد.

-زماني كه كودك خسته باشد اشتهاي او كم مي شود
-زماني كه در وضعيت مناسب فزيكي نباشد. زماني كه كودك تب دارد يا سرما خورده است تمايلي به خوردن از خود نشان نمي دهد. مثلا زماني كه كودك در حال دندان درآوردن است، لثه هاي او درد مي گيرد و همين امر اشتها او را كاهش مي دهد.
-ممكن است كه از غذا خوشش نيايد. حواس چشايي و بويايي كودك بسيار حساس بوده و هر زمان تغيير مي كند. ممكن است او غذايي را كه قبلاً خورده است در زمان فعلي نخورد و نسبت به آن تمايلي نشان ندهد.

روشهايي كه به افزايش اشتهاي كودك كمك مي كند
نوزاداني كه هنوز به طور كامل دندان ندارند مجبور هستند تا از غذاهاي خاص نوزادان استفاده كرده و همين امر موجب مي شود تا اشتها آنها كم شود. عدم اطمينان از جويدن غذاها يكي ديگر از عواملي است كه موجب مي شود تا نوزاد از خوردن اجتناب كند.
-به كودك خود نشان دهيد كه چگونه مي تواند با دندانهايش غذا را بجود. اين كار را با تكان دادن اغراق آميز دهان و زبان به او نشان دهيد.
-اجازه دهيد تا كودك هر ميزان كه دوست دارد غذا بخورد. او را مجبور نكنيد تا زياد غذا بخورد.
-از غذاهاي نرم استفاده كنيد. اسپاگتي، ماكارون، برنج، سيب زميني، سبزيجات پخته شده، كره بادام زميني، پنيرها و ساير غذاهايي كه جويدن آنها براي كودك راحت باشد. از دادن غذاهايي كه جويدن آنها براي كودك مشكل است مثل گوشت خودداري كنيد.
- ظرف غذاي كودك خود را با مواد غذايي رنگارنگ تزئين كنيد. بعضي از دسرهاي مغذي و خوش رنگ اشتهاي كود را تحريك مي كند به عنوان مثال پودينگهاي ميوه سرشار از كالري و مواد مغذي براي كودك است.
-غذاهايي را انتخاب كنيد كه كودك از خوردن آنها لذت مي برد. به جاي استفاده از غذاهايي كه ساير افراد خانواده از آن مي خورند، غذاي مورد علاقه كودك خود را تهيه كنيد. به ويژه اگر اين غذاها به گونه اي باشد كه جويدن آنها براي كودك مشكل باشد و يا اينكه كودك آنها را دوست نداشته باشد. از غذاهاي مغذي كه كودك از خوردن آنها لذت مي برد استفاده كنيد. سعي كنيد تا از ميوه ها، سبزيجات، محصولات لبني و حبوبات در غذاي كودك خود بگنجانيد. مي توانيد از گوشتهاي ترد كه جويدن آنها راحت است به كودك خود بدهيد.
-چنانچه كودك براي خوردن غذاهايي كه با دست خورده مي شود آمادگي دارد قبل از آنكه كودك شروع به غذا خوردن كند مقداري سبزي پخته شده به او بدهيد. اين كار اشتها او را بيشتر مي كند.
-در غذاي كودك از ادويه هاي مختلف مثل سير و ساير ادويه هاي معطر و گياهي استفاده كنيد.
-3 تا ميان وعده براي كودك خود تهيه كنيد. ميان وعده ها مي توانند به افزايش مقدار غذايي كه او در طول روز مي خورد كمك كند. ماست، كره بادام زميني، ژلاتين و سيب از انواع ميان وعده هاي سالم هستند.
-در طول روز به كودك آبميوه و شير دهيد.
-با كودك خود بازي كنيد. فعاليت بدني قبل از غذا كودك را گرسنه مي كند.
- سعي كنيد زماني كه كودك مشغول خوردن غذا است حواس او پرت نشود. اسباب بازيهاي او را از جلوي دستش دور كنيد و تلويزيون را خاموش كنيد. اجازه دهيد تا روي خورد تمركز داشته باشد. بر هم خوردن تمركز كودك باعث مي شود تا قبل از آنكه غذايش را تمام كند ميز را ترك كند.
 -به كودك اجازه دهيد تا غذاي خود را با دست لمس كند. ممكن است تا مقداري از غذاي خود را به اطراف بريزد اين يك امر طبيعي است.
-اجازه دهيد تا كودك خودش غذايش را بخورد.
-سعي كنيد غذاي كودك را همراه با ساير افراد خانواده سرو كنيد. تماشاي ساير افراد خانواده و لذت بردن آنها از غذا خوردن، كودك را تشويق مي كند تا غذايش را بهتر بخورد.
- فضاي خانه را به هنگام خوردن غذا آرام نگه داريد. به ويژه زماني كه مي خواهيد غذاي جديدي به او بدهيد
-زماني كه كودك مشغول خوردن غذا است از او تعريف كنيد فقط درباره غذا صحبت نكنيد.
-از كودك نخواهيد تا سريع غذايش را بخورد
غذا را با سبزيجات خوش رنگ كنيد
بكاربردن رنگهاي متفاوت و معطر در افزايش اشتها كودك تاثير دارد. بهترين راه براي تزئينات و معطر كردن غذا، سبزيجات هستند. اما احتمال دارد تا كودكان سبزيجات را نخورده يا آنها را به خوبي نپذيرند. به مادران پيشنهاد مي شود از ويتامين ها، مواد معدني و مغذي مهم و لازم براي حفظ سلامتي كودك خود غافل نشوند. مادران مي توانند سبزيجات را به اين شكل به رژيم غذايي كودك اضافه كنند:-به جاي آب، از آب سبزيجات پخته شده در سوپ جوجه و يا سوپ گوشت استفاده كنيد.
-سبزيجات را خورد كرده و روي آنها پنير رنده كنيد. بسياري از كودكان از اين مدل متفاوت خوششان مي آيد و به خوردن تمايل نشان مي دهند.
-مقداري ميوه را خورد كرده و آن را با مقداري از سبزيجات مخلوط كنيد. به خاطر داشته باشيد كه كودكان عقيده اي درباره اينكه كدام غذا با چه غذايي بايد خورده شود ندارند. تنها چيزي كه آنها مي دانند اين است كه آيا اين غذا خوشمزه است يا نه.
- مقداري از سبزيجات را خورد كرده و با سس پاستا و يا سوپ مخلوط كنيد.
-زماني كه براي كودك خود پوره سيب زميني تهيه مي كنيد آن را با فلفل هاي دلمه اي خورد شده رنگارنگ مخلوط كنيد.
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 فروردين 1396 | نظرات ()